Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - am6 blok reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52709 - am6 blok reviseren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xbcc 17-10-2008 11:23 Print topicpost
Posts: 57
hoi

na hoeveel km gelopen te hebben is het noodzakelijk om een am6 blok te reviseren? En als je dat dan niet doet?

bij voorbaat dank
 

Royal Club 17-10-2008 11:25 Print reply

Posts: 60390
varieert, ik doe het pas als het nodig is. (lagerspeling ofzo)
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
xbcc 17-10-2008 11:27 Print reply
Posts: 57
ik vraag dit omdat ik een brommer wil kopen die al 18000 heeft gelopen. Het is dan een beetje onnutig om die te kopen als ik na 2000 km weer moet reviseren. Hoeveel kost zo'n revisie eigenlijk?
 
Royal Club 17-10-2008 11:28 Print reply

Posts: 60390
als dat ding 18k gedraaid heeft en hij is tijdje terug gereviceerd, of hij doet het nog gewoon goed, dan hoef je er niet aan te zitten

eventueel zuigertje wisselen, maarja, das ook geen ramp.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda_freak 17-10-2008 11:30 Print reply

Posts: 7650
psies, revisie als het nodig is.

Af en toe een cilindertje loshalen om zuigertje enzo te controleren kan niet zoveel kwaad en hoeft niet zoveel te kosten.

Tis belangrijker hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan dan te kijken naar het aantal KM.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
xbcc 17-10-2008 11:36 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
psies, revisie als het nodig is.

Af en toe een cilindertje loshalen om zuigertje enzo te controleren kan niet zoveel kwaad en hoeft niet zoveel te kosten.

Tis belangrijker hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan dan te kijken naar het aantal KM.

En wanneer is het pas nodig? Hoe kun je dat weten? Ik heb altijd gehoord dat ie na ongeveer een bepaald aantal km gereviseerd moet worden.
 
Royal Club 17-10-2008 11:37 Print reply

Posts: 60390
als je lagerspeling heb. verder niet echt eigk.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
xbcc 17-10-2008 11:38 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
als je lagerspeling heb. verder niet echt eigk.

En hoe weet je dat? want het zit toch binnen in het blok? Sorry dat ik zoveel vragen stel.
 
grasmaaier89 17-10-2008 11:44 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbcc
[...]

En hoe weet je dat? want het zit toch binnen in het blok? Sorry dat ik zoveel vragen stel.



probeer je vliegwiel op en neer te bewegen. Als dat lukt (gaat om extreme kleine maten) dan kan je wel nieuwe lagers gebruiken.
voor de rest, trilt je blok heftig? Schakelt tie slecht etc etc.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Harold 17-10-2008 11:44 Print reply

Posts: 1052
Goed luisteren naar rammeltjes en tikjes in het blok. Loopt hij rustig in een laag stationair toerental, dan zit het meestal wel goed.
Is hij stationair hoog afgesteld (omdat hij anders uitvalt) en loopt hij onregelmatig, dan kan dit komen door speling op de lagers.
Als het blokje altijd origineel is geweest, dan kun je met 1 zuigerwissel rustig 30.000 km rijden. Licht er al sinds het begin een 80cc op dan mag hij binnenkort wel eens gereviseerd worden.

Gewoon kijken hoe de staat is dus (uiterlijk van de brommer zecht vaak al heel veel over de rijstijl en ook over de staat van het blok dus), en je kunt altijd peg hebben.
 
Elco 17-10-2008 11:47 Print reply
Posts: 4527
maat van me rijd met een senda rond
31 k gelopen, alles origineel zelfs nog de originele zuiger. mijn senda heeft nu ook 21 duizend gelopen, alleen een nieuwe zuiger gehad bij 16 duizend. en rijd nog prima
 

Dit topic is 4836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved