Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT5 klaarmaken voor cross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52691 - MT5 klaarmaken voor cross
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dyoma 15-10-2008 9:59 Print topicpost
Posts: 72
Ik heb onlangs een MT5 gekocht welke ik graag wil gebruiken voor de cross.

Graag zou ik zo veel mogenlijk info hier over willen hebben. Zoals afstellling tandwiel verhouding enz...

Zelf zat ik de denken aan een 70cc imitatie te kopen de originele uitlaat te ontgrenzen en qua tandwiel verhoudingen de voorkant tandje kleiner en achter iets groter (dat is voor kracht toch?)

dan denk ik dat hij rond de 65 loopt met flink wat kracht.

Wat denken jullie ?????


 

TubeLess-90 15-10-2008 10:25 Print reply

Posts: 629
Hoi,

Ik heb totaal geen cross ervaring.
Maar ik zou zorgen dat hij motorisch zobiezo perfect in orde is.
Ik zou niet voor een imitatie cilinder gaan, pak even een wat betere cilinder, die net wat beter afgewerkt is en wat betere timingen heeft.
Ga niet besparen op dit soort dingen, je brommer is namelijk even goed als het zwakste schakel.

Zorg dat je een goed filter hebt, niet dat hij bij een beetje modder al niks meer kan aanzuigen waardoor hij uit zal vallen.

Remmen voor zullen wel niet echt nodig zijn bij de cross, zorg dat de achterem perfect werkt! .. Stel hem goed af en zorg voor goede crossbanden.

En natuurlijk een goed pak, zorg dat je veilig kunt crossen. Goede helm, handschoenen rug bescherming etc.!
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-10-2008 10:54 Print reply

Posts: 10560
wil je de baan op of een beetje op het land roppen ?

op de baan heb je niks aan je plannen , dat is niks.

op het land kun je het zo gek maken als je wilt , alleen std uitlaat is gewoon niks met immi , immitatie cilinder zijn onderin zo dood als een pier en boven zal std pijp hem gigantisch knijpen.

verder ben je met een brommer echt niet zoveel bescherming nodig , het gaat toch niet hard ofzo.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
maxisport 15-10-2008 10:57 Print reply

Posts: 4206
80cc eronder en klaar
 
Dyoma 15-10-2008 11:05 Print reply
Posts: 72
In eerste instantie is het alleen om op het land en de bossen wat rond te komen. Had een setje bij Bromfietsshop.nl gezien voor 50 euro. Als je de standaard uitlaat ontgrenst heb je dan nog het probleem dat hij geknepen wordt?





Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 15-10-2008 om 11:05 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-10-2008 11:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
In eerste instantie is het alleen om op het land en de bossen wat rond te komen. Had een setje bij Bromfietsshop.nl gezien voor 50 euro. Als je de standaard uitlaat ontgrenst heb je dan nog het probleem dat hij geknepen wordt?





Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 15-10-2008 om 11:05 uur.


ik kijk net even in je andere topic en daar zie ik een chrome uitlaat ?

dit is niet de standaard pijp , deze werkt wel redelijk goed op een immi. je moet de prop er wel uithalen , de plaat die in de bocht zit kun je beter laten zitten
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rik hulkenberg 15-10-2008 11:12 Print reply

Posts: 10029
ik weet niet of je hetzelfde hebt als een mb
maar die heeft gewoon een dunnere bocht als begrenzer
en bij de mb heb je een imi uitlaat die bocht is dikker
als je toch alleen over het land wil crossen kan je idd die 70cc pakken
zie op bromfietsshop een uitlaat voor 24 euro die zal het denk ik wel redelijk doem met een 70cc

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 15-10-2008 om 11:19 uur.
 
Dyoma 15-10-2008 11:32 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ik kijk net even in je andere topic en daar zie ik een chrome uitlaat ?

dit is niet de standaard pijp , deze werkt wel redelijk goed op een immi. je moet de prop er wel uithalen , de plaat die in de bocht zit kun je beter laten zitten



Ik dacht dat dat de standaard was . Maar in de uitlaat die ik heb zit wel een prop?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-10-2008 11:38 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
[...]



Ik dacht dat dat de standaard was . Maar in de uitlaat die ik heb zit wel een prop?


kan er wel ingezet zijn door vorige eigenaar ofzo. maar zit er niet in als je hem nieuw koopt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Woutjuh 15-10-2008 11:38 Print reply

Posts: 4422
Bij een jamarcol/techno/luhao zit helemaal geen prop in.

Alleen een tegendruk schot. Maar die moet je laten zitten.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 15-10-2008 om 11:39 uur.
 
veel MT spul te koop!
Dyoma 15-10-2008 12:08 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kan er wel ingezet zijn door vorige eigenaar ofzo. maar zit er niet in als je hem nieuw koopt.


dan denk ik niet dat hij er in zit aangezien de persoon waarvan ik hem gekocht heb hem ook voor cross wou gebruiken.

Hij is alleen beetje traag nu en bijna geen kracht.
 
Banaan 15-10-2008 12:11 Print reply

Posts: 5725
Ori 80blok dr onder, blijft lopen, en genoeg koppel
 
Langeleendert 15-10-2008 13:16 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Ori 80blok dr onder, blijft lopen, en genoeg koppel


Ook mijn advies, gewoon ori 80 dr onder

 
-
-simon- 15-10-2008 13:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Ori 80blok dr onder, blijft lopen, en genoeg koppel


en een goede basis voor als het sneller moet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Dyoma 16-10-2008 12:11 Print reply
Posts: 72
80cc is alleen wel wat moeilijk te vinden. Maar denk inderdaad dat het geen originele uitlaat is. dus denk dat ik een 70cc setje haal en dan gassen
Kan hem altijd later nog verder verbouwen. Moet ook niet te veel geld kosten in een keer.

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 16-10-2008 om 12:12 uur.
 
-simon- 16-10-2008 12:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
80cc is alleen wel wat moeilijk te vinden. Maar denk inderdaad dat het geen originele uitlaat is. dus denk dat ik een 70cc setje haal en dan gassen
Kan hem altijd later nog verder verbouwen. Moet ook niet te veel geld kosten in een keer.

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 16-10-2008 om 12:12 uur.


80 blokken zijn opzich goed te vinden. mischien staat er hier in sales nog wel een.
anders heeft www.motoimport.nl ze. maar dan kun je beter op gaan halen en een NIET gereviseerde kopen en dan zelf (laten/met iemand samen) doen. want dat reviseren van hun stelt eigenlijk niks voor.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 2920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved