Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 733 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 1 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25Volgende pagina >
Dit topic is 132127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 14-10-2008 22:19 Print topicpost

Posts: 29286
Er is een Wiki pagina gemaakt door ikkejw, waar veel informatie van brommers bij elkaar staat!
Deze: http://nl.brommer.wikia.com/wiki/Hoofdpagina .
(Deze pagina is nog in opbouw!)



Naar aanleiding van dit topic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/52650/1 .

-----------------------------------------------------------

Misschien is het handig om hier een verzameling van honda cilinders en koppen te plaatsen.
Dan ook in combinatie met deze FAQ: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/77

Omdat er toch nog wel eens gevraagd wordt: welke cilinder heb ik nou?, is het misschien overzichtelijk en handig dat er een lijst met foto's en info komt van zo'n beetje alle Honda cilinders.

Dit kan ik natuurlijk niet alleen en dan is het misschien leuk, als je nog een honda cilinder(s) hebt om die ook hier neer te zetten.
En als dan alle cilinders verzameld zijn, deze in een goede FAQ uit te werken.

(Misschien is het ook een idee om van andere merken cilinder info te verzamelen, ik heb zelf bevoorbeeld nog een stuk of 15 yamaha dt cilinders).

Ik heb bevoorbeeld deze honda cilinders.
(dit zijn niet al mijn cilinders, ik ga morgen nog even naar mijn oma toe daar ligt ook nog een hele hoop onderdelen van ons)


Alle informatie is welkom, gewoon foto's (met of zonder merk), of algemene informatie.
Dus weet je iets over een cilinder of cilinderkop, gewoon even posten

-----------------------------------------------------------



NSR50:
GJOL 50cc NSR

Standaard cilinder op de NSR die in Nerdeland is geleverd.
Trage cilinder.

en er zijn 2 Ge2 cilinders een snelle en een langzame die de zelfde poorten heeft als een gjol. er staat dan een S in de inlaat (denk ik weet niet zeker of dat die bij de sneller ge2 er ook in staat.

De langzamere GE2 wordt geleverd op de NSR afkomstig uit Duitsland.
Poortmap van de langzame GE2



Belgische 50cc Nsr ( GE2/GT4 )
origineel een leuke cilinder, mooiste is uitlaat poort ietsjes optrekken en breder maken. icm 18 keihin en metrakit: 88 echte km/u (ongeacht weer) met uitschieters naar de 95 ( goeie omstandigheden )

Ik heb een getunde belgische ge2 gehad. Heeft thomas nu hier van t forum.
Ding liep 115/120 @ nsr teller.
Cilinder kwam van een sobw racer af.
icm opmaatkop, 18 keihin, metrakit uitlaat.

ALs je poortmap en foto's wilt moet je maar is in dit topic kijken:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/38476/1

Foto's



Meer foto's:
http://s754.photobuc...F/honda%20nsr50/GE2/


50cc charmoo NSR: immitatie GE2.
Leuke vervangings cilinder, niet spectaculair: Slecht afgewerkt. Goed afgewerkt, 18 keihin, proma 50 80 echte km/u

Fast Arrow 39mm
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Ik heb hem tot nu toe alleen nog maar een beetje netter afgewerkt. aan de poorten is nog NIETS veranderen.

Wat mij meteen al op viel is de zeer brede uitlaatpoort van 32mm breed. (en dat bij een boring van 39mm!) Dit komt overeen met de getunde GE2 cilinder van "Voetentje". Echter is dezen nog niet getuned.

Verder heb ik er nog niet mee gereden, maar de vorige eigennaar "XDr4g0nX" reed hier mee icm met:

16mm keihin
sproeier 100
tandwiel verhouding 14-45
Proma uitlaat
Ik meen mij te herinneren dat hij hiermee rond de 95km/u reed. (naar mijn mening was deze cilinder zeeer slecht afgewerkt toen ik hem kreeg. Volgendsmij moet hier nog wel wat meer uit te halen zijn!)




Meer foto's: http://s754.photobuc...Fast%20arrow%2039mm/

70 charmoo NSR:
krachter als de 50cc variant. Verder net zo waardeloos afgewerkt. icm 18 keihin en proma 50: 95 echte km/u

70cc Fast arrow NSR:
leuke cilinder ongeveer zelfde prestaties als GE2 alleen heeft deze zijn kracht beter verdeeld. icm 18 keihin en ori mbx80 uitlaat 85 echte km/u ( uitlaat kan veel beter ).


70cc (68.8 echte) daytona mini (getunde) cilinder.
Dit is een aluminium cilinder met een nikasil wand erin, orginele booring is 44mm (dacht ik) maar deze is opgeboord naar 46mm, en getuned, door IS.
De prestaties: met een 70cc Van helden uitlaat, binnenrotor, 24mm carburateur, aangepaste cilinderkop en 6 bak.
Zat de vorige eigennaar, naar zijn zeggen makkelijk op de 10000 toeren in de 6, wat betekende rond de 100 km/h?
Ging ongeveer door tot de 13000-14000 toeren.

Foto's:



meer foto's: http://s754.photobuc...sr50/Daytona%20mini/

70cc Malossi:
Een gietijzeren cilinder, die netjes is afgewerkt.
De cilinder is te herkenen door: aan de linkerkant staat CM en aan de rechterkant staat M2.
Ook staat aan de linker binnenkant (waar het koelwater zit) Malossi op zijn kop erin gedrukt.
Boringen: ori boring voor de 70 malossi van nsr is 45,5 mm, eerste malossi overmaat, 45,9 en 2e en tevens laatste malossi overmaat 46,3.


Prestaties:
1.Van menu2t: 70 Malossi kan je mooi tunen, maar vanzichzelf al redelijk snel. icm 18mm proma 50/70: 105 echte km/u

2. Van Woutjuh:
Icm:
20mm mikuni, sproeier 150.
4 kleps membraam
metrakit uitlaat.
TWV 14-43

topsnelheid 116 echte kilometers.

en met hetzelfde, alleen TWV 14-45: 104 echte kilometers.



Foto's:



Meer foto's:
http://s754.photobuc...nda%20nsr50/Malossi/

-----------------------------------------------------------





MBX80:

Orginele cilinder: Betrouwbare cilinder die niet erg snel is, maar wel redelijk veel koppel heeft.
Door deze cilinder te bewerken, kunnen er leuke scoores mee worden behaald.
Deze cilinder is van gietijzer.

Deze cilinder is te herkenen doordat aan de rechterkant 79CM3 GE3G opstaat.
Orginele booring 49.5mm.

foto's:



Meer foto's:
http://s754.photobuc.../honda%20lc80/mbx80/


Eurocilindro?:
Aluminium cilinder Chroom (?) wand.
Orginele boring 55mm.
Er staat bij mij geen merk op.

Prestatie:
fijne cilinder, meer koppel als 93 malossi. icm 21mm mikuni en proma 80 115 echte km/u.

Foto's:



Meer foto's:

http://s754.photobuc...20lc80/eurocilindro/
-----------------------------------------------------------




NS1:
Standaard ruim over de 100 km/h met std. pijp
Van THOMASJEUHHH: ns1 cilinder is std al goed getimed en gaat daarom al helemaal ori 115/120.

Booring standaard 47mm (nog niet 100% zeker)


-----------------------------------------------------------
lc80 blokken

93cc Malossi

Is een gietijzeren cilinder die erg netjes is afgewerkt.
Het gaat om de 4747 versie dus de (slome) nieuwe versie.
Prestaties: nog niet dus dat komt wat later.

Foto's



Meer foto's:

http://s754.photobuc...onda%20lc80/malossi/

Malossi 53mm oud type
Quote:
Kenny77
ik kwam deze nog net op mijn pc tegen, een tijd terug ook ergens van internet af geplukt, weet niet meer wie de originele poster is.

oud type malossi voor de lc 80 blokken.





uitlaat lijkt iets aangepast.


KRAD 50cc:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Nog even toevoeging voor de mensen die geïnteresseerd zijn wat op de zijkanten van de KRAD cilinder staat. (membraamhuis bedoel ik)

Aan de linkerkant met het membraamhuis naar je toe:
Een rare G met daaronder M4 en eronder 5Y

Rechterkant:
79CM en eronder GE3F

Ik vindt dat 79CM wel raar omdat het een 50cc cilinder is.
Het zal vast wel een rede hebben.






Meer foto's:
http://s754.photobuc...%20lc80/KRAD%2050cc/

Autisa 55mm (98cc)







Gilardoni 48mm 75cc

[img]http://s3.postimage.org/Pq1_16WS.jpg[img]





Gilardoni 54mm





Versie met W-poort:


54mm Fast Arrow

Quote:
mbx-genieter
Het gaat om een fast-arrow voor de mbx.
Deze cilinder heeft een boring van 54mm en is van gietijzer en zal een laagtoerige cilinder zijn.
Deze cilinder lijkt wel een combinatie van een götz en autisa kwa poortvormen.
Er zit veel overtollig materiaal zoals je kunt zien (net als een autisa) en dat merk je wel als je de cilnder in je handen heb, ik denk dat die de helft zwaarder is als de malossi die er naast staat.



Meer foto's: http://s754.photobuc...Fast%20arrow%2054mm/

MT/MB 5:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow

waarom post ik hier een foto van een paar mt cilinders

omdat de koelribben verschillend zijn en daar kan je dus een cilinder ook aan herkennen

van links naar rechts en van boven naar onder,
hm167, hm167, 50cc airsal, 70cc fast arrow, 70cc autisa, 50cc imitatie (fast arrow), 50cc eurocilindro en 50cc eurocilindro


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
nog meer informatie over de cilinders,

70cc fast arrow 11 poorter(64,39cc)

Echte uitlaatpoort breedte, 27,42mm (61,61%)

Timingen
Uitlaatpoort= 176,80
Spoelpoort= 113,07
Boostpoort= 105,04

Blowdown= 31,86


50cc Fast arrow (imitatie hm167) (46,46cc)

Echte uitlaatpoort breedte, 23,35mm (59,87%)

Timingen
Uitlaatpoort= 171,18
Spoelpoort= 116,90
Boostpoort= 109,13

Blowdown= 27,14


50cc HM167 (50,09cc)

Echte uitlaatpoort breedte 26,46mm (67,42%)

Timingen
Uitlaatpoort= 171,18
Spoelpoort= -
Boostpoort= 105,04

Blowdown -


50cc eurocilindro (49,46cc)

Echte uitlaatpoort breedte 25,68mm (65,68%)

Timingen
Uitlaatpoort= 179,58
Spoelpoort= 116,90
Boostpoort= 81,83

Blowdown= 31,34


50cc eurocilindro (oudere type, 5 koelribben) (49,46cc)

Echte uitlaatpoort breedte 24,14mm (61,91%)

Timingen
Uitlaatpoort= 179,58
Spoelpoort= -
Boostpoort= 109,13

Blowdown= -

spoelpoorten van de fast arrow en de eurocilindro kan ik niet precies zeggen omdat de poorten niet allemaal dezelfde hoogte hebben

En ik heb bij elke cilinder gerekend met een deckheigt van 0, maar dat zou op zich niet zo heel veel moeten uitmaken




HM166

(bewerkt)

rijd ongeveer 75
met hd kop
luhoa uitlaat
en 18mm keihin

snelheid van imi maar betrouwbaar heid van ori



HM167



Meer foto's:
http://s754.photobuc...da%20mt%20mb5/HM167/

belgische 50cc (naar mijn mening de beste 50cc voor mt)

Ervaing Thijsje, belgische 50cc

De HM167 (snelle belgische) voor de HONDA MB / MT.

Persoonlijk vind ik dat het fijnste cilindertje die ik onder mn MB gehad heb.. (rij er nog mee) icm een 6bak 16mm carb en een snel ontgrenst origineel uitlaatje, tikte ik de 90+ aan.
Let op, in feite nog helemaal origineel, behalve dat de uitlaat ontgrenst is... ( en lekte bij de flens, kon de gassen niet goed kwijt)

Ben momenteel bezig met rekenen en doen, voor een getunede HM167, de uitlaat poort is wat hoger komen te liggen, inlaat ietsie aangepast.. maar wil dit zelf nog iets meer toepassen..

cilinder is

Air Cooled
van gietijzer
snel.. erg snel.

onlangs een homoet aangeschaft, hier gaat ie in de 6 wat moeilijker naar de 90.. maar wss is dat nog de afstelling..
uitlaat is erg hoogtoerig, cilinder waarscheinljik niet hoogtoerig genoeg... daarom ben ik ook bezig met die getuned hm167, die is (word) wél erg hoogtoerig-- resultaten van die cilinder laat ik nog weten,, als dat bruikzaam geacht word? (dit word later nog bijgewerkt!)

poortmap HM 167 voor HONDA MB / MT
boring 40mm
cilinder is Tuned!
afbeelding LET OP!!! de hoogte van de uitlaatpoort staat 29mm
dat is echter
23mm!!!
de rechthoekige inlaat sleuven staat ook bij vermeld 29mm, ook fout. moet 25mm zijn


poortmap HM167 VOOR HONDA MB / MT
boring is 39.50mm
cilinder is UNtuned.. (dus nog helemaal ori staat)
*helaas, poortmap verwijdert... zal hem zo snel mogelijk weer opzoeken!*

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
afbeelding zo zag de HM167 er bij mij origineel uit.
na 3 keer aangepast te hebben en 1e overmaat(39,25mm) als volgt:

afbeelding
de poorthoogtes heb ik snel opgemeten, maar het ging mij meer om te kijken of de uitlaatpoort netjes symmetrisch is.

De "inkeping" in de spoelpoort is nog van de warmloper waarbij het pistonclipje vermoord was(half vastgesmolten in de zuiger).
De cilinder is hierna gehoond, maar gewoon eerste overmaat ipv meteen 2e overmaat. Is geen groot probleem in mijn ogen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
wat ik vergeten ben te vermelden bij mijn aangepaste cilinder is dat ik de zuiger aan de kant van de spoelpoorten en boosterpoort ik dacht 1mm afgevijld had. Maar dit kan ook 0,5mm of 1,5mm zijn. Maar ik denk 1mm. Loopt echt goed naar mijn mening. 80 echte kilometers per uur met 18mm keihin, 6-bak en twv 15-50, +/- 10cm ingekorte bos-uitlaat. Maakt dan wel overtoeren. Kan dus wel harder, maar is voor mij niet nodig, nu kan ik ook nog een zandpad pakken met 65 a 70km/uur.



Eurocilindro 39mm oud type

Meer foto's: http://s754.photobuc...Eurocilindro%2039mm/

Eurocilindro 39mm nieuw type

Meer foto's: http://s754.photobuc...39mm%20nieuw%20type/

Fast Arrow 39mm
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow


50cc fast arrow (staat F A bij de inlaat) en er staat ook 167 bij de uitlaatpoort? dacht dat alleen hm167 dat had?

poortmap is niet echt heel mooi maar dat komt door de afwerking die zo bagger is




Door: Markjo

Malossi 70cc.
setup:
18mm keihin (sproeier 102 of was het toch 110?)
carters opmaat
cilinder afgewerkt
homoet special
twv 16/38
110km/h op autoteller (100 echte?)

Door ikkejw:

70cc imitatie
heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.

kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.

pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken


spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.

de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.

onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.

fast arrow ot (malossi ot immitatie)

prestatie:

2takt Gangster:
Liep om mijn mt super zo 110 denk zo 100 a 105 echte km (24mm, proma uitlaat, 5 bak)

Getunde versie (fluitpoorten aangebracht)

Foto's



Meer foto's:
http://s754.photobuc...%20mb5/Fast%20arrow/

Autisa 45mm

Meer foto's: http://s754.photobuc...20mb5/Autisa%2045mm/

-----------------------------------------------------------
MT/MB 8 :

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Originele 80cc

De originele cilinder van het mt8/mb8 blok is van gietijzer (ac). De cilinder is erg betrouwbaar maar niet erg snel. De cilinder is laagtoerig maar geeft wel aardig wat koppel. Met een standaard setup (18mm carb, standaard immi uitlaatje bv luhao) haal je toch al snel 80/90 km en genoeg trekkracht.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Vermeld maar bij de originele HM183 cilinder dat die maximaal te boren is tot ong 51mm. Wou zelf voor de 2cilinder 2* 53mm in 2 originele cilinders gebruiken, maar dat gaat dus niet :(



Immitaie cilinder: boring 53mm.
Ter vervanging voor de orinele 80cc cilinder.
Deze cilinder zou ook niet zo snel zijn en de afwerking is slecht.
Op de zij kant staat 78CM3.

Prestatie:
Van Woutjuh: 114 gehaald, icm 26mm mikuni, 125cc cagiva mito uitlaat.


foto's:



Meer foto's:
http://s754.photobuc...mt%20mb8/Immi%20110/

Malossi:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Malossi 110cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. snelle cilinder die mooi afgewerkt is. De cilinder geeft weinig koppel maar is wel zeer hoogtoerig. Persoonlijk ben ik niet heel erg over de betrouwbaarheid te spreken, maar er zijn ook genoeg mensen die hier wel erg goed over te spreken zijn. De trekkracht vind ik niet heel erg indrukwekkend maar hoog in de toeren is de cilinder wel erg snel.

Een snelheid van 110/120 is zeer goed haalbaar met een leuke setup (24/28mm carb, 6 kleps mebraam, proma/gianelli/homoet uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi ontsteking is ook aan te raden bij deze cilinder (duur maar zorgt voor meer vermogen, toeren, gasreactie). Wel vind ik de cilinder erg duur (kost je al snel 300e en zuiger 100e).





Autisa

toffe cilinders, mooie spoelkanalen, veel potentie.

Dit cilindertje draait icm een RM125 zuiger. (een van de eerste watergekoelde modellen)

Powerband van pakweg 10500-13500 toeren , maar trekt makkelijk door van 10-15000 toeren


En het loopt hard.
Originele timingen heb ik ook nog wel ergens bij interesse

spoelers op ik geloof 111 graden, en de uitlaat op 184 o.i.d.

Foto's



Nog verder bewerkt door Olaf:



Meer foto's:
http://s754.photobuc...a%20mt%20mb8/Autisa/

Eurocilindro:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Eurocilindro/athena 125cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. De cilinder is redelijk snel, deze cilinder geeft veel koppel maar is middelmatig tot laagtoerig (wel meer dan de ori 80cc). Deze cilinders zijn redelijk goed afgewerkt en best betrouwbaar en geven veel trekkracht. Met een beetje setup(20/24mm carb, proma of gianelli uitlaat, 4 of 6 kleps membraam) moet 100/110 zeker haalbaar zijn. Overigens vind ik de cilinder een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.





Parmakit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Parmakit 125cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. Persoonlijk mijn favoriet, cilinder is zeer snel, betrouwbaar en redelijk goed afgewerkt. De cilinder geeft veel koppel en trekkracht maar is ook nog is redelijk hoogtoerig. De trekkracht is over het hele toerengebied indrukwekkend, powerband is lekker breed.

Ook hier is een snelheid van 110/120 zeer goed haalbaar, maar dan hou je wel meer trekkracht over dan de Malossi! setup (28mm carb, 6 kleps mebraam, proma uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi binnenrotor is bij deze cilinder icv goede setup ook een aanrader (scheelt veel). De cilinder heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, als je goed zoekt heb je al een nieuwe voor 150e (waar zoek je zelf maar uit, ik ben hier niet om reclame te maken)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Timing Parmakit 125 Honda MB/T/X
Uitlaat timing 177 °
Spoelpoort timing 113.6 °


-----------------------------------------------------------

Honda CR80 elsinore van 1981
Hier nog een poortmap van een Honda CR80 elsinore van 1981.(cross cilinder).
Met orginele CR80 setup, 18 pk.
Heellaas zijn de foto's van de cilinder van mijn computer verwijdert.
Door een crash van de computer, als ik de cilinder nog ook een keer af haal maak ik hier wel foto's van.
orginele boring 49.5mm.

Foto's



Meer foto's:
http://s754.photobuc...0%201981%20elsinore/


Cr80 '84

mapje honda cr80 van 84. cilinder is standaard. ding loopt standaard met een 26 keihin en er zou geloof ik 22,5pk bij 13000rpm uit moeten komen.



Quote:
Kenny77
Wie er geïnteresseerd in is.

de spoelhoek verandering van de cr80 cilinder:
Als iemand er wijs uit komt, a4'tje waren op, dit was nog een klein rest stuk en ik had een potlood zonde gum.



grote foto, link: http://i754.photobuc...1/Kenny-77/IMG-2.jpg

Over die 90 grades van de spoelhoeken ben ik niet geheel zeker van...

opvallend is hoe de "aanloop" van het mengsel vanuit de carterruimte naar de spoelpoorten is veranderd.
helaas kan ik die radius niet meten, oude cr80 is vrijwel recht en zo direct mogelijk, nieuwere cr80 heeft een veel grotere radius.

foto:




en natuurlijk het verloop van de uitlaat schacht.

Ik heb mijn best gedaan om ze zo nauwkeurig mogelijk te meten, maargoed kan altijd een paar graden in zitten, maar het geeft een idee.

uitlaatpoort dia oude cr80 is 30mm, nieuwe cr80 is 32mm.


-----------------------------------------------------------

Dus als iemand ook nog een ander honda cilinder of cilinder koppen heeft, zou het leuk zijn als je die hier ook opzet.

Als er iets bij word gepost, zet ik het wel in de begin post van mij zodat alle cilinder bij elkaar komen te staan.

Zelf heb ik nog een 125cc eurocilindro en 50cc fast arrow en nog 3 andere mt cilinders maar die liggen nog bij mijn oma, dus die komen morgen erop.
Ook liggen daar nog een hele hoop verschillende cilinderkoppen, deze zal ik morgen er ook wel opzetten.

Ook als je nog prestaties aan vulling of gewoon info aanvulling hebt over de cilinders hoor ik het natuurlijk graag.

(ook hoop ik dat dit topic is toegestaan en kan open kan blijven. )

Mede mogelijk gemaakt door:

- Menu2t
- MBjorn
- Woutjuh
- THOMASJEUHHH
- RoelTrachsler
- driver004
- ikkejw
- De Schout
- Markjo (cilinder en met de opbouw van de informatie)
- 2takt Gangster
- mtx-motard
- Thijsje
- Derbi-Olaf
- Tobias Verhoef
- Geert-nsr
- Rik Hulkenberg
- knoffy
- masterblasterico
- MBX-forum ( http://mbx.osf.be/viewtopic.php?f=11&t=65 )
- honda-mbx
- mbx-genieter
- BartHonda
- Marcooow



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-6-2012 om 19:08 uur.
 

Menu2t 14-10-2008 22:44 Print reply

Posts: 2815
originele cilinder icm 18mm ori keihin en proma80: 100 echte km/u

70 Malossi kan je mooi tunen, maar vanzichzelf al redelijk snel. icm 18mm proma 50/70: 105 echte km/u

Belgische 50cc Nsr ( GE2/GT4 ) origineel een leuke cilinder, mooiste is uitlaat poort ietsjes optrekken en breder maken. icm 18 keihin en metrakit: 88 echte km/u (ongeacht weer) met uitschieters naar de 95 ( goeie omstandigheden )

98cc Eurocilindro ( zelfde als eerder genoemd ) fijne cilinder, meer koppel als 93 malossi. icm 21mm mikuni en proma 80 115 echte km/u

50cc charmoo NSR: immitatie GE2. Leuke vervanings cilinder, niet spectaculair: Slecht afgewerkt. Goed afgewerkt, 18 keihin, proma 50 80 echte km/u

70 charmoo NSR: krachter als de 50cc variant. Verder net zo waardeloos afgewerkt. icm 18 keihin en proma 50: 95 echte km/u

70cc Fast arrow NSR: leuke cilinder ongeveer zelfde prestaties als GE2 alleen heeft deze zijn kracht beter verdeeld. icm 18 keihin en ori mbx80 uitlaat 85 echte km/u ( uitlaat kan veel beter ).


Foto's heb ik helaas niet van alle cilinders ivm tijdelijk gebruik e.d. Zelf vond ik de ori 80 setup het mooiste rijden. Niet hoogtoerig, slijtvast, veel koppel en nog redelijk snel.

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 14-10-2008 om 22:45 uur.
 
NSR Supersprint special!
MBjorn 14-10-2008 22:45 Print reply
Posts: 131
De MBX80 is een NS-1 cilinder.

MBX80 heeft geen splijltje in de uitlaatpoort zitten geloof ik?

Verder gaat de NS-1 cilinder standaard ruim over de 100 km/h met std. pijp ed.

Ask Frysk.
 
Woutjuh 14-10-2008 22:53 Print reply

Posts: 4422
70 malossi @ nsr50:

Icm:
20mm mikuni, sproeier 150.
4 kleps membraam
metrakit uitlaat.
TWV 14-43

topsnelheid 116 echte kilometers.

en met hetzelfde, alleen TWV 14-45: 104 echte kilometers.




En met die 53mm imitatie, heb ik 114 gehaald, icm 26mm mikuni, 125cc cagiva mito uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 14-10-2008 om 22:56 uur.
 
veel MT spul te koop!
kenny77 14-10-2008 22:56 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
originele cilinder icm 18mm ori keihin en proma80: 100 echte km/u

70 Malossi kan je mooi tunen, maar vanzichzelf al redelijk snel. icm 18mm proma 50/70: 105 echte km/u

Belgische 50cc Nsr ( GE2/GT4 ) origineel een leuke cilinder, mooiste is uitlaat poort ietsjes optrekken en breder maken. icm 18 keihin en metrakit: 88 echte km/u (ongeacht weer) met uitschieters naar de 95 ( goeie omstandigheden )

98cc Eurocilindro ( zelfde als eerder genoemd ) fijne cilinder, meer koppel als 93 malossi. icm 21mm mikuni en proma 80 115 echte km/u

50cc charmoo NSR: immitatie GE2. Leuke vervanings cilinder, niet spectaculair: Slecht afgewerkt. Goed afgewerkt, 18 keihin, proma 50 80 echte km/u

70 charmoo NSR: krachter als de 50cc variant. Verder net zo waardeloos afgewerkt. icm 18 keihin en proma 50: 95 echte km/u

70cc Fast arrow NSR: leuke cilinder ongeveer zelfde prestaties als GE2 alleen heeft deze zijn kracht beter verdeeld. icm 18 keihin en ori mbx80 uitlaat 85 echte km/u ( uitlaat kan veel beter ).


Foto's heb ik helaas niet van alle cilinders ivm tijdelijk gebruik e.d. Zelf vond ik de ori 80 setup het mooiste rijden. Niet hoogtoerig, slijtvast, veel koppel en nog redelijk snel.

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 14-10-2008 om 22:45 uur.


Heel erg bedankt voor je bijdrage, het staat erin.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBjorn
De MBX80 is een NS-1 cilinder.

MBX80 heeft geen splijltje in de uitlaatpoort zitten geloof ik?

Verder gaat de NS-1 cilinder standaard ruim over de 100 km/h met std. pijp ed.

Ask Frysk.


MBX en NS1 cilinder zijn niet het zelfde, en MBX80 heeft wel orgineel een vlinderpoort.

Van de NS1 staat genoteerd.

 
THOMASJEUHHH 14-10-2008 22:57 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBjorn
De MBX80 is een NS-1 cilinder.

MBX80 heeft geen splijltje in de uitlaatpoort zitten geloof ik?

Verder gaat de NS-1 cilinder standaard ruim over de 100 km/h met std. pijp ed.

Ask Frysk.


nee mbx heeft re ook een spijltje in zitten.
alleen ns1 cilinder is std al goed getimed en gaat daarom al helemaal ori 115/120.
 
bwoaahhppp,,..
kenny77 14-10-2008 23:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
70 malossi @ nsr50:

Icm:
20mm mikuni, sproeier 150.
4 kleps membraam
metrakit uitlaat.
TWV 14-43

topsnelheid 116 echte kilometers.

en met hetzelfde, alleen TWV 14-45: 104 echte kilometers.




En met die 53mm imitatie, heb ik 114 gehaald, icm 26mm mikuni, 125cc cagiva mito uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 14-10-2008 om 22:56 uur.


Ook bedankt voor je bijdrage.
Het staat er ook in.


 
Woutjuh 14-10-2008 23:01 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ook bedankt voor je bijdrage.
Het staat er ook in.



Geen enkel probleem

Mag je ook vragen stellen hier?

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 14-10-2008 om 23:06 uur.
 
veel MT spul te koop!
kenny77 14-10-2008 23:12 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]

Geen enkel probleem

Mag je ook vragen stellen hier?

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 14-10-2008 om 23:06 uur.


Van mij wel.
En alle info komt toch in de begin post , dus ik denk dat het wel overzichtelijk blijft.
 
Woutjuh 14-10-2008 23:13 Print reply

Posts: 4422
Weet iemand ook of de 50cc Charmoo (NSR50) een beetje lekker koppel heeft?
 
veel MT spul te koop!
mtxrijder 15-10-2008 0:33 Print reply
Posts: 338
ns1 en crm zijn hetzelfde..maar r2 ook?
ns1 en crm en r2 cilinder moet je onder afdraaien.kan wel iets
kan tekening maken hoe je hem moet afdraaien*welke maten
 
kenny77 15-10-2008 0:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
ns1 en crm zijn hetzelfde..maar r2 ook?
ns1 en crm en r2 cilinder moet je onder afdraaien.kan wel iets
kan tekening maken hoe je hem moet afdraaien*welke maten


Voor wat moet je de cilinder dan afdraaien?
Om hem op een ander blok passend te maken ofzo?

 
Menu2t 15-10-2008 8:15 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Weet iemand ook of de 50cc Charmoo (NSR50) een beetje lekker koppel heeft?


ik vond het een zwaar waardeloze cilinder. Begint pas wat te doen vanaf 6/7 k en de powerband is ook niet om een verhaal over te schrijven. Verder is het natuurlijk ook nog afhankelijk van wat voor uitlaat je erachter hangt.

@ kenny77: Ns1/mtx R2 etc cilinder heeft teveel vlees onderaan. In het blok van een mbx/mtx-r zit een soort van richel in de krukasholte. Je moet OF deze richel verwijderen OF een klein beetje aan de voet van de wand afdraaien( smaller maken, niet korter )

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 15-10-2008 om 8:19 uur.
 
NSR Supersprint special!
mrgforce 15-10-2008 11:02 Print reply

Posts: 572
wat zal dan dit moeten opleveren ? ( km/h)

110cc athena watergekoeld onbewerkt
4kleps membraam
28mm mrd carb. sproeier 148
mallossi spruitstuk - orginele luchtbox
twv 14-45
proma mtx80r bocht met een proma demper

loopt nu schat ik rond de 95km

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 15-10-2008 om 11:04 uur.
 
Woutjuh 15-10-2008 11:34 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
wat zal dan dit moeten opleveren ? ( km/h)

110cc athena watergekoeld onbewerkt
4kleps membraam
28mm mrd carb. sproeier 148
mallossi spruitstuk - orginele luchtbox
twv 14-45
proma mtx80r bocht met een proma demper

loopt nu schat ik rond de 95km

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 15-10-2008 om 11:04 uur.

Moet wel harder kunnen.

Denk rond de 105-110. Maar niet harder omdat die athena geloof ik een koppelcilinder is.
 
veel MT spul te koop!
RoelTrachsler 15-10-2008 12:17 Print reply
Posts: 141
Yes, zo zie ik het graag!
eindelijk af van de herhalende topics

Ik zal een groot deel van het luchtgekoelde deel wel op me willen nemen
ik heb een hele plank met allerlei mt/mb/mtx-ot cilinders die ik nog moet uitzoeken
alhoewel ik geen ervaring heb met tunen, heb ik wel rijervaring ervaring met een aantal cilinders

ik kijk in het weekend wel even welke er nog ontbreken

ik wil trouwens voorstellen de foto's op deze manier te doen:


belgische 50cc (naar mijn mening de beste 50cc voor mt)

is wat overzichtelijker

kan je trouwens geen tabel maken die linkt naar een pagina voor cilinder
het leest nu niet erg prettig.

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 15-10-2008 om 12:19 uur.
 

Dit topic is 132127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved