Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Smeering Wel Goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5269 - Smeering Wel Goed
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T_M_C 27-8-2002?22:11 Print topicpost
Posts: 105
heb vandaag weer tijd gehad om naar het probleem te kijken.

1:40 bij 82km/h (digi) Lijkt ut of ie vastloopt die ie gelukkig niet

1:20 loopt ie 90(digi) op teller.en nergens last van.(allen wat zachte vage geluiden van de onsteking klinkt als kortsluiting moet ik ook nog naar kijken punten zijn op dus vonken wat))

gesmeerd met castrol Tts

Waarom met idiooit veel smering wel
p.s. koppakking was ook goed lek
 

Hier_ben_ik - Administrator 27-8-2002?22:23 Print reply

Posts: 8499
kun je ff uitleggen wat je bedoeld met "lijkt het ofie vast loopt"

hij loopt vast, of hij loopt niet vast, hij loopt aan of hij loopt niet aan.... het kan niet van "het lijkt of hij vast loopt maar dat deed hij niet" volgensmij he....


 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 27-8-2002?22:35 Print reply

Posts: 13825
als je meer olie in je benzine hebt, heb je ook een grotere sproeier nodig vandaar dat ie bij het ene 82 loopt en bij de ander 90
 
Rudy 27-8-2002?22:37 Print reply

Posts: 3471
oftewel normaal is je afstelling te rijk
met 1 op 40 moet hij veel meer vermogen leveren omdat benzine veel sneller verbrand dan olie.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 27-8-2002?22:57 Print reply
Posts: 105
Bij 1:40 was de sproeir goed afgesteld.

Bij 1:20 als je dan in lage toeren rijdt en je geeft volgas dan valt ie even dood. En pakt ie hem op en trekt em dood.
Tevens trekt ie iets beter door.

Met net niet vastlopen bedoel ik dat ie een soort van miniwarmloper krijgt bij 82 gaat ie rare geluiden maken niet hard maar tog valt ie weg en laat ik gas los en dan kan ik 2sec later weer gewoon tot 82 rijden en dan zie begin
 
Martijn 27-8-2002?23:47 Print reply
Posts: 10000
hoe weet je dat je afstelling goed was bij 1:40???

ik heb in een boek staan iets over colortunen...

draai je ene speciale bougie in je gat...met glasvezelkabel ofzo....en dan kun je de kleur van de vlam zien

is wel flex...kun je precies je sproeier goed uitkiezen...weet alleen niet of het alleen voor stationair was...was met luchtafstelling iig...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 28-8-2002?09:56 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hoe weet je dat je afstelling goed was bij 1:40???

ik heb in een boek staan iets over colortunen...

draai je ene speciale bougie in je gat...met glasvezelkabel ofzo....en dan kun je de kleur van de vlam zien

is wel flex...kun je precies je sproeier goed uitkiezen...weet alleen niet of het alleen voor stationair was...was met luchtafstelling iig...
Mijn broer is een keer voor een snuffelstage bij een bedrijf geweest waar motoren afgesteld worden (daar de in nederland geproduceerde volvo v40) hij vertelde dat ze daar van allerlei meetapperatuur hebben. Maar b.v. zo'n bougie kost al 400 gulden zonder de meetaperatuur zelf.
Ik geloof dat ze die glasvezelf in gieten en dat dus nogal duur is
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 28-8-2002?10:19 Print reply
Posts: 105
omdatde neus van de bougie mooi bruin was.
Geen inhouden bij volgas goede reactie opgas

ga er vandaag een nieuwe koppaking tussen zetten en dan weer kijken
 
DaveTSX 28-8-2002?11:43 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: T_M_C 

omdatde neus van de bougie mooi bruin was.
Geen inhouden bij volgas goede reactie opgas

ga er vandaag een nieuwe koppaking tussen zetten en dan weer kijken


Je moet niet alleen kijken naar de bougie want als je er een andere hittegraad inflikkerd issie opeens niet meer bruin hoor.

Je moet kijken naar, hoe rijd ie?
Kan hij zonder problemen stationair lopen een tijdje? Hoe doet ie het in de hoge toeren? Wat sputteren, inhouden? Dan issie dus iets te groot. Rookt ie als ie warm is? Etc. etc, dan kom je tot een veel betere afstelling, en dan kan je nog als je wilt ook nog een andere hittegraad pakken zodat je bougie mooi bruin blijft.
 
http://www.2weird4u.com
MB50TUNED 28-8-2002?11:59 Print reply
Posts: 1054
misschien moet je je carb eens goed afstellen, dus beginnen bij een te rijk mengsel, of je neemt een normale compressie verhouding, als je nog 1 : 17 oid hebt.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
T_M_C 28-8-2002?14:29 Print reply
Posts: 105
compressie verhouding 14:1

Warme Motor Geen extreem zichtbare rook uitstoot zelfs met 1:20

Loopt perfect stationair
Trek hem perfect door in toeren reageert goed op het gas.

bougie NGK B8HS

Bij 1/3 gas loopt ie bij warme motoer af en toe een slagje 4takt.(gasnaald iets te hoog)
Bij 1/2 gas Trekt ie goed
bij vol gas trekt ie alleen beter vanaf de 60 (door de uitlaat)

meeste lui hebben 84 - 88 sproeier in die ongeveer zelfde setup ik zit al met 94


 
Blorn 28-8-2002?14:45 Print reply

Posts: 13825
Quote:
een slagje 4takt
leg uit
 
T_M_C 28-8-2002?15:26 Print reply
Posts: 105
bij 1/3 gas dus trrrrrrrrrrrrrrr.

4takten dus todat je iets meer gasgeeft dan is het weg
 
DaveTSX 28-8-2002?16:38 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: T_M_C 

bij 1/3 gas dus trrrrrrrrrrrrrrr.

4takten dus todat je iets meer gasgeeft dan is het weg


je zegt zelf al, hij 4takt soms, dusss, te grote sproeier. Probeer gewoon eens een kleinere
 
http://www.2weird4u.com
Neonlampje 28-8-2002?16:45 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

kun je ff uitleggen wat je bedoeld met "lijkt het ofie vast loopt"

Dan drukt hij perongeluk op zn achterrem zodat zn achterwiel slipt
 
henky 28-8-2002?16:48 Print reply
Posts: 20
Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Quote:
Originally posted by: T_M_C 

bij 1/3 gas dus trrrrrrrrrrrrrrr.

4takten dus todat je iets meer gasgeeft dan is het weg


je zegt zelf al, hij 4takt soms, dusss, te grote sproeier. Probeer gewoon eens een kleinere

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal
stel dat ding gewoon af met olie 1 op 40
heb je waarschijnlijk een kleinere sproeier nodig
en moet hij ook het harste lopen en zeker b.v. onbelast het snelste op toeren komen.

en anders laat het iemand doen als je het zelf niet goed kunt.

[This message is edited by handige harry on 28-8-2002 16:52]
 
dt 80

Dit topic is 1017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved