Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #52675 - Uitlaat begrenzen Gilera GP Pogiall...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1032 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Stiffmeister |
14-10-2008 16:26 |
Posts: 1582 |
Hallo,
Ik had even een vraagje ik heb een prop gekocht omdat ik mijn brommer te hard vind rijden, alleen waar moet ik deze plaatsen? direkt bij de bocht? (hier past hij niet! want het gat is groter dan de diameter van de prop) of bij de demper alleen om de prop daarin te krijgen zal ik heb denk ik pas moeten vijlen?
Alvast bedankt voor de reactie's, wil er vanavond nog mee bezig....
Voor mensen die het willen weten het is een: Fasmen . uitlaat, ik had zelf nog nooit van gehoord maar mischien heeft iemand er wat info over ofzo, of wat hij koste? :P
laterz
|
|
.. Retro Active |
|
marjo |
14-10-2008 16:30 |
Posts: 1211 |
De prop zit meestal aan het begin van de uitlaat en soms ook wel bij de demper.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
14-10-2008 16:40 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
De prop zit meestal aan het begin van de uitlaat en soms ook wel bij de demper.
maar doe je hem bij de demper, dan word 'ie warmloper gevoeliger
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Thijz |
14-10-2008 16:42 |
Posts: 1176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
maar doe je hem bij de demper, dan word 'ie warmloper gevoeliger
waarom word tie dan warmloper gevoeliger ?
|
|
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur ! |
|
Derbi-Olaf |
14-10-2008 16:43 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
[...]
waarom word tie dan warmloper gevoeliger ?
Waarom exact weet ik niet, maar het heeft er iig mee te maken dat je hem ná de expantie begrenst.
Beetje hetzelfde idee als sommige opmaat-uitlaten, door sommige van die uitlaten word je brom warmloper gevoeliger omdat de tailpipe te dun is.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-10-2008 om 16:44 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
14-10-2008 17:32 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Waarom exact weet ik niet, maar het heeft er iig mee te maken dat je hem ná de expantie begrenst.
Beetje hetzelfde idee als sommige opmaat-uitlaten, door sommige van die uitlaten word je brom warmloper gevoeliger omdat de tailpipe te dun is.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-10-2008 om 16:44 uur.
Je komt behoorlijk in de buurt, de verklaring:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dit had ik al gezegt:
Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.
lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)
en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)
Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.
dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt
EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.
kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.
zie hier: http://www.brommerforum.nl/showtopic/52214/2
|
|
|
|
Stiffmeister |
14-10-2008 18:25 |
Posts: 1582 |
k...
wtf heb ik eraan als ie "warmloper gevoeliger" van wordt..?
ik ga anders wel gwn naar de dealer of maar er zelf een prop in...
laterz
edit: alsnog bedankt...
maareh. suggesties/oplossingen nog altijd welkom
Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 14-10-2008 om 18:26 uur.
|
|
.. Retro Active |
|
Paultje Pils |
14-10-2008 18:42 |
Posts: 2110 |
Of je neemt vóór paar tandjes kleiner. Loopt ie langzamer, trekt ie beter. scheelt 5km/h per tandje ofzo.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Stiffmeister |
15-10-2008 9:14 |
Posts: 1582 |
ja zeker wel goed idee, maar gaat hij daar niet meer toeren van draaien (draait nu al 11.000 toeren als je hem goed doortrekt)
ik heb nu volgens mij 12 voor en ong. 54/56 achter...
Laterz
en alvast weer bedankt voor de reacties
|
|
.. Retro Active |
|
Derbi-Olaf |
15-10-2008 10:08 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
ja zeker wel goed idee, maar gaat hij daar niet meer toeren van draaien (draait nu al 11.000 toeren als je hem goed doortrekt)
ik heb nu volgens mij 12 voor en ong. 54/56 achter...
Laterz
en alvast weer bedankt voor de reacties
als je nu rijd, weet je hem dan altijd mooi in de powerband te houden?
zo ja, niks aan je tandwielhverhouding veranderen je kan het doen, maar dan ga je zogenoemde "overtoeren" maken.
wat inhoud dat alles sneller slijt dan normaal. (aangezien je minder snelheid hebt, maar je cilindertje maakt evenveel toeren als 'ie normaal op top zou maken.)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Stiffmeister |
15-10-2008 17:08 |
Posts: 1582 |
ja met die fasmen pijp trekt ie altijd lekker tussen de 7000 en 9000 toeren maar hij kan door tot de 11000, dit is dan niet goed? maar volgens mij heb ik al een aardig lompe tandwiel setup (12 voor en 54 achter)en ik wil juist dat hij minder hard gaat...
ik ga vanavond proberen er een prop in te maken
laterz en tnx for de reacties
|
|
.. Retro Active |
|
Dit topic is 1032 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|