Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem met 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 694 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52694 - probleem met 4 takt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rockfordbreda 15-10-2008 19:44 Print topicpost

Posts: 16
Mensen ik heb een probleempje war ik nu naar bijna 2weken niet uit ga komen
Ik heb een 4 takt met 30mm caburateur van het merk keihin.
Nu is het geval dat als deze koud is en ik start met choke open,doet deze het meteen.
Nu ga ik rijden en dan wordt ie warm dan doe ik de choke langzaam terug tot deze dicht kan.
Dan als ik ongeveer 1km heb gereden dan valt deze uit.
Dus tijdens het rijden gaat het moter stotteren en valt uit.
Als ik dan wil starten slaat deze niet aan.
Maar als ik dan de choke erbij doe(deze moet wel vol open)start deze weer wel zei het dat ik moet blijven gasgeven.
Nu kan ik zo niet rijden want dan valt ie weer uit.
Ik heb al 2 keer caburateur door geblazen,en nu 3 keer benzine filter vernieuwd(dit was niet nodig want filter was niet vuil).
Ook heb ik met de benzinedop erop en eraf de tank laten leeg lopen in een jerry-can met het filter er ook op.
Dit duurd ongeveer 20min,dit is voor 5 liter benzine.
Als het motertje zo snel door de benzine zou gaan kan ik het begrijpen dat hij/zij dit doet,maar ik vind de doorloop snelheid snel zat om de caburateur vol te houden.

Nu hebben ze al gezegt tegen mij dat ik een andere sproeier moet monteren maar de moter is orgineel zo afgeleverd.
Dus nu mijn vraag: Moet ik een andere sproeier monteren of heeft er iemand een andere oplossing of visie.

Ik snep er geen meer van.....

Mvg:

Martijn
 
als het niet buigt dan voud het maar ;-P

hilly 15-10-2008 19:55 Print reply

Posts: 227
als hij nieuw is terug gaan
 
4takker 15-10-2008 20:17 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
als hij nieuw is terug gaan



ander is goed afstellen

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
RoelTrachsler 15-10-2008 20:49 Print reply
Posts: 141
Misschien een suffe vraag,
maar hoeveel cc heb je?
 
Markjo 15-10-2008 20:55 Print reply

Posts: 1061
tja (net wat jij denkt) het lijkt er toch op dat de brandstoftoevoer ergens geknepen wordt...

zit er geen braam op je vlotternaald? je kan het ff controleren om het aftap schroefje van je vlotterbak open te draaien en kijken of daar benzine uit BLIJFT stromen.

of misschien blijft je vlotter hangen aan iets, of misschien gaat het scharnierende pennetje van je vlotter zwaar?


 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Viertakt 15-10-2008 20:57 Print reply

Posts: 3586
Loopt het kraantje niet goed door?
 
Viertakt uber alles.
jan-dx11 15-10-2008 21:04 Print reply

Posts: 4931
filtertje smerig/verstopt??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
rockfordbreda 15-10-2008 21:17 Print reply

Posts: 16
Het gaat dus om een 125 cc honda 4 takt.(tis eigenlijk een cross blok)Op een mbx
Ik heb echt het idee dat het ook brandstof toevoer is maar heb bijna alles al uitgesloten.
Het idee om de schoef onder de vlotterbak los te draaien en kijken of ie doorloopt heb ik dan nog niet gedaan
Ga ik dus morgen meteen doen

Weer een idee meer

Mensen blijf posten als je denkt iets te weten over dit probleem,vele gedachten maken het probleem kleiner.

Mvg:

Martijn
 
als het niet buigt dan voud het maar ;-P
jeroentjen13 15-10-2008 22:12 Print reply
Posts: 850
te kleine sproeier mss...
 
Viertakt 15-10-2008 22:23 Print reply

Posts: 3586
Heeft hij ooit goed gelopen met die 30 mm carb? Want ik denk dat het nogal overkill is.
 
Viertakt uber alles.
Rick_koningslust 15-10-2008 22:30 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rockfordbreda
Het gaat dus om een 125 cc honda 4 takt.(tis eigenlijk een cross blok)Op een mbx
Ik heb echt het idee dat het ook brandstof toevoer is maar heb bijna alles al uitgesloten.
Het idee om de schoef onder de vlotterbak los te draaien en kijken of ie doorloopt heb ik dan nog niet gedaan
Ga ik dus morgen meteen doen

Weer een idee meer

Mensen blijf posten als je denkt iets te weten over dit probleem,vele gedachten maken het probleem kleiner.

Mvg:

Martijn


als het zo'n 125cc bamiblokje is is de 30mm inderdaad zwaar overkill,
deze heeft maar een inlaat van 21-22 mm
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
4takker 15-10-2008 22:42 Print reply

Posts: 2395
volgens mij moet 30 net kunnen maar dat is wel de max 28mm dat is een mooie maat voor 125cc

als het zoon monster blok is met ligende cilinder en een 4 bak die hebben volges mij op de kop een 28mm inlaar
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
RoelTrachsler 16-10-2008 9:15 Print reply
Posts: 141
Een maat van me heeft 110 cc viertakt op een mt
(liggend bamiblok)
Daar was een 13mm bij geleverd
Dus 30mm klinkt als overkill
je moet er ook rekening mee houden dat een grote carb voor hoge toeren is, en die bami's zijn dat niet

Je moet maar eens de diameter van je inlaat (niet je spruitstuk) opmeten
 
PRO TUNING 16-10-2008 10:14 Print reply

Posts: 4000
Is het een CV carburateur ?
 
rockfordbreda 16-10-2008 20:08 Print reply

Posts: 16
Het is geen cv caburateur.
En ik had het ff niet goed gezien
Ik was gistere ff snel gaan kijken met zaklamp
Het is een 200cc heb vandaag beter gekeken
Maar de cab is orgineel op dit blok.
Ik ga straks ff de schroef open draaien in de vlotterkamer om te kijken wat deze dan doet.

Mensen blijf reageren de oplossing kan erbij zitten,ik heb ff het zoeken opgegeven.

Mvg:

Martijn
 
als het niet buigt dan voud het maar ;-P
J.wally 16-10-2008 21:10 Print reply

Posts: 2301
je ebt een 4 tact blok onder je mt gebeund er zit dus wel 4 tact benzine in tank en geen 2 tact zo ja dat er 2 tact in zit koop nieuwe bougie doe de 2 tact eruit gooi er 4 tact in en rijden.
 

Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved