Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT5 klaarmaken voor cross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52691 - MT5 klaarmaken voor cross
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dyoma 16-10-2008 13:27 Print reply
Posts: 72
Klopt het dat je dan ook een andere versnellingsbak moet halen aangezien er op Motoimport alleen 5bak en 6bak staat of zit dat er bij of iets dergelijks? Zit namelijk nu een 4bak op.

Verder vindt ik de prijs idd wel mee vallen.

Als ik een 70 of 80 cc er op zet moet ik dan nog wat met mijn tandwiel verhouding doen?
 
markhispania3 16-10-2008 13:51 Print reply

Posts: 1971
bij een 80cc moet je het hele blok vervangen, niet alleen de cilinder.
 
Frysk 16-10-2008 13:58 Print reply

Posts: 34928
compleet 80cc blok kopen
ben je voor 300,- echt compleet klaar als je een goed lopend blok hebt.

 
giggitybyte
PRO TUNING 16-10-2008 17:29 Print reply

Posts: 4000
De beste crossers hebben leren rijden op een 50 cc
 
Dyoma 17-10-2008 8:47 Print reply
Posts: 72
Maar die rijden niet 35KM/H Hahaha.

Ik wil gewoon rond de 60 uitkomen met flink wat kracht voor de modderige stukken

Dat moet ik wel redden toch met 70cc en misschien de TWV veranderen

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 17-10-2008 om 8:48 uur.
 
Saknet 17-10-2008 9:50 Print reply

Posts: 10355
jawel met 70cc red je dat wel met chrome uitlaatje en 20mm ofzo, maar euh met een 80 blokje heb je meestal wel wat meer lol vooral bij jouw doeleinde, maar je kan btr eerst een tijdje met wat minder kracht rijden vind ik :$

vertanding moet je gewoon naar eigen smaak aanpassen, maar om te beginnen kan je iets van 14/42 nemen ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-10-2008 om 9:52 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Dyoma 17-10-2008 12:27 Print reply
Posts: 72
Hoe kan ik mijn luchtfilter eigenlijks klaarmaken voor de cross???

(ja ja ik weet het hoop vragen)
 
Harold 17-10-2008 12:33 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
Hoe kan ik mijn luchtfilter eigenlijks klaarmaken voor de cross???

(ja ja ik weet het hoop vragen)


Goed en groot foam filter gebruiken (van twin air bv)en een ruime luchtfilterbox met een grote opening aan de bovenkant onder het zadel (waar geen zand in kan komen, maar wel veel lucht).
 
70imiverneuker 18-10-2008 19:38 Print reply
Posts: 175
ik heb altijd gecrost met mtjes en ook begonnen met 50 ccXD
maar ik denk dat 70 cc imitatie met een 20mm carb wel leukt loopt
en dan twv voor 13 en achter 48 ofzow? (heb al 2 jaar niet met een mt gereden of gesleuteld ofzow). je kan wel 80 cc blok eronder doen maar zoals er hier als verteld word, is moeilijk aant tekomen.
zou het eerst bij 70cctje houden.
dan kan je altijd nog wat veranderen.

maar hoe is je mt optisch? banden en vering enzo.
want beente noppen is natuurlijk leuk voor modderige stukken.

en je filter, gewoon de oude luchtfilter box houden ofow schuim/power filter daarin in doen(wel eerst beetje aanpassen natuurlijk)

igg succes!
 
Tombrom 18-10-2008 20:02 Print reply

Posts: 15925
ik reed destijds met 70cc airsal/eurokit met een 18mm keihin een techno pijpje en een hebo filter.

liep leuk van wat ik me kan herinneren

13-40 vertand hopte met overschakelen omhoog in zijn 2 wou die ook goed omhoog komen

mja das wel weer 2jaar terug ofzo?

en liep rond de 80 denkz

denk dat dit een leuke setup is voor jou

en airsal is ook niet zo duur kocht voor me mb er toen één voor 80eu nieuw
 
Dyoma 19-10-2008 7:38 Print reply
Posts: 72
Kleine update

Gisteren bezig geweest met testen aangezien hij niet helemaal lekker liep vorige keer (uislaan niet meer starten enz...)

Gisteren alleen op het fietspad gebleven maar ook geen succes. na ong. 3 min houdt hij tijdens het rijden in en wil niet meer aanblijven. daarna wil hij ook niet meer starten. Wacht je een paar min dan start hij weer maar zelfde verhaal opnieuw. Naar een tijdje houdt hij dan weer in of na dat je hem aanzet wil hij niet eens meer optrekken. als je gas geeft smoort hij.

heb er even foto bijgedaan van luchtfilter (volgens mij ook niet origineel) en cabrateur.

http://img391.images...mage=p1010046le5.jpg
http://img361.images...mage=p1010047ta5.jpg

Verder viel het me op dat hij een beetje lekt. Zou dat kunnen omdat ik de benzine kraan niet dicht gedaan had?

Als laatste een algemene foto

http://img391.images...mage=p1010045lw4.jpg

Zit ook een crossmotor achterbrug op als het goed is.


 
zijstandaard 19-10-2008 9:15 Print reply

Posts: 1117
je kan er ook wel een grotere carburateur opdoen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
TECstar 19-10-2008 11:54 Print reply

Posts: 4664
dat filter is een powerfilter

maar ik zie op de fotows geen lek ergens, waar lektie dan volges jou?
en je moet dat olie pinnetje bij je spruitstuk niet dichtdoen met zown vage schoef, kan je beter een spijkertje nemen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BrommertJacco 19-10-2008 12:53 Print reply

Posts: 2328
met een 70 loopt ie wel harder als 60.. mss wel 80ofzo.. laatstaan met een 80blok als je m rond de 60 wil laten lopen gwoon een andere carb en mss 50snel
 
Modderfokker
Dyoma 20-10-2008 8:32 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
dat filter is een powerfilter

maar ik zie op de fotows geen lek ergens, waar lektie dan volges jou?
en je moet dat olie pinnetje bij je spruitstuk niet dichtdoen met zown vage schoef, kan je beter een spijkertje nemen


Dat lek bleek de benzine kraan te zijn. Er zat allemaal roest in de tank. Met cola bijna alles er uit gekregen hahahah

Opzich is het wel vreemd dat hij zo traag loopt aangezien er geen standaard uitlaat op zit en een powerfilter.

Het is ook niet zo dat de tandwiel verhoudingen zo staan dat hij heel veel kracht heeft en lage top aangezien hij amper trekt.

wat zou de top worden met 70cc?? misschien dat ik dan de tandwiel verhoudig aan kan passen zodat hij flink wat kracht heeft aangezien hij toch voor in het bos is.
 

Dit topic is 2918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved