Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 13 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 225165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 30-9-2010 23:44 Print reply

Posts: 29286
ik had het topic wel eens gezien inderdaad.
 
Marcooow 2-10-2010 15:41 Print reply

Posts: 5713


kheb zo best mogelijk geprobeert een poortmap te maken maar de cilinder is bij de uitlaatpoort beschadigt en is niet al te best afgewerkt




zoals je ziet staat er de letter B op maar wat dat betekent weet ik ook nie

 
faster than a bullet!
Royal Club 2-10-2010 15:43 Print reply

Posts: 60390
dat er origineel een B zuiger in ging?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 2-10-2010 15:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
afbeelding

kheb zo best mogelijk geprobeert een poortmap te maken maar de cilinder is bij de uitlaatpoort beschadigt en is niet al te best afgewerkt

afbeelding

afbeelding
zoals je ziet staat er de letter B op maar wat dat betekent weet ik ook nie
afbeelding

Die B is hoogstwaarschijnlijk voor de zuigermaat die er vanuit de fabriek inzat.




ze worden gemeten. en dan word erop gezet of er een A, B, C , D ... zuigertje in moet.


Verder wel een leuk cilindertje btw, mooie spoelkanalen/richtingen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

btw, als je ermee gaat crossen... monteer dat cilindertje 2mm opgehoogd, draai een kopje wat in de cilinder valt met een squishband van 50% en hang er een mooie expantie achter


én haal je boos tpoort omhoog zodat 'ie even hoog is al de spoelers

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:47 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 2-10-2010 15:44 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Die B is hoogstwaarschijnlijk voor de zuigermaat die er vanuit de fabriek inzat.




ze worden gemeten. en dan word erop gezet of er een A, B, C , D ... zuigertje in moet.


Verder wel een leuk cilindertje btw, mooie spoelkanalen/richtingen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.


toch nog geluk gehad voor die 35 euro:P
 
faster than a bullet!
Marcooow 2-10-2010 15:50 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Die B is hoogstwaarschijnlijk voor de zuigermaat die er vanuit de fabriek inzat.




ze worden gemeten. en dan word erop gezet of er een A, B, C , D ... zuigertje in moet.


Verder wel een leuk cilindertje btw, mooie spoelkanalen/richtingen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

btw, als je ermee gaat crossen... monteer dat cilindertje 2mm opgehoogd, draai een kopje wat in de cilinder valt met een squishband van 50% en hang er een mooie expantie achter


én haal je boos tpoort omhoog zodat 'ie even hoog is al de spoelers

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:47 uur.



ik zou de cilinder wel willen gebruiken maar onder de uitlaatpoort is die beschadigt. geen idee of dit uit maakt maar er moet ook nog een nieuwe zuiger bij komen.

en als ik die boostpoort gelijk maak met spoelers word die dan niet te hoog?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 2-10-2010 om 15:51 uur.
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 2-10-2010 15:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]



ik zou de cilinder wel willen gebruiken maar onder de uitlaatpoort is die beschadigt. geen idee of dit uit maakt maar er moet ook nog een nieuwe zuiger bij komen.

en als ik die boostpoort gelijk maak met spoelers word die dan niet te hoog?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 2-10-2010 om 15:51 uur.

onderkant uitlaatpoortzo te zien ?


Ff schuurpapiertje er doorop, en een nieuw zuigertje kopen

(zolang er vanaf waar de uitlaatpoort sluit maar geen stukken wand missen)


Booster gelijk met de spoelers is gewoon goed echter is die nu 4mm lager dan de spoelers en da's kut
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 2-10-2010 16:22 Print reply

Posts: 29286
Wel grappig om te zien dat ze hier de uitlaatpoort wat smaller hebben gehouden.
die van de nsr staat op standaard 72%.
 
Marcooow 2-10-2010 16:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wel grappig om te zien dat ze hier de uitlaatpoort wat smaller hebben gehouden.
die van de nsr staat op standaard 72%.


ja maar er zijn 2 verschillende 50cc eurocilindro`s voor mt5

de zilvere met 5 koelribben zal die misschien wel breder hebben
 
faster than a bullet!
honda-mbx 2-10-2010 16:43 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Die B is hoogstwaarschijnlijk voor de zuigermaat die er vanuit de fabriek inzat.




ze worden gemeten. en dan word erop gezet of er een A, B, C , D ... zuigertje in moet.


Verder wel een leuk cilindertje btw, mooie spoelkanalen/richtingen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:44 uur.

btw, als je ermee gaat crossen... monteer dat cilindertje 2mm opgehoogd, draai een kopje wat in de cilinder valt met een squishband van 50% en hang er een mooie expantie achter


én haal je boos tpoort omhoog zodat 'ie even hoog is al de spoelers

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-10-2010 om 15:47 uur.


Boostpoort moet net iets later dan de spoelers openen..
Daarnaast zou ik de timingen bepalen met een gradenschijf, zo maak je minder snel fouten etc.
 
ik vlam je..
Marcooow 3-10-2010 9:30 Print reply

Posts: 5713


50cc fast arrow (staat F A bij de inlaat) en er staat ook 167 bij de uitlaatpoort? dacht dat alleen hm167 dat had?

poortmap is niet echt heel mooi maar dat komt door de afwerking die zo bagger is
 
faster than a bullet!
Marcooow 3-10-2010 13:12 Print reply

Posts: 5713








50cc eurokit en 70cc autisa komen binnenkort ook nog
 
faster than a bullet!
kenny77 3-10-2010 13:23 Print reply

Posts: 29286
Mooi al die info.
 
Marcooow 3-10-2010 13:26 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mooi al die info.


als ik meer tijd heb zal ik er nog 3 anderen opzetten
want ik heb nog een 2x hm167 cilinder liggen, 1x eurokit 50cc en een 70cc autisa

kan misschien ook wel een keer een gt4 lenen want ik weet wie er wel 1 heeft, en dan maak ik daar ook is een poortmapje van wat velen hebben die nog nooit in het echt gezien
 
faster than a bullet!
kenny77 3-10-2010 13:30 Print reply

Posts: 29286
Prima allemaal!
Ben ook wel benieuwd naar de gt4.

edit: trouwens de gt4 met opdruk in of op het membraan huis?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-10-2010 om 13:31 uur.
 

Dit topic is 225165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved