Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Standaars Suzuki TSX opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52735 - Standaars Suzuki TSX opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 8530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lange2008 18-10-2008 13:39 Print topicpost
Posts: 5
Heej

Ik heb onlangs een Suzuki TSX op de kop getikt, helemaal standaard en rijd om en na bij de 45 km/uur. Nu dat ik het schakelen wel onder de knie heb is het tijd voor wat harders, nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen om de brommer rond de 65 km/uur te laten rijden.

Moet ik dan ook persee een 50snel aanschaffen of kan ik zoals mijn brommer nu is meer er uithalen?

Mijn dank!
 

zijstandaard 18-10-2008 13:59 Print reply

Posts: 1117
als je nu een 12 mm carburateur hebt neem je een 16 mm en als je orginele uitlaat nog hebt kun je een andere uitlaat nemen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
BrommertJacco 18-10-2008 15:24 Print reply

Posts: 2328
-andere uitlaat
-andere carb: 16 of 18mm
-tandwiel verhouding
-en als je nog harder wil een andere cillinder..
 
Modderfokker
Henk-88 18-10-2008 17:42 Print reply

Posts: 26703
Neem maar een 50 snel-cilinder, das het goedkoopste.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kevin_91 18-10-2008 20:01 Print reply

Posts: 413
ik had een 50 snel, 12mm en ori uitlaat. Liep iets boven de 65, net geen 70

moet je wel even kijken wat voor cilinder je nu hebt, als dat een stront ori NL cilinder is, heb je waarschijnlijk geen membraan, en die moet je bij een 50 snel cilinder wel hebben.

even voor het afstellen: ik had met een TwinAir schuimfilter sproeier 78 in m'n 12mm, dan heb je vast een idee
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
70imiverneuker 18-10-2008 20:15 Print reply
Posts: 175
zit er geen prop in je uitlaat gelast? zoja die er even uit halen, en opnieuw afstellen natuurlijk.

je kan ook je setup aanpassen. (cilinder carb uitlaat enz.)

succes
 
lange2008 24-3-2010 10:54 Print reply
Posts: 5
cillinder heeft wel membraan, momenteel is de tandwielverhouding 16 voor en 52 achter, carb is (nog)niks aangedaan en durf niet te zeggen wat voor het is, weet wel dat er mikuni op staat. Sproeier weet ik niet wat voor het is. Origineel luchtfilter en originele uitlaat...

Top snelheid ligt nu rond 45/50 maar wil echt rond de 60/50 komen...

Kan wel powerfiltertje fiksen en ben op 't moment op zoek naar een slellere pijp.Trekkracht is poep, kom flinke heuvels met moeite op, kan misschien aan de verhouding van tandwielen liggen?

Alvast thanks voor de info!


 
davidoznl 24-3-2010 10:58 Print reply

Posts: 85
Met tandwiel 16 voor, trektie inderdaad niet egt goed.
12 of 13 voor en hij trekt al een stuk beter.
 
Mijn naam is haas.. Beunhaas
-TS50-sciter 24-3-2010 11:16 Print reply

Posts: 458
Gianelli 50 eronder
Mikuni 16mm
50cc snel
alle begrenzers weg
powerfilter.

Dat is mij bekend dan..

mijne loopt bijna 80 met gianelli mikuni en 50ccsnel


EDIT: tandwielen niet vergeten, maar heb ik geen verstand van

Dit bericht is gewijzigd door -TS50-sciter op 24-3-2010 om 11:16 uur.
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Pixl 24-3-2010 13:03 Print reply

Posts: 3125
Ik denk dat het beter is dat je een 50snel haalt in combinatie met die 12mm. De standaard 50cc is niet vooruit te branden

ik zie dat je al een snelle cilinder hebt of iig die met membraan. Ik denk dat je er het best een ander voortandwiel op kunt zetten, 12 of 13 ofzo, dan zal die harder optrekken en wss ook harder lopen omdat ie nu wel door kan trekken in hogere toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 24-3-2010 om 13:12 uur.
 
So fuckin' what!?
Custers 24-3-2010 13:12 Print reply

Posts: 4747
50 snel halen en dan kijken wat hij met originele uitlaat en originele carb doet. Als je het dan nog te langzaam vind kun je een snellere uitlaat aanschaffen. Dan misschien ook nog een grotere carb.
 
Ride like the wind.
Henk-88 29-3-2010 0:49 Print reply

Posts: 26703
Snelle uitlaat nemen en geen powerfilter, houd je ori-luchtfilter maar.

Daarna goed afstellen want DAAR zit 'm de winst.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 31-3-2010 20:33 Print reply

Posts: 1025
standaard twv is 12-52 probeer dat eerst eens, daar zou je alsnog 45-50km/h mee moeten halen, als je dan b.v maar 30km/h gaat en nog minder trekkracht hebt is er iets mis met je blok/cilinder/zuiger/carb
 
een BF teller is sneller
ruard2 7-8-2012 15:47 Print reply
Posts: 6
Een grotere bougie met een grotere sproeier.
Kun je al kopen voor 2 tientjes.
Ruard (heb ook een suzuki tsx)
 
Cas DT 7-8-2012 16:44 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ruard2
Een grotere bougie met een grotere sproeier.
Kun je al kopen voor 2 tientjes.
Ruard (heb ook een suzuki tsx)


Hahaha
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
koekie - Administrator 7-8-2012 17:01 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ruard2
Een grotere bougie met een grotere sproeier.
Kun je al kopen voor 2 tientjes.
Ruard (heb ook een suzuki tsx)


Ik denk dat de TS je hulp niet meer nodig heeft, na 4 jaar. Let voortaan even op de datum voordat je een topic kickt.
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 8530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved