Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem, brommer vreet vliegwielspietjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52740 - Probleem, brommer vreet vliegwielsp...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 18-10-2008 17:40 Print reply

Posts: 1687
zoals saknet zegt, buis met 2 pennen die je in je vliegwiel zet. buis op grond, vliegwiel kan geen kant op, en dan aanrammen dat ding.

oja, geen luchtsleutel gebruikten, verneuk je de conische ding mee.. *zoiets hebben ze mij vertelt, maar lijkt me zoiezo niet slim het met machine te doen.. je voelt niet hoe de moer zit etc..
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
-simon- 18-10-2008 18:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
zoals saknet zegt, buis met 2 pennen die je in je vliegwiel zet. buis op grond, vliegwiel kan geen kant op, en dan aanrammen dat ding.

oja, geen luchtsleutel gebruikten, verneuk je de conische ding mee.. *zoiets hebben ze mij vertelt, maar lijkt me zoiezo niet slim het met machine te doen.. je voelt niet hoe de moer zit etc..


als je hem eerst zover mogelijk aandraait met een sleutel en dan met luchtsleutel gaat het wel goed.

@ts: zoals al gezegt kun je ook zonder spie rijden. spie is eigenlijk alleen dat je vliegwiel op het goede punt zit. zodat hij op het goede moment vonkt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jan-dx11 18-10-2008 18:39 Print reply

Posts: 4931
ik heb een soort ding gemaakt

ik heb hem getest, 3km gereden en de spie is nog heel.

Ik hoop dat het zo blijft. veel dank
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Sypie_Honda 18-10-2008 20:21 Print reply

Posts: 13830
mijn vespa caiouw (jaja ik was 14) deed dit ook een tijdje, toen heb ik wat van dat kleppen inschuur pasta op de kruktap gedaan. en het vliegwiel toen ingeschuurd op de kruktap.

werkte bij mij perfect, nooit meer naar om hoeven kijken weet ik nog wel.

owja luchtsleutel gaat best hoor, maar je hebt kans dat je de vliegwiel trekker draad in het vliegwiel vermoert. en ik heb ooit gehoord dat je magneten kunnen los trillen, maar daar geloof ik niet zo in.

het doet iig niks met de conus van de astap

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-10-2008 om 20:23 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Niek de Wildt 18-10-2008 21:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
jah kijk
http://www.josdijkma...od&productId=600

hier heb je een dealer die je verteld dat een zuigerstop ernstige schade kan veroorzaken

aangezien toch niemand hier mij gelooft terwijl mn pa al 40 jaar aan vervoersmiddelen sleutelt


ik ben al mijn hele leven voor de luchtratel een geen andere prut

@TS
of vliegwiel in onbalans, als je dit op een goedkope manier wilt checken, zie dan hier: http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
ergens in het stukje over vliegwiel afdraaien.

onbalans kan ook ontstaan door onjuiste montage van vliegwiel.


zijn verder je spiebanen op je kruk en in je vliegwiel nog netjes?
 
Niek de Wildt 18-10-2008 21:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
mijn vespa caiouw (jaja ik was 14) deed dit ook een tijdje, toen heb ik wat van dat kleppen inschuur pasta op de kruktap gedaan. en het vliegwiel toen ingeschuurd op de kruktap.

werkte bij mij perfect, nooit meer naar om hoeven kijken weet ik nog wel.

owja luchtsleutel gaat best hoor, maar je hebt kans dat je de vliegwiel trekker draad in het vliegwiel vermoert. en ik heb ooit gehoord dat je magneten kunnen los trillen, maar daar geloof ik niet zo in.

het doet iig niks met de conus van de astap

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-10-2008 om 20:23 uur.


magneten worden zwakker van schokken

heb je vast wel eens bij natuurkunde gehoord, dat je ze niet moet laten kletteren
 
Makrolon 18-10-2008 22:04 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


magneten worden zwakker van schokken

heb je vast wel eens bij natuurkunde gehoord, dat je ze niet moet laten kletteren

Van een balsas-loze 600 cc eencylinder verliezen de magneten toch ook niet de werking na verloop van tijd?
 
KTM 525 EXC Supermoto
rubbert 18-10-2008 22:48 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


magneten worden zwakker van schokken

heb je vast wel eens bij natuurkunde gehoord, dat je ze niet moet laten kletteren



ja, nee, dat is het probleem.....

hij heeft het over de losse magneten in vliegwielen, die zitten met schroeven vast, en die kunnen idd los trillen, maar dat heeft am6 volgens mij niet eens,

maar met een luchtsleutel zou ik idd niet doen nee, heb je helemaal geen gevoel in hoe strak hij zit.
gewoon met een grote ratel en iets om je vliegwiel mee tegen te houden, een oliefilter sleutel is daar idd ideaal voor, maar je kan ook zelf iets maken, een plaatje staal, met schroeven erin, wat je op je vliegwiel kunt schroefven oid. om hem tegen te kunnen houden.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Henk-88 18-10-2008 23:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik ben al mijn hele leven voor de luchtratel een geen andere prut





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
magneten worden zwakker van schokken

heb je vast wel eens bij natuurkunde gehoord, dat je ze niet moet laten kletteren



Contradictio in terminis kerel.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 19-10-2008 2:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]




[...]



Contradictio in terminis kerel.


op welk stukje doel je precies, want echt een duidelijke is het niet
 
Niek de Wildt 19-10-2008 3:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ja, nee, dat is het probleem.....

hij heeft het over de losse magneten in vliegwielen, die zitten met schroeven vast, en die kunnen idd los trillen, maar dat heeft am6 volgens mij niet eens,

maar met een luchtsleutel zou ik idd niet doen nee, heb je helemaal geen gevoel in hoe strak hij zit.
gewoon met een grote ratel en iets om je vliegwiel mee tegen te houden, een oliefilter sleutel is daar idd ideaal voor, maar je kan ook zelf iets maken, een plaatje staal, met schroeven erin, wat je op je vliegwiel kunt schroefven oid. om hem tegen te kunnen houden.



een fatsoenlijke luchtratel heeft gewoon meerdere standen waar verschillende aantrek koppels bij horen.

verder snap/volg ik niet waar jullie het allemaal over hebben met losse magneten etc, ik zeg alleen dat magneten door schokken hun kracht verliezen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Van een balsas-loze 600 cc eencylinder verliezen de magneten toch ook niet de werking na verloop van tijd?


en jij denkt dat dat vliegwiel met mach 3 op en neer gaat?

dat iets geen balansas heeft wil niet zeggen dat het in onbalans is

is gewoon zo ontworpen, dat hij zonder zoon as in balans is.
Vaak in de Sobw met derbi/am6 blokken wordt hij er ook uit getrapt en de krukas erop afgestemd.

overigens raken ze door trillen denk niet echt veel kwijt, het ging vooral over het laten kletteren.
 
jan-dx11 19-10-2008 9:44 Print reply

Posts: 4931
nou, een luchtratel heb ik niet tot mijn beschikking (helaas), dus dat is alvast geen optie.

Ik heb gewoon een ring met 2 pennetjes er aan en een handsvat, wekte goed. maar ik zal wel kijken of hij nu goed blijkt.

bijde pasingen waren nog onbeschdigd je zag wel wat, maar het was nog wel vlak.

spiebanen waren ook nog perfect.

Ik zal van de week wel ff de zuiger gaan inrijden, en dan zien we wel of hij nu wel doet wat hij moet doen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Henk-88 19-10-2008 10:14 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
op welk stukje doel je precies, want echt een duidelijke is het niet



Er wordt gesteld dat door een luchtratel de magneten zwakker kunnen worden en daar lijk jij het mee eens te zijn.

Daarnaast stel jij in deze gevallen dat je altijd zweert bij een luchtratel (wat ik overigens niet zou doen).

Hoe rijm jij dat?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 19-10-2008 om 10:16 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RoelTrachsler 19-10-2008 14:19 Print reply
Posts: 141
Als je je vliegwielmoer wilt loshalen of vast zetten gebruik je een vliegwieltang:


http://www.cmsnl.com...aintenance_00011002/

en een momentsleutel



voor de rest is alles (in verschillende mate) beunen



 
just_pelmke 19-10-2008 14:24 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



oh ja dan heb je natuurlijk kans dat de cilinder doormidden breekt



 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel

Dit topic is 3240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved