Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1237 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 9 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 132382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 27-10-2009 10:58 Print reply

Posts: 14999




Autisa voor MT8

toffe cilinders, mooie spoelkanalen, veel potentie.

Dit cilindertje draait icm een RM125 zuiger. (een van de eerste watergekoelde modellen)

Powerband van pakweg 10500-13500 toeren , maar trekt makkelijk door van 10-15000 toeren


En het loopt hard.
Originele timingen heb ik ook nog wel ergens bij interesse

spoelers op ik geloof 111 graden, en de uitlaat op 184 o.i.d.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-10-2009 om 14:16 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 27-10-2009 11:00 Print reply

Posts: 29286
thnx Olaf.

Zal vanavond ook eens dit topic in orde brengen, wat ik al zo lang aan het beloven ben.
 
Derbi-Olaf 27-10-2009 11:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
thnx Olaf.

Zal vanavond ook eens dit topic in orde brengen, wat ik al zo lang aan het beloven ben.

Hehe, doe maar rustig, het is iig al tof dat je het doet
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 27-10-2009 11:07 Print reply

Posts: 29286


ik had toen ook nog een hele hoop foto's gemaakt, kan ik dan ook wel even laden voor hierbij.
 
Derbi-Olaf 27-10-2009 11:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77


ik had toen ook nog een hele hoop foto's gemaakt, kan ik dan ook wel even laden voor hierbij.

als je wilt maak ik ook nog wat foto's van de cilinder zelf?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 27-10-2009 11:14 Print reply

Posts: 29286
Dat zou helemaal tof zijn!

Wel net even de mede mogelijk lijst geupdated, is wel zo belangrijk.

maar ik ben nu naar de brommerwinkel, kijk vanmiddag vanavond nog even.

Edit: ga het dadelijk ook anders doen, ipv alle foto's op de begin pagina, een foto van de apparte cilinder neer zetten en dan een link met alle foto's van dat type cilinder erbij zetten.
Nu duurt het laden zo lang.





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 11:15 uur.
 
Niek de Wildt 27-10-2009 14:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding


Autisa voor MT8

toffe cilinders, mooie spoelkanalen, veel potentie.

Dit cilindertje draait icm een RM125 zuiger. (een van de eerste watergekoelde modellen)

Powerband van pakweg 10500-13500 toeren , maar trekt makkelijk door van 10-15000 toeren


En het loopt hard.
Originele timingen heb ik ook nog wel ergens bij interesse

spoelers op ik geloof 111 graden, en de uitlaat op 184 o.i.d.


Hoe kan jij je timingen berekenen als je deckheigt onbekend is?...
Overigens als je weet dat je squish 0,8 was, kan je 0,8 vanaf de squishrand naar beneden meten en van daar tot top cilinder is dan deckheight.

 
Derbi-Olaf 27-10-2009 14:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Hoe kan jij je timingen berekenen als je deckheigt onbekend is?...
Overigens als je weet dat je squish 0,8 was, kan je 0,8 vanaf de squishrand naar beneden meten en van daar tot top cilinder is dan deckheight.


omdat ik die waardes al heel lang gelden heb berekend, met de cilinder op het blok gemonteerd...
Dat is allemaal wel heel wat nauwkeuriger dan gewoon met een losse cilinder timingen berekenen

deckheight was 2 o.i.d. had ik toen echt wel opgemeten, maar ik onthoud ook niet alles.

Ik heb er toen nog mee ge-experimenteerd, met ietwat ophogen, of juist verlagen ...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 27-10-2009 14:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

omdat ik die waardes al heel lang gelden heb berekend, met de cilinder op het blok gemonteerd...
Dat is allemaal wel heel wat nauwkeuriger dan gewoon met een losse cilinder timingen berekenen

deckheight was 2 o.i.d. had ik toen echt wel opgemeten, maar ik onthoud ook niet alles.

Ik heb er toen nog mee ge-experimenteerd, met ietwat ophogen, of juist verlagen ...


Ik snap.
 
Derbi-Olaf 27-10-2009 14:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik snap.

oké dan

Je opmaatkopje doet het trouwens nog steeds prima, maar ik wil er toch ook eens wat meer mee gaan experimenteren... :P

Sowieso is het eens tijd voor nieuwe zuigerveertjes, zuigertje zelf kan nog wel ff
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 27-10-2009 14:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oké dan

Je opmaatkopje doet het trouwens nog steeds prima, maar ik wil er toch ook eens wat meer mee gaan experimenteren... :P

Sowieso is het eens tijd voor nieuwe zuigerveertjes, zuigertje zelf kan nog wel ff


Had nog een heel klein foutje bij jou kop gemaakt, maar doet er verder niet echt toe, maar dat vertel ik je later wel.
 
kenny77 27-10-2009 15:36 Print reply

Posts: 29286
Bedankt voor de foto's Olaf!
 
Tobias Verhoef 15-11-2009 20:39 Print reply

Posts: 1832
Hier de foto's van de KRAD 50cc voor op 80cc LC blokken.











Cilinder is wel vies maar cilinder is slecht afgewerkt heb er zelf al wat aangedaan.

Poortmap ben ik aan het maken dus komt ook straks.



Nou daar is hij dan.
Ik denk dat uit deze cilinder toch wel leuk vermogen valt te halen ook al bewerk je de spoelers heel wat en ook al maak je de uitlaatpoort een heel stuk groter.

Ook al is iets niet duidelijk zeg het dan typ ik het wel even of probeer ik morgen even buiten een betere foto te maken.

Hier zijn alvast wat betere:





Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 15-11-2009 om 21:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 15-11-2009 om 21:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 15-11-2009 om 21:37 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 15-11-2009 20:44 Print reply

Posts: 29286
thnx!

ben zelf nu even bezich om alles in het topic in orden te maken.
 
JantjeMB5 15-11-2009 20:59 Print reply

Posts: 374
Ik heb ook een 110 autisa, 28mmKeihin, proma uitlaat, carbon 4kleps membraan en 6bak op men MB,
Ik vraag me af of het de moeite is hier nog een HPI tegnenaan te gooien
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier

Dit topic is 132382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved