Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 22 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 132134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 9-4-2012 22:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
thanks
Heb je wel rekeningen gehouden met mijn stationair sproeier? Die doet natuurlijk ook altijd mee.

Maakt membraan veel uit voor de afstelling denk je? Ik rijd nu nog met een groot 2 kleps stalen membraan, aangezien ik een Adige van derbi er niet ingepropt kreeg..

membraan zeker in orde hebben voor je begint met afstellen! hoe groter hoe beter! simpel gezegd dan toch.


Stationairsproeier is een vrij normale maat die je hebt, en die doet bij volgas maar minimaal mee, meer dan 5 sproeiermaten zal zich dat iig niet schelen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 9-4-2012 22:33 Print reply

Posts: 1298
Ja dat membraan paste echt net niet, beste nog even zo'n schuine spacer ertussen.. Maar weet niet of boutjes passen met spruitstuk-membraan-spacer-spacer.

Na wat logisch redeneren nu denk ik dat de gasnaald 1 of 2 standjes omhoog moet en de sproeier naar 125 of 120.

Zal morgen meteen beginnen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 9-4-2012 22:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ja dat membraan paste echt net niet, beste nog even zo'n schuine spacer ertussen.. Maar weet niet of boutjes passen met spruitstuk-membraan-spacer-spacer.

Na wat logisch redeneren nu denk ik dat de gasnaald 1 of 2 standjes omhoog moet en de sproeier naar 125 of 120.

Zal morgen meteen beginnen.

kunstof spacer ben ik vanaf gestapt, werkt goed maar scheuren graag, en dan doet 'ie gekke dingen.

ik heb nu van een oude vastgelopen cilinder het membraanhuis afgezaagd, en daar een aluminium wig van gemaakt goedkoop , en vooral goed.

en je kan hem perfect maken zoals je wil
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 9-4-2012 22:38 Print reply

Posts: 1298
Geen scheurtjes te bekennen in mijn wig, je draait ze gewoon te strak aan met je getrainde rukarmen
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 9-4-2012 22:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Geen scheurtjes te bekennen in mijn wig, je draait ze gewoon te strak aan met je getrainde rukarmen

nee, maar ik maakt het gat voor het membraan groter :p anders paste mijn zelfbouwmembraan er niet in :P
en dan werden die wigjes nogal dun
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 9-4-2012 22:54 Print reply

Posts: 1298
Haha oke.
Nja ik zal binnenkort eens een 2e wig ofzo opsnorren en die ertussen proppen.

Maar morgen eerst een afstellen met de setup zo.
Misschien ook nog wat prutsen aan de ontsteking, die staat nu op max voorontsteking, of is dat teveel van het goede?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 9-4-2012 22:55 Print reply

Posts: 14881
HPI kopen jonge
Heb je veel meer aan dan die stomme poeptrage Honda onsteking
En dubbele wig zou ik niet doen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 9-4-2012 23:04 Print reply

Posts: 1298
Ja ben druk opzoek naar 2e hands HPI maar staat zo niks voor een redelijke prijs te koop.
Als je wat tegenkomt laat het me weten

Dubbele wig ben ik ook nog niet zeker van maar op dit moment past dat derbi membraan in iedergeval niet..
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
BartHonda 10-4-2012 18:34 Print reply

Posts: 886
Zo vandaag de eerste auxpoort geboord. Alle op of aanmerkingen zijn welkom!







Hij is 8mm groot geworden zoals Kenny had gezegt. Morgen gaat de anderen er in. Ik duik nu de garage weer in om eindelijk men deck height te meten.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 10-4-2012 om 18:37 uur.
 
kenny77 10-4-2012 18:37 Print reply

Posts: 29286
Ziet er netjes uit.
 
BartHonda 10-4-2012 18:46 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ziet er netjes uit.


Bedankt! Hoop dat de anderen morgen ook goed gaat . Ik ga dus nu de deckheight opmeten, en weer eens opnieuw rekenen. Ik ga ik nog eens even de poort hoogtes opnieuw opmeten. Ik kwam namenlijks nog een oud topic tegen na wat te zoeken op internet.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/44575

Onderaan staat dat om een uitlaatpoort timing van 191 te krijgen en een spoelpoort timing van 131 de spoelpoorten 1.5mm omhoog moeten en de uitlaatpoort 3.5mm. Als dit echt zo zou zijn, zou mijn idee van het ophogen tog niet echt zo verkeerd zijn. Dat zoude alleen de spoelpoorten 0.5mm omhoog moeten en de uitlaatpoort nog 2mm.

Misschien tog wel intressant om eens even na te rekenen! En hoe denken jullie over die 191 en 131?
 
kenny77 10-4-2012 18:49 Print reply

Posts: 29286
Met de hoogtes die daar staan (in het topic), kan hij inderdaad wel nog iets opgehoogd worden.
Maar zoals de maten bij jou staan (32 voor de spoelpoorten) zou hij met 1mm ophogen en deckheight erbij te hoog uit komen. (richting de 140 graden en dat is te hoog)

Even nameten zou inderdaad wel goed zijn. (doe je dit ook met de schuifmaat in de cilinder meten?)


191/131 is wel prima, dat is niet te gek hoog, maar kan hij wel redelijk wat toeren maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-4-2012 om 18:50 uur.
 
BartHonda 10-4-2012 18:54 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Met de hoogtes die daar staan (in het topic), kan hij inderdaad wel nog iets opgehoogd worden.
Maar zoals de maten bij jou staan (32 voor de spoelpoorten) zou hij met 1mm ophogen en deckheight erbij te hoog uit komen. (richting de 140 graden en dat is te hoog)

Even nameten zou inderdaad wel goed zijn. (doe je dit ook met de schuifmaat in de cilinder meten?)


191/131 is wel prima, dat is niet te gek hoog, maar kan hij wel redelijk wat toeren maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-4-2012 om 18:50 uur.


Verekt! Dat ik daar nog nooit aan heb gedacht! Ik heb tot nu toe alles opgemeten vanaf de poortmap met een gaare geodriehoek uit men schooltas. Ik ga NU echt even de garage in en de deckheight meten. Daarna neem ik de cilinder en de schuifmaat weer mee naar men kamer en kan het rekenen weer beginnen! Er zal spoedig weer reactie van mij komen.
 
kenny77 10-4-2012 18:55 Print reply

Posts: 29286
Aha, ja dan kan je wel een grote meetafwijking hebben!

 
BartHonda 10-4-2012 18:56 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Aha, ja dan kan je wel een grote meetafwijking hebben!



Oepsie!
 

Dit topic is 132134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved