Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
|
Pagina 15 van 25
|
Dit topic is 225059 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Marcooow |
10-11-2010 20:38 |
 Posts: 5713 |
waarom post ik hier een foto van een paar mt cilinders
omdat de koelribben verschillend zijn en daar kan je dus een cilinder ook aan herkennen
van links naar rechts en van boven naar onder,
hm167, hm167, 50cc airsal, 70cc fast arrow, 70cc autisa, 50cc imitatie (fast arrow), 50cc eurocilindro en 50cc eurocilindro
|
|
faster than a bullet! |
|
JB1 |
10-11-2010 22:15 |
 Posts: 14881 |
Dat is niet eens zo'n heel erg verkeerde foto
Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht/bekeken.
Ik heb nog wel een paar cilinders los liggen
(Polini, Zeta 54mm en eurocilindro 57mm.
Ik zal even kijken of ik ook zo'n foto'tje kan brouwen voor je
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Gerard1793 |
10-11-2010 22:16 |
 Posts: 4006 |
Interessant om te zien inderdaad
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
kenny77 |
10-11-2010 22:41 |
 Posts: 29286 |
handig.
|
|
|
|
Marcooow |
11-11-2010 18:05 |
|
Marcooow |
3-1-2011 22:16 |
 Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
3-1-2011 22:24 |
 Posts: 29286 |
Al en leuk begin.
|
|
|
|
Marcooow |
3-1-2011 22:28 |
|
Marcooow |
30-1-2011 19:27 |
 Posts: 5713 |
nog meer informatie over de cilinders,
70cc fast arrow 11 poorter(64,39cc)
Echte uitlaatpoort breedte, 27,42mm (61,61%)
Timingen
Uitlaatpoort= 176,80
Spoelpoort= 113,07
Boostpoort= 105,04
Blowdown= 31,86
50cc Fast arrow (imitatie hm167) (46,46cc)
Echte uitlaatpoort breedte, 23,35mm (59,87%)
Timingen
Uitlaatpoort= 171,18
Spoelpoort= 116,90
Boostpoort= 109,13
Blowdown= 27,14
50cc HM167 (50,09cc)
Echte uitlaatpoort breedte 26,46mm (67,42%)
Timingen
Uitlaatpoort= 171,18
Spoelpoort= -
Boostpoort= 105,04
Blowdown -
50cc eurocilindro (49,46cc)
Echte uitlaatpoort breedte 25,68mm (65,68%)
Timingen
Uitlaatpoort= 179,58
Spoelpoort= 116,90
Boostpoort= 81,83
Blowdown= 31,34
50cc eurocilindro (oudere type, 5 koelribben) (49,46cc)
Echte uitlaatpoort breedte 24,14mm (61,91%)
Timingen
Uitlaatpoort= 179,58
Spoelpoort= -
Boostpoort= 109,13
Blowdown= -
spoelpoorten van de fast arrow en de eurocilindro kan ik niet precies zeggen omdat de poorten niet allemaal dezelfde hoogte hebben
En ik heb bij elke cilinder gerekent met een deckheigt van 0, maar dat zou opzich niet zo heel veel moeten uitmaken
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-1-2011 om 19:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-1-2011 om 19:59 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
24-2-2011 21:37 |
 Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
Tobias Verhoef |
10-3-2011 14:00 |
 Posts: 1832 |
Miss moet meneer kenny toch maar weer eens alle gegevens gaan verwerken (het is maar een stille hint hoor  )
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
mini89 |
10-3-2011 15:16 |
 Posts: 495 |
autisa was de cilinder midden 80er jaren
liep snel vast maar ging als de bekente brandweer
hoe meer die rammelde hoe harder die liep
nie hoog top vermogen maar veel bruikbaar vermogen
waren leuke kitjes
deze cil was de basis voor dezeta lc
en als je die meet zie je grote verschillen
|
|
|
|
Marcooow |
14-3-2011 16:19 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mini89
autisa was de cilinder midden 80er jaren
liep snel vast maar ging als de bekente brandweer
hoe meer die rammelde hoe harder die liep
nie hoog top vermogen maar veel bruikbaar vermogen
waren leuke kitjes
deze cil was de basis voor dezeta lc
en als je die meet zie je grote verschillen
jammer dat ik er geen 45.75mm zuigerveren bij kan krijgen  cilinder is ook best wel ovaal en zou voor het mooie gehoond moeten worden + nieuwe zuiger
maar dan is die 46mm en dan is je cilinderhemd enorm dun
|
|
faster than a bullet! |
|
Frysk |
14-3-2011 16:21 |
 Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Marcooow |
14-3-2011 16:23 |
|
Dit topic is 225059 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 15 van 25
|
|