yamahadtt |
15-10-2008 20:53 |
Posts: 225 |
kijk niek, daar heb ik wat aan. bedankt!
|
|
|
|
MarTijn tzr |
15-10-2008 20:53 |
Posts: 6970 |
starten zonder choke duidt op een te rijke afstelling
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
jeroentjen13 |
15-10-2008 22:14 |
Posts: 850 |
gwn je oliepomp iets minder rijk zetten
|
|
|
|
yamahadtt |
15-10-2008 22:18 |
Posts: 225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
gwn je oliepomp iets minder rijk zetten
en hoe doe je dat dan..?? want dat was mijn vraag.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadtt op 15-10-2008 om 22:19 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
15-10-2008 22:49 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
gwn je oliepomp iets minder rijk zetten
beter roep je niet van die onzin, want een beetje zooi uit de uitlaat kan gewoon normaal zijn, en dan stelt hij straks zijn oliepomp armer af en dan heeft hij een vastnaaier.
en lezen mag ook wel, want de TS heeft al antwoord hoe hij het moet afstellen/checken of hij goed staat.
|
|
|
|
yamahadtt |
16-10-2008 13:12 |
Posts: 225 |
even nog een andervraagje: ik heb nu de achterband eraf liggen, en nu moet ik dus de ketting gaan spannen. er moeten een paar schakeltjes uit, alleen ik heb geen flauw idee hoe je dat moet doen. Pinnetjes moet je eruit slaan, alleen er komt geen beweging in die pinnetjes. heb er meerdere geprobeerd.
moet je die dingen vlak slijpen ofzo?
|
|
|
|
markhispania3 |
16-10-2008 13:15 |
Posts: 1971 |
vlakslijpen kan, maar je hebt er ook een apparaatje voor. Het is een soort minibankschroefje, ik heb alleen geen idee hoe het heet.
edit: deze bedoel ik: een kettingpons.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 16-10-2008 om 13:23 uur.
|
|
|
|
yamahadtt |
16-10-2008 13:17 |
Posts: 225 |
dat ga ik zometeen is ff bij de prxis kijken of hun dan ding hebben. als tie nie al te duur is.
|
|
|
|
RS2Racer91 |
16-10-2008 13:25 |
Posts: 1540 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Dat er wat olie/zooi/vettigheid uit de demper komt is wel normaal en zegt dus nix.
Verder kun je gewoon goed met oliepomp rijden, maar het is natuurlijk een mechanisch onderdeel wat het dus kan begeven en dan ben je zuur.
Maar zolang je het netjes houd (schoon) en niet aan de afstelling kut, is er geen probleem
het afstellen:
aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)
succes,
werkt dit bij een AM6 ook zo?
|
|
|
|
yamahadtt |
16-10-2008 15:22 |
Posts: 225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
vlakslijpen kan, maar je hebt er ook een apparaatje voor. Het is een soort minibankschroefje, ik heb alleen geen idee hoe het heet.
edit: deze bedoel ik: een kettingpons. afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 16-10-2008 om 13:23 uur.
oke, zo iets heb ik ook gekocht. Bleek alleen voor fietskettingen te zijn.. dus daar heb ik nog niks aan. ik ga morgen wel is ff op pad.
|
|
|
|
markhispania3 |
16-10-2008 18:43 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadtt
[...]
oke, zo iets heb ik ook gekocht. Bleek alleen voor fietskettingen te zijn.. dus daar heb ik nog niks aan. ik ga morgen wel is ff op pad.
ding wat ik gebruik is ook voor fietskettingen, maar hij doet zijn werk ook goed bij brommerkettingen.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
16-10-2008 19:16 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rickerty
[...]
werkt dit bij een AM6 ook zo?
Ja, en bij Derbi ook, misschien ergens ipv 3 schroefjes 4 of dergelijk, maar het princiep is hetzelfde.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-10-2008 om 19:36 uur.
|
|
|
|
yamahadtt |
16-10-2008 19:45 |
Posts: 225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]
ding wat ik gebruik is ook voor fietskettingen, maar hij doet zijn werk ook goed bij brommerkettingen.
oke, bij mij dus niet:P eerst moet ik dat ding aan de zijkant eruit draaien. daarna de ketting erin leggen, en dan krijg ik die bout (om t zo maar ff te zeggen:P) der niet meer in, door die grijze pin. En als ik die bout klein stukje erin draai, past die ketting er niet meer in..
Dus dan ga ik vlakslijpen, en met een doorslag en hamertje aan t werk denk.
|
|
|
|
markhispania3 |
17-10-2008 8:39 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadtt
[...]
eerst moet ik dat ding aan de zijkant eruit draaien. daarna de ketting erin leggen, en dan krijg ik die bout (om t zo maar ff te zeggen:P) der niet meer in, door die grijze pin. En als ik die bout klein stukje erin draai, past die ketting er niet meer in..
bij mij is die bout verwisselbaar. ik heb hem eruit gehaald en er toen een spijker ingezet, deze heb ik op maat gemaakt en nu doet hij het perfect.
|
|
|
|
Royal Club |
17-10-2008 8:49 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rickerty
[...]
werkt dit bij een AM6 ook zo?
bij een am6 blok moet je er lekker vanaf blijven
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|