lytseleen |
10-4-2012 21:19 |
Posts: 1025 |
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
10-4-2012 21:19 |
Posts: 1558 |
|
|
I Can Play With Madness |
|
BartHonda |
10-4-2012 21:44 |
Posts: 886 |
Oke bedankt! Ik ga morgen eens kijken of ik een mooi plaatje alu / staal heb. En dan lekker met de flex aan de slag.
|
|
|
|
kenny77 |
19-6-2012 19:04 |
Posts: 29286 |
Stukje ingestuurd door mbx-genieter:
54mm Fast Arrow
Quote: mbx-genieter
Het gaat om een fast-arrow voor de mbx.
Deze cilinder heeft een boring van 54mm en is van gietijzer en zal een laagtoerige cilinder zijn.
Deze cilinder lijkt wel een combinatie van een götz en autisa kwa poortvormen.
Er zit veel overtollig materiaal zoals je kunt zien (net als een autisa) en dat merk je wel als je de cilnder in je handen heb, ik denk dat die de helft zwaarder is als de malossi die er naast staat.
Meer foto's: http://s754.photobuc...Fast%20arrow%2054mm/
Tevens alle cilinders die nog in de reply's stonden maar niet in de begin post, toegevoegd.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
19-6-2012 23:16 |
Posts: 1558 |
nog mensen belang bij foto's van een zeta 45mm? Ik heb er ergens nog een in de schuur liggen.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Stutje1 |
28-11-2012 23:28 |
Posts: 189 |
Tijden niet op dit forum geweest.
Maar heb nog een LC honda mbx 55mm JPC cilinder liggen met zuiger en kop(goede staat)
Wat zijn de prestaties? Beter dan een Malossi?
Wat is de waarde?
|
|
honda mb 125cc |
|
mbx-genieter |
28-11-2012 23:49 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stutje1
Tijden niet op dit forum geweest.
Maar heb nog een LC honda mbx 55mm JPC cilinder liggen met zuiger en kop(goede staat)
Wat zijn de prestaties? Beter dan een Malossi?
Wat is de waarde?
Presteert ondermaats vergelijkbaar met opgeboorde 55mm mbx cilinder.
Maar bewerkt is die een stuk rapper.
Zal niet sneller zijn dan een malossi maar beter is om standaard mbx cilinder te bewerken zit veel meer vermogen in.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
28-11-2012 23:59 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]
Presteert ondermaats vergelijkbaar met opgeboorde 55mm mbx cilinder.
Maar bewerkt is die een stuk rapper.
Zal niet sneller zijn dan een malossi maar beter is om standaard mbx cilinder te bewerken zit veel meer vermogen in.
Trouwens. Wat is nu het verschil tussen een geboorde mbx en ns1 cilinder? komt bij de ns1 cilinder het koppel pas bij een hoger toerental?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
mbx-genieter |
29-11-2012 7:35 |
Posts: 758 |
Ns1 cilinder is standaard anders getimed dan een mbx cilinder.
Standaard heeft mbx iets meer koppel door wat grotere zuiger diam maar lager deck van de uitlaatpoort.
Na opboren zal het koppel beide wel nagenoeg gelijk zijn alleen zal een ns1 cilinder iets hoger in toeren gaan.
Worden de cilinders beide bewerkt dan zijn ze zeer snelle exemplaren mits goed uitgewerkt.
|
|
|
|
Marcooow |
1-1-2013 21:27 |
Posts: 5713 |
voor wie nog opzoek is naar een nieuwe zeta lc
http://www.hbstweewi...5/31/Oldtimers/honda
en autisa en andere ruilcilinders had ik ook nog een linkje van,
[url]http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=1210R-MT7-AUT&returnURL=id=20||cid=24||page=19||ps=30||pg=[/url]
|
|
faster than a bullet! |
|
WestlandMB |
6-1-2013 14:05 |
Posts: 1338 |
Ik ben in het bezit van een Malossi 110cc lc voor mbx/nsr. De cilinder heeft een opschrift van: 3737, maar de binnenkant is gelijk aan de 4747. Maar bij de 4747 heeft Kenny foto's neergezet, en op een foto staat bij hem ook 3737.
Hoe zit dit? Is dit wel een echte 3737 of een tussenmodel?
Het verschil tussen de 3737 van dit topic is dat die meerdere spoelporten heeft.
|
|
|
|
Marcooow |
6-1-2013 14:12 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik ben in het bezit van een Malossi 110cc lc voor mbx/nsr. De cilinder heeft een opschrift van: 3737, maar de binnenkant is gelijk aan de 4747. Maar bij de 4747 heeft Kenny foto's neergezet, en op een foto staat bij hem ook 3737.
afbeelding
Hoe zit dit? Is dit wel een echte 3737 of een tussenmodel?
Het verschil tussen de 3737 van dit topic is dat die meerdere spoelporten heeft.
zal wel een tussenmodel wezen, heeft malossi ook bij de oude type en nieuwe type 70cc voor mt5, het echte oude type staat cvt systeem op (dubbele spoelpoorten en 2 lange inlaatpoorten en 1 boostpoort) nou heeft het nieuwe type geen cvt en ipv 2 lange, 1 grote
nou heeft het tussenmodel wel het cvt systeem maar niet de oude ( 2 lange) inlaatpoorten en 1 grote inlaatpoort
|
|
faster than a bullet! |
|
NS1-Whisperer |
6-1-2013 18:18 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
zal wel een tussenmodel wezen, heeft malossi ook bij de oude type en nieuwe type 70cc voor mt5, het echte oude type staat cvt systeem op (dubbele spoelpoorten en 2 lange inlaatpoorten en 1 boostpoort) nou heeft het nieuwe type geen cvt en ipv 2 lange, 1 grote
nou heeft het tussenmodel wel het cvt systeem maar niet de oude ( 2 lange) inlaatpoorten en 1 grote inlaatpoort
Wacht, dat moest ik 2 keer lezen
|
|
"Risico is extra leven" |
|
mbx-genieter |
6-1-2013 18:33 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik ben in het bezit van een Malossi 110cc lc voor mbx/nsr. De cilinder heeft een opschrift van: 3737, maar de binnenkant is gelijk aan de 4747. Maar bij de 4747 heeft Kenny foto's neergezet, en op een foto staat bij hem ook 3737.
afbeelding
Hoe zit dit? Is dit wel een echte 3737 of een tussenmodel?
Het verschil tussen de 3737 van dit topic is dat die meerdere spoelporten heeft.
Dit is gewoon het nieuwe model malossi 3737.
Van het oude type met overspoelers zijn wel 2 types maar die hebben het enigste verschil zitten in de uitlaatpoort (grote en kleine poort).
De eerste nieuwe 3737 malossi cilinders hebben dus GEEN overspoelkanalen maar wel de zuiger met 1 zuigerveer.
Later is dit verandert naar zuigers met 2veren en een HOLLE piston pen.
|
|
|
|
WestlandMB |
1-3-2013 13:48 |
Posts: 1338 |
Ondanks dat de Autisa er al in staat heb ik nog een mooie duidelijk foto van de poorten en hoe je hem kan herkennen.
Aan de onderkant van de cilinder waar hij het blok raakt staat klein: AUTISA SPAIN
Inlaat zag er bij mij iets bewerkt uit:
Poorten:
Deze cilinder had ik i.c.m. een 24mm mikuni en een homoet special 110. Dit zorgde voor een mooie laagtoerige setup met enorm veel koppel. Er was geen echte powerband zoals veel cilinders hebben, het vermogen was erg goed verspreid. Hierdoor rijd het ook heerlijk. Topsnelheid was bij mij denk rond de 100 á 110, maar hier heb ik toen de tijd niet veel op gelet.
Ik kwam ook nog foto's tegen van een versleten 70cc malossi, deze heb ik ooit willen kopen, maar toch vanaf gezien. Er zijn nog geen foto's van die malossi met de poorten, dus bij deze.
(helaas heb ik geen foto van de inlaat)
|
|
|
|