Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mededeling; cilinders PW de snelste 50cc AC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5270 - Mededeling; cilinders PW de snelste...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 28-8-2002?00:57 Print topicpost

Posts: 2716
Ik denk dat de zogenaamde imitatie waar niemand hier over te spreken is, toch wel eens de wat brutere cilinder is.

Toen ik namelijk mijn MT net had, zat er een 50 op met ori. carb, origineel luchtfilter met HM16.6 aanzuigslang in de binnenkant en gevlakte originele kop.
Dit had de compressie van een gemiddelde 70cc, trok met twv 14-40 gruwelijk hard en reed 85, met Luhao 50 uitlaat.
Toen heb ik erin zitten veilen, en is de zuiger gruwelijk verneukt (blijven hangen in uitlaat poort denk ik).
Hierna heb ik een 2e hands 70 imi gekocht, met Tecno uitlaat, en 16mm, twv 15-45.
Dit trok goed op en reed ook al 85...

Nu heb ik een nieuwe 70 imi, maar die is, zelfs na Jan's tunebeurt, gruwelijk SLOOM; trekt op als een 25 snel en rijdt maar 70-75.

Nu heeft een vriend van mij de set-up van mijn MT zoals in het begin, dus 50 imi, 13mm, mijn oude Luhao pijp, maar met HD kop en dikke luchtslangen, twv 13-44 of 14-44, en dit trekt echt vet hard op, 70cc scoot met racekoppeling, 17,5mm carb en Gianelli Metal houdt hem net bij met trekken, trekt en rijdt mij er gruwelijk uit, terwijl hij zijn zelfgemaakte begrenzer aan heeft staan (plastic pennetje in het gashandvat, je kan nog maar 3-kwart gas geven of minder) dus het kan nog gekker.
Dan rijdt hij met begrenzer nog maar 80...

En ik heb bij een technisch onderzoek grotere problemen dan hij:n:a

Duzz...
Mijn mening is dat de 50 snel PW/FA/import/imi(tatie) de snelste standaard 50 snel is.
Dit reed dus ook nog een paar 50 Zeta's eruit, een Eurocilindro o.t. en mij dus, met 70 Garo.
 

MB50TUNED 28-8-2002?11:53 Print reply
Posts: 1054
Naar mijn meningis de pw niet helemaal geweldig. Ik trok er ruim 10 km/h meer uit na een tunebeurt. Acceleratie verbeterde ook. Maar die cilinder vlamde echt bizar met een homoet 50. Maar met std had die veel minder kracht en draaide ij minder toeren. Met een bullit pijp draaide die wel veel toeren maar had die een hele smalle powerband. Hij had daarmee overigens wel kracht, burnout op de weg met 50 cc zonder olie terwijl ik op mijn mb zat....

Wat ik probeer te zeggen is dat de pw standaard zeker niet geweldig is. En verder dat het ook veel uitmaakt welke onderdelen je erbij gebruikt. Een verkeerde uitlaat oid verziekt je prestaties wel gigantisch. Het is de COMBINATIE van onderdelen die snel is en niet een cilinder.

Maar ik garandeer je dat een goede combinatie met een 50 zeta een 50 pw er vierkant uittrekt en op top blijft de pw ook achter.

En je vergeet verder nog een belangrijke cilinder, de std 50 waarmee een mb in het buitenland werd uitgerust ipv die barrel cilinder in Nederland. Die buitenlandse cilinder laat een pw gegarandeerd ver achter zich en is gegarandeert beter afgewerkt.

Ik vind de pw niet slecht en hij is zijn geld wel waard. Ik heb ook met die 2e setup exact hetzelfde gereden. Maar met een homoet lag de acceleratie nog hoger. En na tuning van de cilinder werd het nog leuker. Maar met een std pw een 70 goede 70 setup eruit trekken is naar mijn mening niet mogelijk. En het verschil tussen 3 kwart en vol gas is niet zo veel. Maar voor de cilinder is het niet geweldig goed. Ik denk dat het misschien 2 km/h scheelt, of nog niet eens.

[This message is edited by MB50 TUNED on 28-8-2002 11:58]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 28-8-2002?12:44 Print reply

Posts: 7387
zoiets wou ik ook typen dus ik ben het met mb50tuned eens
 
He?
Joost 28-8-2002?17:30 Print reply
Posts: 1108
Een getunde pw50 met een homoet 50 gaat idd eng hard.. Met een zelf gemaakte gemaakte uitlaat zelfs nog harder .

Het grootste nadeel zit hem gewoon in de wand, die is veelste zacht om echt toeren te maken. Ga je toch veel toeren maken, dan slijt hij als de ziekte. Mijn mt liep met een pw50, standaart uitlaat, 13mm en af gevlakte kop ook 85 toen ik hem kocht. Toen ik die pw verving door een '70' pw en een 20mm vond ik die toch een heel stuk harder trekken dan de 50cc, maar de top lag idd niet veel hoger.

Een 70cc heeft trouwens maar 15cc meer dan een 50cc. Zo heel veel scheelt het dus ook al niet.
 
It is going to be a Endless summer...
Erik_N 28-8-2002?18:24 Print reply

Posts: 5360
Wat is overigens volgens jullie de beste cilinder? Niet gelet op prijs.
Ik wil namelijk straks gaan kijken (als ik weer geld heb voor een gewoon blokkie, uitlaat en cilinder) hoe hard ik hem kan laten lopen. Dan zet ik namelijk gewoon ff me 6 bak erin. Volgens mij moet dan een 50cc toch ook wel 110-120 kunnen?

(ps, ik heb hier nog een raceontsteking leggen maar hoe zit dat nou precies? ik hoorde dat ik dan die balansas eruit kon halen zonder je krukas te hoeven uit balanceren?)

[This message is edited by Mezelf Nooij on 28-8-2002 18:27]
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blorn 28-8-2002?20:14 Print reply

Posts: 13825
110-120 op wat voor brommer met 50cc??

op een nsr zal het misschien wel mogelijk zijn...

-cil dik vet tjoenen
-18-20mm cabby(of iets dergelijks)
-opmaat uitlaat
-gevlakte kop
-6bak
-hpi
-alles uit het blok slopen wat niet nodig is
-brommer zo ligt mogelijk maken..

dan zou ie wel hard kunnen gaan.. maar met een ongetjoende 50 haal je dat noooit..

 
Pingu 28-8-2002?20:45 Print reply
Posts: 1842
hij let toch niet op geld koop dan een gt4 voor een nsr he..., maar ik dacht dat het niet over nsr ging
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
NSR JunK 28-8-2002?21:35 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Pingu?

hij let toch niet op geld koop dan een gt4 voor een nsr he..., maar ik dacht dat het niet over nsr ging


dat lijkt mij nu ook wel een leuk cilindertje, dus wie is zo aardig en stuurd mij die GT4 op ik betaal uiteraard de verzendkosten
 
Martijn 28-8-2002?23:28 Print reply
Posts: 10000
pw is in mijn ogen net als skoeters....ze kunne wel hard...maar ze gaan niet lang mee...

skoetes zijn vaak na 4 jaar gewoon puin...

maja..ik heb geen recht tot spreken...weet alleen van pw wat ooit hier op t forum is gezegd --> negatief
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 29-8-2002?02:00 Print reply

Posts: 2716
och ja, de 70 imi's zijn idd stukken minder als de 50 imi, ze rijden ong. gelijk op, maar trekken gewoon harder, echt een cilinder dus die het van z'n boring moet hebben en niet van de geweldige poorttiming.

Maar iemand vroeg wat de beste 70cc is.
Dat is een moeilijke vraag, want wat wil je; iets beter trekken, maar goed snel rijden, of vind je de top wat minder maar de trekkracht belangrijker, oftewel je vermogen onderin.

Maar de beste ongetunede AC 70cc voor MT/MB/X zijn:
* Zeta,
* Eurocilindro,
* Polini, en
* Malossi.

ikzelf zit nog te twijfelen; (als ik mijn MT niet kwijt kan) neem ik weer 70cc, of een 80cc?
En als ik weer een 70 neem, een Zeta of een Eurcilindro?
 
ardan 29-8-2002?12:24 Print reply
Posts: 595
mmm,over de 100 met 50cc gaat wel,maar met een zeer brute setup,en die gt4 voor nsr is snel,maar de ge2 van mbx is nog sneller,dan nog verder tunen en 110 is gehaald (als je nog een 20mm carb (minstens),getunede kop,uitlaat op maat,zuiger wat bijwerken etc is het in orde

ging zelf 105 met getunde ge2 cilinder,20mm,uitlaat op maat en nog veel meer

maar dan is je brommer echt wel wat zenuwachtig,dan kun je ook echt alleen snel gaan rustig rijden zit er echt niet in

maja t'is je eigen keuze h
 
have a blast,go fast
ardan 29-8-2002?12:28 Print reply
Posts: 595
:p f**k merk nu pas dat het niet over nsr/mbx gaat en dus waarschijnlijk wel voor mb/mt is,vet tunen is dan de boodschap denk ik
 
have a blast,go fast
Sneks 29-8-2002?12:44 Print reply
Posts: 2499
waarom gaat iedereen maar tot 20mm? Omdat ze dat in de race ook doen? Dat doen ze ook niet omdat dat het beste is hoor, maar omdat dat moet van de reglementen.

GT4 is sneller als GE2 (iig zo uit de doos, welke tot het hoogst vermogen getuned kan worden weet ik niet en zal ook van de tuner afhangen). Beide zijn voor nsr/mbx50 blok.

Volgens Pertijn (honda nsrII) had een niet aangepaste GT4 + opmaat uitlaat + 20mm al rond de 12pk (dit is al genoeg vermogen om rond de 130 te komen met zesbak)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 29-8-2002?13:07 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

waarom gaat iedereen maar tot 20mm? Omdat ze dat in de race ook doen? Dat doen ze ook niet omdat dat het beste is hoor, maar omdat dat moet van de reglementen.

GT4 is sneller als GE2 (iig zo uit de doos, welke tot het hoogst vermogen getuned kan worden weet ik niet en zal ook van de tuner afhangen). Beide zijn voor nsr/mbx50 blok.

Volgens Pertijn (honda nsrII) had een niet aangepaste GT4 + opmaat uitlaat + 20mm al rond de 12pk (dit is al genoeg vermogen om rond de 130 te komen met zesbak)
:n :n :n :n
DOE MIJ ZO'N CILINDER!!!!
 
frankarnhe 29-8-2002?14:24 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Mijn mt liep met een pw50, standaart uitlaat, 13mm en af gevlakte kop ook 85 toen ik hem kocht.


Mijn mt met 50pw, 13mm, standaard snel uitlaat en TW 14-52 rijd ook een nette 70km/h en trekt lekker door.
100piek voor zo'n cilindertje is zijn geld wel waard hoor.

Die mt van rossi op de meeting ging trouwens ook wel lekker! Was toch ook een 50pw?
 
Blukaap 29-8-2002?14:32 Print reply

Posts: 10006
53 , met wat vijlwerk en een keihin 18mm.

Maar dat ding ging idd behoorlijk vlot .
 
Bastila is lief

Dit topic is 2281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved