Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 20 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 132263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 9-4-2012 21:22 Print reply

Posts: 1298
Kenny weet jij toevallig of een Athena 125cc een beetje te tunen is?
Ik lees op diverse plekken dat het nicaseal nogal snel los komt rond de poorten na tunen..
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 9-4-2012 21:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Kenny weet jij toevallig of een Athena 125cc een beetje te tunen is?
Ik lees op diverse plekken dat het nicaseal nogal snel los komt rond de poorten na tunen..


Vraag maar aan Derbi_Olaf
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 9-4-2012 21:24 Print reply

Posts: 1298
Die is zowat dood volgens mij, zie hem nooit meer op t forum..
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 9-4-2012 21:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Kenny weet jij toevallig of een Athena 125cc een beetje te tunen is?
Ik lees op diverse plekken dat het nicaseal nogal snel los komt rond de poorten na tunen..

bij Olaf ging het goed, alleen toen hij een klemmer heeft gehad waren er kleine stukjes weg.
 
j0ren 9-4-2012 21:27 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

bij Olaf ging het goed, alleen toen hij een klemmer heeft gehad waren er kleine stukjes weg.


Hmm ik weet niet of ik het aandurf.
Olaf zou eerst mijn cilinder gaan tunen maar heb daar dus niks meer van gehoord.. Zal hem nog eens inboxen binnenkort.

Weet je toevallig ook met welke carb en sproeier hij rijd op die 125? Ik krijg mijne maar niet afgesteld.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
BartHonda 9-4-2012 21:27 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nee deckheight moet je meten door je cilinderkop eraf te halen, zuiger op het bdp te zetten en dan met de achterkant van je schuifmaat het verschil tussen bovenkant cilinder en de zuiger te meten.

Kan er belangrijk zijn als het om grote maten gaat, maar 0,1mm is uiteraard te verwaarlozen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
wel belangrijk ja

de cilinder monteren met pakking en aandraaien. (zonder cilinderkop natuurlijk. )


Oke. Men blok ligt momenteel helenmaal uit elkaar dus ik zal morgen wel eens de draadeinden in men carters zetten, krukas er tussen en dan de cilinder er op zetten.

Wat ik me nog even af zit te vragen. De deckheight veranderd tog ook als je je cilinder aan de onderkant ophoogt? Maar hoe zit dit dan met het afdraaien? Doe je dit tot aan een bepaalde deck height? Of is dit een kwestie van terug brengen naar de oorspronkelijke deckheight met 1 voetpakkingen gemoneteerd? Of zeggen jullie ''zet dat idee van het ophogen maar uit je hoofd want er valt niks mee te winnen?''
 
j0ren 9-4-2012 21:30 Print reply

Posts: 1298
Met ophogen word je deckheight groter, en afdraaien kleiner.
Beste is uiteraard je deckheight tussen de 0,0 en 0,7mm afhankelijk van de cilinderkop en timingen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 9-4-2012 21:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Hmm ik weet niet of ik het aandurf.
Olaf zou eerst mijn cilinder gaan tunen maar heb daar dus niks meer van gehoord.. Zal hem nog eens inboxen binnenkort.

Weet je toevallig ook met welke carb en sproeier hij rijd op die 125? Ik krijg mijne maar niet afgesteld.

voor het nikasil zelf zou het tunen niks uit moeten maken, als het zomaar los laat, gebeurd het ook wel zonder het tunen.

eerst 34mm op het laatst 39mm.
sproeier weet ik niet
 
j0ren 9-4-2012 21:32 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

voor het nikasil zelf zou het tunen niks uit moeten maken, als het zomaar los laat, gebeurd het ook wel zonder het tunen.

eerst 34mm op het laatst 39mm.
sproeier weet ik niet


Ik heb namelijk het idee dat de nicaseal zegmaar ook de poorten inloopt, zodat het niet ineens van nicaseal op aluminium overgaat.
Als je gaat tunen haal je de laag niceseal op de rand weg en krijg je dus een overgang van nicaseal op aluminium welke gevoelig is voor schade..
Maar ik kan ernaast zitten.

Ik rijd nu met 28mm PWK carburateur met sproeier 130. Hij loopt zo beroerd op meer als half gas dat ik niet eens kan onderscheiden of er een grotere of kleinere sproeier in moet. Bougie verkleurt niet.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 9-4-2012 21:37 Print reply

Posts: 29286
zou in principe niks uit moeten maken, als het maar netjes wordt afgewerkt.

gewoon eens veel groter proberen.
misschien is je gasnaald wel verkeerd?
 
j0ren 9-4-2012 21:40 Print reply

Posts: 1298
Gasnaald al op diverse standen geprobeerd, maakt niet echt veel verschil.

Ik heb er ook al 150 en 180 in gehad en daarmee verzoop die.
Ik vermoed dus dat ik nu nog steeds te groot zit maar waarom verkleurt mijn bougie dan niet?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 9-4-2012 21:41 Print reply

Posts: 29286
tsja lastig te zeggen over internet.

(met de gasnaald, bedoelde ik het type)
 
BartHonda 9-4-2012 21:44 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Met ophogen word je deckheight groter, en afdraaien kleiner.
Beste is uiteraard je deckheight tussen de 0,0 en 0,7mm afhankelijk van de cilinderkop en timingen.


Volgends mij worden er nu dingen door elkaar gehaald.
Squish clearence = de afstand tussen je zuiger en de cilinderkop op het punt met de kleinste afstand. (dit kan je meten doormiddel van soldeer tin door je bougie gat naar binnen te steken, en dan een aantal keer te kicken)

Deck height = De afstand die de zuiger onder de bovenste rand van de cilinder zit. Deze is niet afhankelijk van de cilinderkop.

Even voor mijn beleving, zit ik zo goed?
 
kenny77 9-4-2012 21:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Volgends mij worden er nu dingen door elkaar gehaald.
Squish clearence = de afstand tussen je zuiger en de cilinderkop op het punt met de kleinste afstand. (dit kan je meten doormiddel van soldeer tin door je bougie gat naar binnen te steken, en dan een aantal keer te kicken)

Deck height = De afstand die de zuiger onder de bovenste rand van de cilinder zit. Deze is niet afhankelijk van de cilinderkop.

Even voor mijn beleving, zit ik zo goed?

jups
 
j0ren 9-4-2012 21:49 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Volgends mij worden er nu dingen door elkaar gehaald.
Squish clearence = de afstand tussen je zuiger en de cilinderkop op het punt met de kleinste afstand. (dit kan je meten doormiddel van soldeer tin door je bougie gat naar binnen te steken, en dan een aantal keer te kicken)

Deck height = De afstand die de zuiger onder de bovenste rand van de cilinder zit. Deze is niet afhankelijk van de cilinderkop.

Even voor mijn beleving, zit ik zo goed?


Dat heb je helemaal goed.

Het makkelijkste is om nu eerst je squishclearance te meten. Zit deze ongeveer goed dan zou ik het zo laten. Is deze te hoog, dan zou ik eerst je cilinderkop afdraaien voor zover dat mogelijk is.
Is de squish dan nog te hoog dan kun je je cilinder gaan afdraaien.
Als laatste ga je dan je cilinder tunen naar de goede timingen, dit doe je op het laatst omdat je nu nog niet weet wat je deckheight is.

@ Kenny; dat zou kunnen, maar dit zou toch niet zoveel invloed mogen hebben op volgas? Voor zover ik kan zien is de naald er dan helemaal uit.
Alleen niemand kan mij vertellen welke sproeier ik ongeveer moet hebben, de een zegt 110 de ander zegt 180.

Denk dat ik de bromboer maar eens ga vragen of ik zijn sproeierset een dagje mag lenen haha.

Edit; Dan zal ik ook maar even de officiƫle termen gebruiken haha

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-4-2012 om 21:51 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 132263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved