Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
|
Pagina 21 van 25
|
Dit topic is 132138 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
j0ren |
9-4-2012 21:50 |
Posts: 1298 |
lolol doublepost
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-4-2012 om 21:51 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
JB1 |
9-4-2012 21:52 |
Posts: 14881 |
Gewoon lekker groot beginnen.
Liever te groot dan te klein
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pompower |
9-4-2012 21:52 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Dat heb je helemaal goed.
Het makkelijkste is om nu eerst je squishclearance te meten. Zit deze ongeveer goed dan zou ik het zo laten. Is deze te hoog, dan zou ik eerst je cilinderkop afdraaien voor zover dat mogelijk is.
Is de squish dan nog te hoog dan kun je je cilinder gaan afdraaien.
Als laatste ga je dan je cilinder tunen naar de goede timingen, dit doe je op het laatst omdat je nu nog niet weet wat je deckheight is.
@ Kenny; dat zou kunnen, maar dit zou toch niet zoveel invloed mogen hebben op volgas? Voor zover ik kan zien is de naald er dan helemaal uit.
Alleen niemand kan mij vertellen welke sproeier ik ongeveer moet hebben, de een zegt 110 de ander zegt 180.
Denk dat ik de bromboer maar eens ga vragen of ik zijn sproeierset een dagje mag lenen haha.
Edit; Dan zal ik ook maar even de officiƫle termen gebruiken haha
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-4-2012 om 21:51 uur.
begin bij 180, die is waarschijnlijk te groot, ga telkens een stapje terug en gij zult vinden
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
j0ren |
9-4-2012 21:55 |
Posts: 1298 |
Dat heb ik dus al gedaan.
180-175-160-155-150-130 heb ik al gehad.
Volgens mij zit ik dus nog te groot, alleen naar mijn idee word het nu wel een beetje erg klein.. Ook vind ik het raar dat de bougie dan niet zwart/nat is..
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
BartHonda |
9-4-2012 22:04 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Dat heb je helemaal goed.
Het makkelijkste is om nu eerst je squishclearance te meten. Zit deze ongeveer goed dan zou ik het zo laten. Is deze te hoog, dan zou ik eerst je cilinderkop afdraaien voor zover dat mogelijk is.
Is de squish dan nog te hoog dan kun je je cilinder gaan afdraaien.
Als laatste ga je dan je cilinder tunen naar de goede timingen, dit doe je op het laatst omdat je nu nog niet weet wat je deckheight is.
Edit; Dan zal ik ook maar even de officiƫle termen gebruiken haha
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-4-2012 om 21:51 uur.
De squish had ik al eens opgemeten en die zat zo rond de 0.8 meen ik mij te herinneren. Ik ben dus misschien van plan mijn cilinder ongeveer 1 mm omhoog te halen zodat al de poorten goed openen. Nou moet ik dus eerst weten of dit eventueel mogelijk zou zijn ivm de timingen. Als ik nu de squish zou aanpassen klopt er straks tog niks meer van, dus is het dan niet beter deze achteraf te optimaliseren?
Ik zou graag willen weten wat de optimale (natuurlijk is dit niet precies te zeggen maar iets wat overeen komt, of maximum zijn welkom) poortimingen, blowdown, deckheight en squish clearence zijn.
Edit: squish is natuurlijk afhankelijk van de kop maar dat komt later, momenteel heb ik de orginele cilinder kop.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-4-2012 om 22:08 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
9-4-2012 22:12 |
Posts: 29286 |
ligt aan je doel en dan is het eigenlijk nog een kwestie van proberen
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-4-2012 22:14 |
Posts: 14999 |
ik zou toch eens kijken voor een paar verschillende origineel keihin gasnaalden voor je begint! vermoed dat daar het probleem zit
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
j0ren |
9-4-2012 22:14 |
Posts: 1298 |
Max timingen is moeilijk te zeggen, maar zou niet veel verder gaan als 180 wil je nog een beetje van je plaats komen.
Je wilt dus de cilinder 1mm ophogen, om de poorten goed te laten openen, en vervolgens die 1mm dan van de bovenkant weer afdraaien om je squish weer goed te zetten?
Je moet alleen kijken naar je uitlaatpoorten of deze helemaal opengaat.
Vervolgens dus kijken hoever je zou moeten ophogen, en ervan uitgaan dat je datzelfde stuk later weer van de bovenkant afdraaid.
Neem die maten dan even mee in een berekening en kijk of je timing niet te hoog word.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
9-4-2012 22:16 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Max timingen is moeilijk te zeggen, maar zou niet veel verder gaan als 180 wil je nog een beetje van je plaats komen.
kan makkelijk hoger.
rond de 200 wordt het een beetje rustig aan doen met de dremel
|
|
|
|
j0ren |
9-4-2012 22:16 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ik zou toch eens kijken voor een paar verschillende origineel keihin gasnaalden voor je begint! vermoed dat daar het probleem zit
Ah daar hebben we olaf
De gasnaald die er nu in zit hoort orgineel in deze carburateur en is niet krom, maar ik zal hem eens vergelijken met een keihin gasnaald.
Kun je misschien een schatting doen van mijn sproeiermaat?
Het gaat om zeskants PWK sproeiers dus max maat is 205.
Stationairsproeier is nu 58
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
BartHonda |
9-4-2012 22:18 |
|
Derbi-Olaf |
9-4-2012 22:20 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Ah daar hebben we olaf
De gasnaald die er nu in zit hoort orgineel in deze carburateur en is niet krom, maar ik zal hem eens vergelijken met een keihin gasnaald.
Kun je misschien een schatting doen van mijn sproeiermaat?
Het gaat om zeskants PWK sproeiers dus max maat is 205.
Stationairsproeier is nu 58
gok rond de 130-140
Reed zelf met de 24mm met 118 met zelfde cilinderinhoud en toerental ong. dus zelfde luchtverplaatsing.
Gezien een 28mm minder onderdruk creeert moet je dus wat groter zitten dan mij
Gasnaalden van imitaties zijn niet echt lekker.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BartHonda |
9-4-2012 22:24 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Max timingen is moeilijk te zeggen, maar zou niet veel verder gaan als 180 wil je nog een beetje van je plaats komen.
Je wilt dus de cilinder 1mm ophogen, om de poorten goed te laten openen, en vervolgens die 1mm dan van de bovenkant weer afdraaien om je squish weer goed te zetten?
Je moet alleen kijken naar je uitlaatpoorten of deze helemaal opengaat.
Vervolgens dus kijken hoever je zou moeten ophogen, en ervan uitgaan dat je datzelfde stuk later weer van de bovenkant afdraaid.
Neem die maten dan even mee in een berekening en kijk of je timing niet te hoog word.
Dat klopt indd. De uitlaatpoort en spoelers liggen allemaal op 1 lijn. Dus op het moment dat de uitlaatpoort voledig opened doen de spoelpoorten dat ook. Om dit te berijken mogen er wel een aantal voetpakkigen tussen.
|
|
|
|
j0ren |
9-4-2012 22:25 |
Posts: 1298 |
thanks
Heb je wel rekeningen gehouden met mijn stationair sproeier? Die doet natuurlijk ook altijd mee.
Maakt membraan veel uit voor de afstelling denk je? Ik rijd nu nog met een groot 2 kleps stalen membraan, aangezien ik een Adige van derbi er niet ingepropt kreeg..
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
j0ren |
9-4-2012 22:27 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Dat klopt indd. De uitlaatpoort en spoelers liggen allemaal op 1 lijn. Dus op het moment dat de uitlaatpoort voledig opened doen de spoelpoorten dat ook. Om dit te berijken mogen er wel een aantal voetpakkigen tussen.
Je kunt dan beter een ophoogplaatje maken aangezien een bult papieren pakkingen natuurlijk niet zo betrouwbaar is.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Dit topic is 132138 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 21 van 25
|
|