Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 684 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 18 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 225229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 17-3-2012 19:06 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]


Kwa vorm van de cilinder zeg ik zeta aan de inlaat is gerommeld die heeft normaal 2 inlaat sleuven.


ja nou zie ik het ook ja, is gewoon een zeta waar ze veel ste veel hebben lopen frezen, ik heb hier een parmakit liggen en die lijkt er ook op
 
faster than a bullet!
kenny77 17-3-2012 19:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Weet iemand misschien wat voor cilinder dit is?
afbeelding
By bennybeunhaas at 2012-03-17
Staat niks op, liep ongeveer 70

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 17-3-2012 om 14:54 uur.

Lijkt imitatie?
 
mbx-genieter 17-3-2012 19:19 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


ja nou zie ik het ook ja, is gewoon een zeta waar ze veel ste veel hebben lopen frezen, ik heb hier een parmakit liggen en die lijkt er ook op


Aan de onderkant van de cilinder staat op het bruggetje van de uitlaatpoort als het goed is zeta.
 
Marcooow 17-3-2012 19:22 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Lijkt imitatie?


spoelkanalen van een imitatie zijn niet zo netjes, die zijn een stuk slechter
 
faster than a bullet!
JB1 17-3-2012 19:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


spoelkanalen van een imitatie zijn niet zo netjes, die zijn een stuk slechter


Spoelkanalen zijn echt om te huilen van immi, al een paar keer m'n poot aan losgehaald :')

Lijkt mij een Zeta oid
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 17-3-2012 19:26 Print reply

Posts: 29286
Alleen autisa heeft ook een gietijzeren inzet stuk, maar die heeft andere poorten?

Dus lijkt het me eerder of de hm167 of immi, aangezien er niks opstaat denk ik immi?
 
Marcooow 17-3-2012 19:29 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Spoelkanalen zijn echt om te huilen van immi, al een paar keer m'n poot aan losgehaald :')

Lijkt mij een Zeta oid


ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het geen imitatie is, want van imitatie heb je ook weer een paar verschillende soorten/merken of hoe je het wilt noemen
 
faster than a bullet!
BartHonda 9-4-2012 0:33 Print reply

Posts: 886
Ik heb zojuist een poortmapje gemaakt van een 50cc Fast Arrow voor een NSR.

Ik ben dus van plan om dezen te gaan tunen, maar na onderanderen dit hele topic te hebben gelezen, en nog niks gevonden te hebben, heb ik maar besloten om hem even te posten.

Ik heb hem tot nu toe alleen nog maar een beetje netter afgewerkt. aan de poorten is nog NIETS veranderen.

Wat mij meteen al op viel is de zeer brede uitlaatpoort van 32mm breed. (en dat bij een boring van 39mm!) Dit komt overeen met de getunde GE2 cilinder van "Voetentje". Echter is dezen nog niet getuned.

Verder heb ik er nog niet mee gereden, maar de vorige eigennaar "XDr4g0nX" reed hier mee icm met:

16mm keihin
sproeier 100
tandwiel verhouding 14-45
Proma uitlaat
Ik meen mij te herinneren dat hij hiermee rond de 95km/u reed. (naar mijn mening was deze cilinder zeeer slecht afgewerkt toen ik hem kreeg. Volgendsmij moet hier nog wel wat meer uit te halen zijn!)

Hier nog wat foto's:


het spijltje tussen de onderste 2 spoelpoorten is een klein beetje beschadigd. Het lijkt erger dan het is, alleen het (volgends mij chrome) laagje is er daar af. Iemand enige idee hoe ik dit (eventueel) zou kunnen repareren?


Uitlaatpoort heb ik gepolijst, maar is niet vergroot.

Rechterkant heb ik de spoelkanalen iets aangepast zodat deze een stukje beter aansluiten op het carter. (links moet uiteraard nog)

Verder als iemand op of aanmerkingen heeft op deze cilinder, of nog verderen infomatie heeft, hoor ik het graag.

(sorry als de foto's te groot zijn, of dat het niet de bedoeling is dat ik er zoveel post!)
 
kenny77 9-4-2012 0:46 Print reply

Posts: 29286
met jouw metrakit uitlaat mag de uitlaatpoort wel op 22mm staan.
(pas wel op, omdat hij zo breed is en dan ook nog hoger maken vinden je zuigerveren niet leuk. dus op eigen risico.}

verder kunnen de spoelpoorten nog worden aangepast, maar daar heb je een haaks opzetstuk voor de dremel voor nodig.

die cilinder is volledig gietijzer dacht ik, dus zal geen nikasil weg zijn.
 
BartHonda 9-4-2012 1:06 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
met jouw metrakit uitlaat mag de uitlaatpoort wel op 22mm staan.
(pas wel op, omdat hij zo breed is en dan ook nog hoger maken vinden je zuigerveren niet leuk. dus op eigen risico.}

verder kunnen de spoelpoorten nog worden aangepast, maar daar heb je een haaks opzetstuk voor de dremel voor nodig.

die cilinder is volledig gietijzer dacht ik, dus zal geen nikasil weg zijn.

Ik kwam er ook achter dat de cilinder 1mm zou moeten worden opgehoogd en dan pas openen alle poorten zich volledig. Zou dit slim zijn en dan uiteindelijk de uitlaatpoort mischien nog 1mm ophogen? En wat voor squish clearence zou goed zijn? 0.8mm?

Ik ga binnekort tog mijn eigen dremel kopen (gebruik momenteel die van men pa ) en dan wil ik er ook gelijk een haaks opzet stuk bij. Dus wat zou jij aanraden om met de spoelpoorten te doen? Zou het verder nog verstandig zijn om fluisterpoorten of dergelijke aan te brengen?

Kun jij me mischien ook nog een zuiger aanraden? Ik zou niet weten wat het beste is.

Nog even voor de duidelijkheid. Ik wil gewoon zoveel mogelijk uit deze cilinder gaan halen. Ik ben een apart blok aan het bouwen en dan kan ik die er zo af en toe eens onder hangen. (vind betrouwbaarheid van men brommer als dagelijks vervoer ook wel belangrijk dus daarom rijd ik nogsteeds met een GJOL rond. )

Sorry voor de vele vragen. Ik neem nou eenmaal mijn kans waar om ze te kunnen stellen aan de man met de mooiste NSR van het forum.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-4-2012 om 1:09 uur.
 
JB1 9-4-2012 1:08 Print reply

Posts: 14881
Zou hem idd die mm ophogen dan.
Squish kan wel naar 0.7, het is maar 50cc
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 9-4-2012 1:16 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zou hem idd die mm ophogen dan.
Squish kan wel naar 0.7, het is maar 50cc

Oke, bedankt! Zijn er toevallig extra dikke voetpakkingen in de handel? Of word dat gewoon een kwestie van een stuk of 6 voetpakkingen er tussen proppen?
 
kenny77 9-4-2012 1:18 Print reply

Posts: 29286
ik zou hem niet ophogen, eerst je deck height opmeten.
waarschijnlijk komt je spoelpoort timng te hoog uit.

als je toch je geld wilt spenderen aan een dure zuiger, zou ik niet deze cilinder als basis nemen, maar e athena, veel beter.
heb de athena zelf gehad en de fast arrow bij kenny (XDr4g0nX) bekeken.

in de fast arrow heb je ook geen plek voor fluiters, in de athena wel.

squish is niet echt wat zinnigs over te vertellen, ligt aan je cilinderkop.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Ik neem nou eenmaal mijn kans waar om ze te kunnen stellen aan de man met de mooiste NSR van het forum.
]

niet gaan slijmen he.
 
BartHonda 9-4-2012 1:35 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik zou hem niet ophogen, eerst je deck height opmeten.
waarschijnlijk komt je spoelpoort timng te hoog uit.

als je toch je geld wilt spenderen aan een dure zuiger, zou ik niet deze cilinder als basis nemen, maar e athena, veel beter.
heb de athena zelf gehad en de fast arrow bij kenny (XDr4g0nX) bekeken.

in de fast arrow heb je ook geen plek voor fluiters, in de athena wel.

squish is niet echt wat zinnigs over te vertellen, ligt aan je cilinderkop.

[...]

niet gaan slijmen he.

Oke. Ik zal morgen eens gaan meten en rekenen. Dit is eigenlijk een van de eerste cilinders waarop ik ga oefen en met tunen. Na het lezen van het 2 takt tunigs boek van Graham Bell vond ik het wel eens tijd worden om eens een cilinder onder handen te nemen. Heb er tog 2, dus mocht hij het niet gaan overleven is dit geen ramp. De rede dat ik vroeg voor de zuiger is omdat de zuiger die er bij zit niet al te best is. Dan kan ik net zo goed eentje zoeken die echt goed is.

Heb je mischien nog een poortmapje van je Athena cilinder? Dan kan ik het een beetje vergelijken.
 
kenny77 9-4-2012 1:38 Print reply

Posts: 29286
dan zou ik inderdaad gewoon deze proberen, eventueel gewoon met de originele zuiger.
(andere zuiger kost al snel 60~70 euro)

ik zal morgen wel een poortmap van die van mij maken
 

Dit topic is 225229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved