geert-nsr |
12-12-2008 12:50 |
Posts: 6438 |
Ik heb een getunde belgische ge2 gehad. Heeft thomas nu hier van t forum.
Ding liep 115/120 @ nsr teller.
Cilinder kwam van een sobw racer af.
icm opmaatkop, 18 keihin, metrakit uitlaat.
ALs je poortmap en foto's wilt moet je maar is in dit topic kijken:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/38476/1
|
|
|
|
mr200r |
12-12-2008 13:56 |
Posts: 5122 |
In een ver verleden heeft iemand ooit de HM 167 50cc,belgische
snelle cilinder genoemt.
Dit is verwarend en niet waar.
Een HM 167 is gewoon de snelle 50 van honda zelf.
De cilinder wordt verkocht zonder zuiger en is een hele goede,
maar hij wordt op geen enkel belgiesh model orgineel geleverd.
In zwitserland kon je ze orgineel kopen.
Je had de keuze voor een orginele HM 167 die 80 loopt,maar die is maar voor 1 persoon.
Dit wil niet zeggen dat het een zwitserse cilinder is .
Een HM 167 is de orginele snelle cilinder van Honda.
Je kom hem in elk land kopen of bestellen.
|
|
mr200r |
|
Frysk |
12-12-2008 15:16 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
In een ver verleden heeft iemand ooit de HM 167 50cc,belgische
snelle cilinder genoemt.
Dit is verwarend en niet waar.
Een HM 167 is gewoon de snelle 50 van honda zelf.
De cilinder wordt verkocht zonder zuiger en is een hele goede,
maar hij wordt op geen enkel belgiesh model orgineel geleverd.
In zwitserland kon je ze orgineel kopen.
Je had de keuze voor een orginele HM 167 die 80 loopt,maar die is maar voor 1 persoon.
Dit wil niet zeggen dat het een zwitserse cilinder is .
Een HM 167 is de orginele snelle cilinder van Honda.
Je kom hem in elk land kopen of bestellen.
ik denk dat het de naam belgische gekregen heeft omdat NSR in het buitenland een Ge2 heeft (snelle buitenlandse cilinder)
en omdat NSR die heeft dacht iedereen (ik ook) dat het bij de MB en MT ook zo wezen zou
|
|
giggitybyte |
|
bierbundelhonda |
12-12-2008 15:51 |
Posts: 3396 |
is er ook nog een HM-168 ?
en
kan iemand mij het verschil kwa uiterlijk en prestatie
tussen de Oude type en nieuwe type malossi cilinders ? voor MT/MB
Hoe hard zou een OT lopen met een 17 MM carb en een snelle uitlaat
14/45 tandwiel verhouding
en een MTX 6bak
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Sypie_Honda |
12-12-2008 15:52 |
Posts: 13830 |
95 ongeveer.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Frysk |
12-12-2008 15:54 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
is er ook nog een HM-168 ?
en
kan iemand mij het verschil kwa uiterlijk en prestatie
tussen de Oude type en nieuwe type malossi cilinders ? voor MT/MB
Hoe hard zou een OT lopen met een 17 MM carb en een snelle uitlaat
14/45 tandwiel verhouding
en een MTX 6bak
CR80 meende ik (1980 model)
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 12-12-2008 om 15:55 uur.
|
|
giggitybyte |
|
bierbundelhonda |
12-12-2008 15:57 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
CR80 meende ik (1980 model)
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 12-12-2008 om 15:55 uur.
neej deze komt uit een MTX80LC
die ik van Tim later gekocht had is een CR80
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
mb-rider |
12-12-2008 16:16 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
neej deze komt uit een MTX80LC
die ik van Tim later gekocht had is een CR80
hij had et over je vraag over die hm-168 ...
|
|
|
|
bierbundelhonda |
12-12-2008 16:18 |
Posts: 3396 |
OOhw sorry !
Cr80 cilinder
loopt dat hard?
en past dat op een MT blok :P?
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
BIET |
12-12-2008 16:26 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Ik heb een getunde belgische ge2 gehad. Heeft thomas nu hier van t forum.
Ding liep 115/120 @ nsr teller.
Cilinder kwam van een sobw racer af.
icm opmaatkop, 18 keihin, metrakit uitlaat.
ALs je poortmap en foto's wilt moet je maar is in dit topic kijken:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/38476/1
afbeelding
afbeelding
Had Thomas, staat tegenwoordig bij mij in de vensterbank
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
kenny77 |
12-12-2008 17:23 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
OOhw sorry !
Cr80 cilinder
loopt dat hard?
en past dat op een MT blok :P?
Cr80 (elsinore ) nummer is 169
Ja dat loopt hard, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Je hebt geen balans as.
Maar de cilinder past niet zo erop maar is wel passend te maken. (groter spoelpoorten, oplassen afdraaien en uitkotteren)
Hier een filmpje: http://video.google....search&plindex=1
En het topic is weer aardig in gebruik zie, zijn al weer een hoop cilinders bij gekomen.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
13-12-2008 18:16 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Cr80 (elsinore ) nummer is 169
Ja dat loopt hard, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Je hebt geen balans as.
Maar de cilinder past niet zo erop maar is wel passend te maken. (groter spoelpoorten, oplassen afdraaien en uitkotteren)
Hier een filmpje: http://video.google....search&plindex=1
En het topic is weer aardig in gebruik zie, zijn al weer een hoop cilinders bij gekomen.
is tie wel geschikt met balans as?
voor dagelijks gebruik :P ?
en WAT THE FUCK dat filmpje :P wat een MEAN MACHINE !!!!
nog een vraagje afgezien
wat is beter/sneller
HM167 VS Zeta 50 CC met chroomwand ?
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Woutjuh |
14-12-2008 19:11 |
Posts: 4422 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
is tie wel geschikt met balans as?
voor dagelijks gebruik :P ?
en WAT THE FUCK dat filmpje :P wat een MEAN MACHINE !!!!
nog een vraagje afgezien
wat is beter/sneller
HM167 VS Zeta 50 CC met chroomwand ?
Zal weinig verschil maken, maar denk dat de HM167 betrouwbaarder is, plus dat de 167 te honen is.
|
|
veel MT spul te koop! |
|
bierbundelhonda |
14-12-2008 23:17 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]
Zal weinig verschil maken, maar denk dat de HM167 betrouwbaarder is, plus dat de 167 te honen is.
oke
dat is waar !
en heb er helemaal niet zo overgedacht :p
Schoot me voorbij :P
dankje !
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
14-7-2009 18:41 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|