Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1221 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 10 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 132385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 15-11-2009 21:31 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
Ik heb ook een 110 autisa, 28mmKeihin, proma uitlaat, carbon 4kleps membraan en 6bak op men MB,
Ik vraag me af of het de moeite is hier nog een HPI tegnenaan te gooien


Ga je zeker merken in vermogen.
Originele ontsteking van een mbx druk het vermogen nogal.

@ Tobias thnx voor de poortmap!
Duidelijk zat wat mij betreft!
 
Tobias Verhoef 15-11-2009 21:36 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ga je zeker merken in vermogen.
Originele ontsteking van een mbx druk het vermogen nogal.

@ Tobias thnx voor de poortmap!
Duidelijk zat wat mij betreft!


komen nog 2 betere aan voor de slechtziende onder ons




 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 15-11-2009 21:37 Print reply

Posts: 29286
oke
 
kenny77 15-11-2009 23:17 Print reply

Posts: 29286
Begin pagina een beetje geupdate.
Ook alle foto's opgeslagen en opnieuw geladen, zodat ze niet verwijderd kunnen worden.

Staan nu allemaal hier: http://s754.photobuc...da%20cilinders%20BF/
minder foto's op de begin pagina, scheel ook weer wat in het laden.

Ik heb nog veel meer, maar ik had geen zin meer
Duurde namelijk lang zat met onze internet snelheid.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-11-2009 om 23:18 uur.
 
Tobias Verhoef 19-11-2009 21:23 Print reply

Posts: 1832
Nog even toevoeging voor de mensen die geïnteresseerd zijn wat op de zijkanten van de KRAD cilinder staat. (membraamhuis bedoel ik)

Aan de linkerkant met het membraamhuis naar je toe:
Een rare G met daaronder M4 en eronder 5Y

Rechterkant:
79CM en eronder GE3F

Ben weer wat tegengekomen op de onderkant van membraamhuis staat:
B

Ik vindt dat 79CM wel raar omdat het een 50cc cilinder is.
Het zal vast wel een rede hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 19-11-2009 om 21:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 20-11-2009 om 17:38 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 19-11-2009 21:40 Print reply

Posts: 29286
Thnx, ook toegevoegd in de begin pagina.
 
knoffy 19-12-2009 16:07 Print reply
Posts: 610
hallo de gjol van de nsr staat er nog niet tussen.

en er zijn 2 Ge2 cilinders een snelle en een langzame die de zelfde poorten heeft als een gjol. er staat dan een S in de inlaat (denk ik weet niet zeker of dat die bij de sneller ge2 er ook in staat. astu

poortmap van de ge2 S




Dit bericht is gewijzigd door knoffy op 20-12-2009 om 20:11 uur.
 
kenny77 19-12-2009 19:23 Print reply

Posts: 29286
Thnx ik heb het toegevoegd.
 
tvmierlo 24-12-2009 14:14 Print reply
Posts: 277
zo zag de HM167 er bij mij origineel uit.
na 3 keer aangepast te hebben en 1e overmaat(39,25mm) als volgt:


de poorthoogtes heb ik snel opgemeten, maar het ging mij meer om te kijken of de uitlaatpoort netjes symmetrisch is.

De "inkeping" in de spoelpoort is nog van de warmloper waarbij het pistonclipje vermoord was(half vastgesmolten in de zuiger).
De cilinder is hierna gehoond, maar gewoon eerste overmaat ipv meteen 2e overmaat. Is geen groot probleem in mijn ogen.

eventueel heb ik ook 2 poortmappen van een mbx80, was al aangepast en heb hem iets meer aangepast, maar zijn niet echt nauwkeurig. Ook heb ik poortmappen van de tussenstappen van mijn HM167 cilinder als er interesse is.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 24-12-2009 om 14:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 24-12-2009 om 14:18 uur.
 
kenny77 24-12-2009 15:02 Print reply

Posts: 29286
Hey Tim bedankt voor je bijdrage!
Ik zal het vanavond even toevoegen.
 
tvmierlo 17-2-2010 21:00 Print reply
Posts: 277
wat ik vergeten ben te vermelden bij mijn aangepaste cilinder is dat ik de zuiger aan de kant van de spoelpoorten en boosterpoort ik dacht 1mm afgevijld had. Maar dit kan ook 0,5mm of 1,5mm zijn. Maar ik denk 1mm. Loopt echt goed naar mijn mening. 80 echte kilometers per uur met 18mm keihin, 6-bak en twv 15-50, +/- 10cm ingekorte bos-uitlaat. Maakt dan wel overtoeren. Kan dus wel harder, maar is voor mij niet nodig, nu kan ik ook nog een zandpad pakken met 65 a 70km/uur.

Ik weet dus niet alles helemaal zeker, bij het aanpassen van een cilinder moet je niet alles letterlijk van een ander overnemen, alle kleine verschillen zorgen voor een compleet andere motor. Doe de aanpassingen met verstand en nooit in 1 keer te veel. Probeer het eerst eventueel met een paar extra voetpakkingen of een aluminium ophoogplaat die je zelf maakt. Compressie gaat wel wat achteruit, maar je weet dan wel of je te ver gaat of niet.
 
kenny77 17-2-2010 21:13 Print reply

Posts: 29286
Ik zet het erbij.
 
Rocket Rico 12-4-2010 17:03 Print reply

Posts: 478
Mijn ervaringen met mt8/mb8 cilinders:

mt8/mb8


Originele 80cc

De originele cilinder van het mt8/mb8 blok is van gietijzer (ac). De cilinder is erg betrouwbaar maar niet erg snel. De cilinder is laagtoerig maar geeft wel aardig wat koppel. Met een standaard setup (18mm carb, standaard immi uitlaatje bv luhao) haal je toch al snel 80/90 km en genoeg trekkracht.


Eurocilindro/athena 125cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. De cilinder is redelijk snel, deze cilinder geeft veel koppel maar is middelmatig tot laagtoerig (wel meer dan de ori 80cc). Deze cilinders zijn redelijk goed afgewerkt en best betrouwbaar en geven veel trekkracht. Met een beetje setup(20/24mm carb, proma of gianelli uitlaat, 4 of 6 kleps membraam) moet 100/110 zeker haalbaar zijn. Overigens vind ik de cilinder een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.


Malossi 110cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. snelle cilinder die mooi afgewerkt is. De cilinder geeft weinig koppel maar is wel zeer hoogtoerig. Persoonlijk ben ik niet heel erg over de betrouwbaarheid te spreken, maar er zijn ook genoeg mensen die hier wel erg goed over te spreken zijn. De trekkracht vind ik niet heel erg indrukwekkend maar hoog in de toeren is de cilinder wel erg snel.

Een snelheid van 110/120 is zeer goed haalbaar met een leuke setup (24/28mm carb, 6 kleps mebraam, proma/gianelli/homoet uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi ontsteking is ook aan te raden bij deze cilinder (duur maar zorgt voor meer vermogen, toeren, gasreactie). Wel vind ik de cilinder erg duur (kost je al snel 300e en zuiger 100e).


Parmakit 125cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. Persoonlijk mijn favoriet, cilinder is zeer snel, betrouwbaar en redelijk goed afgewerkt. De cilinder geeft veel koppel en trekkracht maar is ook nog is redelijk hoogtoerig. De trekkracht is over het hele toerengebied indrukwekkend, powerband is lekker breed.

Ook hier is een snelheid van 110/120 zeer goed haalbaar, maar dan hou je wel meer trekkracht over dan de Malossi! setup (28mm carb, 6 kleps mebraam, proma uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi binnenrotor is bij deze cilinder icv goede setup ook een aanrader (scheelt veel). De cilinder heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, als je goed zoekt heb je al een nieuwe voor 150e (waar zoek je zelf maar uit, ik ben hier niet om reclame te maken)




 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
kenny77 12-4-2010 17:45 Print reply

Posts: 29286
Bedankt!

En ik heb het in de begin post erbij gezet.
 
alwin mtx 22-4-2010 22:26 Print reply

Posts: 505
hey ik heb een vraagje,

ik heb net een malossi 93cc cilinder gekocht. nu lees ik hier over de 4747 serie, dit schijnt de (traage) serie te zijn.
nu staat in mijn cilinder 3737 , iemand enig idee wat het verschil er tussen is.

 

Dit topic is 132385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved