Ik denk dat de zogenaamde imitatie waar niemand hier over te spreken is, toch wel eens de wat brutere cilinder is.
Toen ik namelijk mijn MT net had, zat er een 50 op met ori. carb, origineel luchtfilter met HM16.6 aanzuigslang in de binnenkant en gevlakte originele kop.
Dit had de compressie van een gemiddelde 70cc, trok met twv 14-40 gruwelijk hard en reed 85, met Luhao 50 uitlaat.
Toen heb ik erin zitten veilen, en is de zuiger gruwelijk verneukt (blijven hangen in uitlaat poort denk ik).
Hierna heb ik een 2e hands 70 imi gekocht, met Tecno uitlaat, en 16mm, twv 15-45.
Dit trok goed op en reed ook al 85...
Nu heb ik een nieuwe 70 imi, maar die is, zelfs na Jan's tunebeurt, gruwelijk SLOOM; trekt op als een 25 snel en rijdt maar 70-75.
Nu heeft een vriend van mij de set-up van mijn MT zoals in het begin, dus 50 imi, 13mm, mijn oude Luhao pijp, maar met HD kop en dikke luchtslangen, twv 13-44 of 14-44, en dit trekt echt vet hard op, 70cc scoot met racekoppeling, 17,5mm carb en Gianelli Metal houdt hem net bij met trekken, trekt en rijdt mij er gruwelijk uit, terwijl hij zijn zelfgemaakte begrenzer aan heeft staan (plastic pennetje in het gashandvat, je kan nog maar 3-kwart gas geven of minder) dus het kan nog gekker.
Dan rijdt hij met begrenzer nog maar 80...
En ik heb bij een technisch onderzoek grotere problemen dan hij:n:a
Duzz...
Mijn mening is dat de 50 snel PW/FA/import/imi(tatie) de snelste standaard 50 snel is.
Dit reed dus ook nog een paar 50 Zeta's eruit, een Eurocilindro o.t. en mij dus, met 70 Garo.
|