Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beetje vijlen hier en daar....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5272 - beetje vijlen hier en daar....
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 28-8-2002?15:21 Print topicpost

Posts: 2339
ik zit dus met het probleem dat
- hij trekt zn vier zeer moeilijk (eerst deed die dat goed)

dat zou dan toch aan de volgende dingen kunnen liggen
-vuil luchtfilter, dat kan het niet zijn (die is net nieuw

-dichtgekoolde uitlaat, kan ook niet ook net nieuw

-carb afstelling, die is nog steeds als toen die het goed deed

-zuigerveren versleten, ik denk dat het hier aan ligt maar daar ben ik dus niet zeker van want kunnen je zuigerveren naar +-2500 KM af zijn? (ik heb nooit warm gereden )

En wat zou het dan nog meer kunnen zijn, als het de zuigerveren niet zijn?

iemand ideeen? want ik had gisteren de twv aangepast van 14-42 naar 13-42 en toen maakte die weer dikke overtoeren en na 7KM gereden te hebben wou die opeens niet meer over de 70 in zn 4 :n en een warmloper daar leek het niet op, de temp wijzer stond lager dan dat die anders wel eens stond, dus wat kan dat nou weer zijn dan? hij deed het vandaag wel weer goed btw

ik heb dan een 50cceurocilindro en toen ik hem kocht zag ik dat er in de uitlaat poort een randje van 3mm hoog stond, wat zal er gebeuren als ik die wegvijl? zal je dat merken?

en als Jan (noodlekebap) die blokken kan leveren dan wou ik een MBX versnellings bak in een NSR50 blok zetten maar dan ook gelijk reviceren, welke lagers moet ik dan hebben?

kan je complete reviceer sets kopen en zoja, kan ik dan gewoon een NSR50 set kopen dat moet dan toch passen? met die assen van die MBX of zijn die dikker?

ff samegevat
-kunnen die zuigerveren versleten zijn na 2500KM en niet goed warmdraaien (tis een 50snel)
-en wat voor lagers/keeringen, of koplete set moet ik hebben voor het inbouwen en reviceren van een MBX6bak in een NSR50 blok
-zal je verschil merken na het wegvijlen?



[This message is edited by NSR JunK on 28-8-2002 15:36]
 

wipe-out 28-8-2002?15:35 Print reply

Posts: 7672
het hoeven niet perse je zuigerveren te zijn, misschien heb je een lekke koppaking?
 
NSR JunK 28-8-2002?15:36 Print reply

Posts: 2339
als de koppakking lek is dan zou die de koelvloeistof er toch ook uitspuiten? en dat is niet het geval..
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 28-8-2002?17:26 Print reply

Posts: 5996
als die metalen ring in je koppaking lek is hoeft hij tog geen koelvloeistof te lekken? enkel rookt hij erg veel volgens mij, of ze voetpakking is lek, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt,
 
ik haat mensen
solidsjakie 28-8-2002?18:13 Print reply

Posts: 2291
krukas lagers of big end lagers verslete? :n
 
NSR JunK 28-8-2002?18:15 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Solidsjakie?met NSR

krukas lagers of big end lagers verslete? :n


en wat zou die dan moeten gaan doen als die versleten zijn? hoe zou ik het kunnen controleren of daar speling op zit? vliegwiel zit iig geen speling op, dat had ik nog getest met tnw verwisselen
 
Blorn 28-8-2002?20:10 Print reply

Posts: 13825
cil eraf, en kruk op bdp en proberen of je m nog net iets naar boven kunt trekken.. dat ie zeg maar TIK zegt.. dan heb je speling op bigendlager
 
NSR JunK 28-8-2002?21:16 Print reply

Posts: 2339
oke zal ik doen, vrees dat er wel speling opzit, want ik heb nu in hoge toeren een mooi geluid uit mn blok maar in lage toeren hoor ik dingen heel snel rammellen.... duid dat op speling? en kan iemand me vertellen waar ik die lagers/keeringen vandaan kan halen en hoeveel me dat zo ongeveer gaat kosten voor een NSR blok
 
solidsjakie 28-8-2002?22:25 Print reply

Posts: 2291
vdhparts.nl
Keering en pakking set, lagers staan dr ook tusse, wel c3 neme.

Pakking en keering en lagers hek besteld, die hebbe ze wel geleverd.
Bestel ik malos 70, worrtie nie geleverd, duz tis een verrassing voor je, maar zon keerring set en pakking set is zwaar aan te raden, want die krijg je niet zo gauw erges anders, lagers zijn wel aan te komen. En moet je zelf je blok revicere, kruk as moeje wegbrenge of zelf revicere.
 
Sneks 28-8-2002?22:32 Print reply
Posts: 2499
50cc.nl

Onder onderdelen algemeen => lagers
2 X LAGER 25X52X15 6205C3 KRUKAS NSR/MBX/SH 11.50

=> Honda 50
1017 KERINGSET HONDA MTX50SH/NSR 9.86
2608 CARTERPAKKING HONDA NSR/MTXSH/MBX50 2.07
1304 DEKSELPAKKING HONDA NSR/MTXSH/MBX50 2.75
2840 PAKKINGSET HONDA NSR 50CC TOP 6.50

En als je dan reviceert is het slim om te kijken of je koppelingsveren en platen nog lang en dik genoeg zijn (minimale lengte en dikte staan in zelfsleutelen boek wat ergens te vinden was op internet)

Als je een rot bigend hebt kun je je krukas wegbrengen naar brommerzaak om er een nieuw bigend lager in te laten zetten. Vaak is het dan ook handig om er een nieuwe drijfstang in te laten zetten.

Alle assen van mbx zesbak passen er zo in. Ze zijn even dik.
Als je zuigerveren idd zo snel versleten zijn is het mischien slim om je cilinder af te laten werken bij een tuner. En hem eventueel dan ook gelijk te laten tunen?

[This message is edited by Hans F. on 28-8-2002 22:42]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
NSR JunK 29-8-2002?08:49 Print reply

Posts: 2339
harstikke bedankt man hier zat ik op te wachten, kost btw ook geen ene reed, maar als die bigend lagers echt afzijn, en er moeten dan nieuwe bigend lager op en een nieuwe drijfstang, dan kan ik toch net zo goed een geheel nieuwe krukas kopen of is dat veeeeel duurder?
 
Sneks 29-8-2002?10:13 Print reply
Posts: 2499
een nieuwe ori krukas is veel duurder, nieuw bigend lager laten zetten kost 90 gulden, dacht ik.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 29-8-2002?13:38 Print reply

Posts: 10006
drijfstang is 30/40 euro dacht ik en het d'r in zetten van die zooi zal niet meer dan 10/15 euro zijn denk ik.

Dus ook goedkoper dan een imi krukas, daar hoef je alleen aan te denken als je spiebaan of schroefdraad gaar zijn.
 
Bastila is lief
Martijn 29-8-2002?16:19 Print reply
Posts: 10000
loctite fixes evrieting
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 29-8-2002?16:20 Print reply

Posts: 10006
Kapot gaan zal je bigend niet met loc-tite, hij draait toch niet .
 
Bastila is lief
NSR JunK 29-8-2002?16:52 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

drijfstang is 30/40 euro dacht ik en het d'r in zetten van die zooi zal niet meer dan 10/15 euro zijn denk ik.

Dus ook goedkoper dan een imi krukas, daar hoef je alleen aan te denken als je spiebaan of schroefdraad gaar zijn.


nou hans F zegt dat nieuwe bigend lagers erop laten zetten 90 gulden kost= 42 euro+30voor drijfstang+ 10 euro erop laten zetten is 82 euro.... kompleet nieuwe imi krukas is 92,50

 

Dit topic is 1952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved