Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Uitlaat begrenzen Gilera GP Pogialli (schakel)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52675 - Uitlaat begrenzen Gilera GP Pogiall...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 14-10-2008 16:26 Print topicpost

Posts: 1582
Hallo,
Ik had even een vraagje ik heb een prop gekocht omdat ik mijn brommer te hard vind rijden, alleen waar moet ik deze plaatsen? direkt bij de bocht? (hier past hij niet! want het gat is groter dan de diameter van de prop) of bij de demper alleen om de prop daarin te krijgen zal ik heb denk ik pas moeten vijlen?
Alvast bedankt voor de reactie's, wil er vanavond nog mee bezig....

Voor mensen die het willen weten het is een: Fasmen . uitlaat, ik had zelf nog nooit van gehoord maar mischien heeft iemand er wat info over ofzo, of wat hij koste? :P

laterz
 
.. Retro Active

marjo 14-10-2008 16:30 Print reply

Posts: 1211
De prop zit meestal aan het begin van de uitlaat en soms ook wel bij de demper.
 
Derbi-Olaf 14-10-2008 16:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
De prop zit meestal aan het begin van de uitlaat en soms ook wel bij de demper.

maar doe je hem bij de demper, dan word 'ie warmloper gevoeliger
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijz 14-10-2008 16:42 Print reply

Posts: 1176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

maar doe je hem bij de demper, dan word 'ie warmloper gevoeliger


waarom word tie dan warmloper gevoeliger ?

 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Derbi-Olaf 14-10-2008 16:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
[...]


waarom word tie dan warmloper gevoeliger ?


Waarom exact weet ik niet, maar het heeft er iig mee te maken dat je hem ná de expantie begrenst.
Beetje hetzelfde idee als sommige opmaat-uitlaten, door sommige van die uitlaten word je brom warmloper gevoeliger omdat de tailpipe te dun is.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-10-2008 om 16:44 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 14-10-2008 17:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Waarom exact weet ik niet, maar het heeft er iig mee te maken dat je hem ná de expantie begrenst.
Beetje hetzelfde idee als sommige opmaat-uitlaten, door sommige van die uitlaten word je brom warmloper gevoeliger omdat de tailpipe te dun is.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-10-2008 om 16:44 uur.


Je komt behoorlijk in de buurt, de verklaring:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dit had ik al gezegt:

Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.

lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)

en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)

Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.

dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt


EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.



kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.


zie hier: http://www.brommerforum.nl/showtopic/52214/2
 
Stiffmeister 14-10-2008 18:25 Print reply

Posts: 1582
k...
wtf heb ik eraan als ie "warmloper gevoeliger" van wordt..?
ik ga anders wel gwn naar de dealer of maar er zelf een prop in...
laterz

edit: alsnog bedankt...
maareh. suggesties/oplossingen nog altijd welkom

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 14-10-2008 om 18:26 uur.
 
.. Retro Active
Paultje Pils 14-10-2008 18:42 Print reply

Posts: 2110
Of je neemt vóór paar tandjes kleiner. Loopt ie langzamer, trekt ie beter. scheelt 5km/h per tandje ofzo.
 
If you can't dodge it, ram it.
Stiffmeister 15-10-2008 9:14 Print reply

Posts: 1582
ja zeker wel goed idee, maar gaat hij daar niet meer toeren van draaien (draait nu al 11.000 toeren als je hem goed doortrekt)
ik heb nu volgens mij 12 voor en ong. 54/56 achter...

Laterz
en alvast weer bedankt voor de reacties
 
.. Retro Active
Derbi-Olaf 15-10-2008 10:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
ja zeker wel goed idee, maar gaat hij daar niet meer toeren van draaien (draait nu al 11.000 toeren als je hem goed doortrekt)
ik heb nu volgens mij 12 voor en ong. 54/56 achter...

Laterz
en alvast weer bedankt voor de reacties

als je nu rijd, weet je hem dan altijd mooi in de powerband te houden?
zo ja, niks aan je tandwielhverhouding veranderen je kan het doen, maar dan ga je zogenoemde "overtoeren" maken.
wat inhoud dat alles sneller slijt dan normaal. (aangezien je minder snelheid hebt, maar je cilindertje maakt evenveel toeren als 'ie normaal op top zou maken.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Stiffmeister 15-10-2008 17:08 Print reply

Posts: 1582
ja met die fasmen pijp trekt ie altijd lekker tussen de 7000 en 9000 toeren maar hij kan door tot de 11000, dit is dan niet goed? maar volgens mij heb ik al een aardig lompe tandwiel setup (12 voor en 54 achter)en ik wil juist dat hij minder hard gaat...
ik ga vanavond proberen er een prop in te maken

laterz en tnx for de reacties
 
.. Retro Active

Dit topic is 1032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved