Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1146 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 5 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 132352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 30-10-2008 20:54 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


denk dat de meeste zoiezo al een aantal x gehoond zijn, aangezien ze nogal gewild en dus gebruikt zijn

heb 1 gekocht, die voor de 2e keer gehoond was..
moest m zelf nog inrijden etc..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx-motard 30-10-2008 20:54 Print reply

Posts: 14947
meesten zitten zo rond de 40,00 booring.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Banaan 30-10-2008 20:55 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

heb 1 gekocht, die voor de 2e keer gehoond was..
moest m zelf nog inrijden etc..




allicht dat die er ook zijn ja :P
 
ToMB5 30-10-2008 20:57 Print reply

Posts: 144
Iemand die nog een goede, niet al te dure belgische 50 weet te liggen?
Sorry voor offtopic..

Alvast bedankt
 
Thijsje 30-10-2008 20:58 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
meesten zitten zo rond de 40,00 booring.

zoals die getunede van mij..

maar met die cilinder die ik nu heb zit ik op 39.50 meende ik..
dus dan kan ik nog wel wat jaartjes, wil ik die verslijten..

verder kan je ze opboren naar een 60 cc, als je die gehad hebt zou 70cc ook nog willen, en daarna is het definitief gebeurt..



edit
@tomMB5,, heb dr toen 1 gekocht voor 5 euro.. bij bromboer.. hij had niet gezien dat het een belgische betrof..
verder zou ik mp en onderdelen markten in de gaten houden.. en geluk hebben natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 30-10-2008 om 21:00 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx-motard 30-10-2008 21:00 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

zoals die getunede van mij..

maar met die cilinder die ik nu heb zit ik op 39.50 meende ik..
dus dan kan ik nog wel wat jaartjes, wil ik die verslijten..

verder kan je ze opboren naar een 60 cc, als je die gehad hebt zou 70cc ook nog willen, en daarna is het definitief gebeurt..




je komt eerst op 40,00 dan 40,25 dan 40,50 etc etc en 70 cc ga je niet halen. 45,00 boring is 66 cc
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thijsje 30-10-2008 21:02 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


je komt eerst op 40,00 dan 40,25 dan 40,50 etc etc en 70 cc ga je niet halen. 45,00 boring is 66 cc

hmm..
dacht 45mm een 70cc was..

achjaa, brommer begon bij puch, daar is 70cc wel 45mm

maar alsnog, je kunt vrij ver door...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx_owned 30-10-2008 21:03 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

hmm..
dacht 45mm een 70cc was..

achjaa, brommer begon bij puch, daar is 70cc wel 45mm

maar alsnog, je kunt vrij ver door...


dat heeft de naam 70cc, in feite is het 65,83 cc ofzo
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx-motard 30-10-2008 21:05 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


dat heeft de naam 70cc, in feite is het 65,83 cc ofzo


pie x r2 x h


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thijsje 30-10-2008 21:08 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


dat heeft de naam 70cc, in feite is het 65,83 cc ofzo

dus ik zei het wel goed.. ZEI.. maar in praktijk is het minder.. of course
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
kenny77 30-10-2008 21:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
Naar aanleiding van dit topic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/52650/1 .

t/m

Mede mogelijk gemaakt door:

- Menu2t
- MBjorn
- Woutjuh
- THOMASJEUHHH
- RoelTrachsler
- driver004
- Markjo
- ikkejw
- De Schout


Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 30-10-2008 om 19:49 uur.



Hey heel erg bedankt.

Dit heeft me al vast heel goed geholpen.

(alleen nu komen de fotos niet meer gelijk, hoe kan ik dat fiksen?, want ik zag dat je de link iets veranderd had. )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2takt Gangster
voor de mt5

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PRXG3XD8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DCGDJUZF.jpg

fast arrow ot (malossi ot immitatie)

liep om mijn mt super zo 110 denk zo 100 a 105 echte km (24mm, proma uitlaat, 5 bak)

Dit bericht is gewijzigd door 2takt Gangster op 30-10-2008 om 20:22 uur.


Bedankt voor je bijdragen.
Deze is ook getuned of niet?
Ik heb die ook nog bij mijn oma liggen alleen dan zonder fluitpoorten.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
geen idee of hij al langs gekomen is?
de HM167 (snelle belgische) voor de HONDA MB / MT.

persoonlijk vind ik dat het fijnste cilindertje die ik onder mn MB gehad heb.. (rij er nog mee) icm een 6bak 16mm carb en een snel ontgrenst origineel uitlaatje, tikte ik de 90+ aan.
let op, in feite nog helemaal origineel, behalfe dat de uitlaat ontgrenst is... ( en lekte bij de flens, kon de gassen niet goed kwijt)

ben momenteel bezig met rekenen en doen, voor een getunede HM167, de uitlaat poort is wat hoger komen te liggen, inlaat ietsie aangepast.. maar wil dit zelf nog iets meer toepassen..

cilinder is

Air Cooled
van gietijzer
snel.. erg snel.


als je poortmap oid nodig bent? of gewoon fototje, kan geregeld worden ofcorse

edit
onlangs een homoet aangeschaft, hier gaat ie in de 6 wat moeilijker naar de 90.. maar wss is dat nog de afstelling..
uitlaat is erg hoogtoerig, cilinder waarscheinljik niet hoogtoerig genoeg... daarom ben ik ook bezig met die getuned hm167, die is (word) wél erg hoogtoerig-- resultaten van die cilinder laat ik nog weten,, als dat bruikzaam geacht word?

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 30-10-2008 om 20:37 uur.



Ook bedankt, als je weer wat meer nieuws hebt is dat welkom.
Foto of poortmap zou leuk zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
op de zeikant van een 110 imi MT/MB AC staat trouwens 78cm3 ipv 79


Ja ik had het laast ook gezien ik heb die cilinder dubbel en op de een kon ik het niet goed zien en de andere stond inderdaad ook 78cm op.
Bedankt dat je me er aan herrinert hebt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2008 om 21:30 uur.
 
Thijsje 30-10-2008 21:54 Print reply

Posts: 1687
poortmap HM 167 voor HONDA MB / MT
boring 40mm
cilinder is Tuned!

LET OP!!! de hoogte van de uitlaatpoort staat 29mm
dat is echter
23mm!!!
de rechthoekige inlaat sleuven staat ook bij vermeld 29mm, ook fout. moet 25mm zijn


poortmap HM167 VOOR HONDA MB / MT
boring is 39.50mm
cilinder is UNtuned.. (dus nog helemaal ori staat)
*helaas, poortmap verwijdert... zal hem zo snel mogelijk weer opzoeken!*
wel ff foto van betreffende cilinder:

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx_owned 30-10-2008 21:57 Print reply

Posts: 2183
op een 70cc zeta cilinder voor mtx-sh staat 49cm3, inplaats van 65cm3
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Derbi-Olaf 30-10-2008 22:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
poortmap HM 167 voor HONDA MB / MT
boring 40mm
cilinder is Tuned!
afbeelding
LET OP!!! de hoogte van de uitlaatpoort staat 29mm
dat is echter
23mm!!!
de rechthoekige inlaat sleuven staat ook bij vermeld 29mm, ook fout. moet 25mm zijn


poortmap HM167 VOOR HONDA MB / MT
boring is 39.50mm
cilinder is UNtuned.. (dus nog helemaal ori staat)
*helaas, poortmap verwijdert... zal hem zo snel mogelijk weer opzoeken!*
wel ff foto van betreffende cilinder:
afbeelding

Ben benieuwd of dat ooit goed gaat lopen met een blowdown van 35
tering man, SOBW-rijders rijden met 33
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 30-10-2008 22:10 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
poortmap HM 167 voor HONDA MB / MT
boring 40mm
cilinder is Tuned!
afbeelding
LET OP!!! de hoogte van de uitlaatpoort staat 29mm
dat is echter
23mm!!!
de rechthoekige inlaat sleuven staat ook bij vermeld 29mm, ook fout. moet 25mm zijn


poortmap HM167 VOOR HONDA MB / MT
boring is 39.50mm
cilinder is UNtuned.. (dus nog helemaal ori staat)
*helaas, poortmap verwijdert... zal hem zo snel mogelijk weer opzoeken!*
wel ff foto van betreffende cilinder:
afbeelding


Staat er bij.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
op een 70cc zeta cilinder voor mtx-sh staat 49cm3, inplaats van 65cm3


De zeta heb ik er nog niet bij staan, of bedoel je een andere cilnder?

 

Dit topic is 132352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved