Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - weinig Compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52671 - weinig Compressie
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 18326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markhispania3 15-10-2008 9:26 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
ruikt je brommer niet naar 2 takt, maar naar iets smerigs?

check dan je keerringen ff (of je oliepeil, dat tie lager is al normaal), en idd moet je een nieuw zuigertje+zuigerveer(en) regelen. of je geen stront aan je banden hebt zitten.


volgens mij ruikt hij alleen vreemd als hij gelopen heeft met een lekke keering.


Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 15-10-2008 om 9:27 uur.
 
TECstar 15-10-2008 9:57 Print reply

Posts: 4664
mn neef had zown apparaatje dat je op de plek van de bougie draaide (ipv de bougie zelf)
dan moest je 1x kicken zonder gas te geven en dan gaf dat apparaat aan hoeveel compressie je had

ik denk dat een bromboer in je buurt dat ook wel heb, moetje gewoon ff vragen of je t mag lenen
dan kijk je hoeveel compressie je hebt en dan moet je ff zoeken wat normale compressie moet zijn bij jou cillinder (+brommermerk)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Viertakt 15-10-2008 10:22 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
hmmm als toerental niks uitmaakt voor een compressie meting
moet je mij toch uitleggen waarom je bij een motor met bv een slechte startmotor een lagere compressie meet als bij een met een goede startmotor die een betere rotatiefrequentie heeft
(hoge rotatiefrequentie geeft minder lekverliezen langs kleppen,zuiger, etc etc etc terwijl bij een zeer lage rotatiefrequentie er altijd lekverliezen zijn zelfs in een perfecte motor)

het wel of niet openstaan van de gasschuif heeft trouwens ook invloed op de compressie meting gasschuif dicht slechte lage meting gasschuif open goede meestal hogere meeting

als ik met dit alles ongelijk heb dan ga ik 8 jaar schoolgeld terugvragen en honderden klanten terugbellen dat ik onterecht motorrevisies heb gedaan aan hun auto's




Je hebt wel gelijk, even simpel uitgelegt, als je zuiger sneller op en neer gaat (meer toeren) heeft het mengsel boven de zuiger minder tijd om langs de zuiger te lekken. Hierdoor heb je bij hoge toeren meer compressie, omdat er simpelweg minder langs de zuiger kan lekken in die tijd.

Bij het compressiemeten van een brommer duw ik hem meestal tot een bepaald toeren. (4k/5k toeren, flink hard drukken dus) totdat de teller van de compressiemeter op het maximale punt komt. Want hij kan toch nooit teveel aangeven.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-10-2008 om 10:27 uur.
 
Viertakt uber alles.
markhispania3 15-10-2008 10:25 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Je hebt wel gelijk, even simpel uitgelegt, als je zuiger sneller op en neer gaat (meer toeren) heeft het mengsel boven de zuiger minder tijd om langs de zuiger te lekken. Hierdoor heb je bij hoge toeren meer compressie, omdat er simpelweg minder langs de zuiger kan lekken in die tijd.


bij een hoger toerental komt de zuiger toch ook hoger, waardoor de ruimte kleiner wordt en de compressie hoger?
 
Viertakt 15-10-2008 10:27 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


bij een hoger toerental komt de zuiger toch ook hoger, waardoor de ruimte kleiner wordt en de compressie hoger?


Als je krukaslagerspeling hebt wel ja
 
Viertakt uber alles.
markhispania3 15-10-2008 10:29 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Als je krukaslagerspeling hebt wel ja


ik doel meer op het "uitrekken" van je zuiger. Daarom moet je tijdens het inrijden van je cilinder niet alleen maar lage toeren maken, dan krijg je een stootrandje.
 
Viertakt 15-10-2008 10:32 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


ik doel meer op het "uitrekken" van je zuiger. Daarom moet je tijdens het inrijden van je cilinder niet alleen maar lage toeren maken, dan krijg je een stootrandje.


Dat is practisch verwaarloosbaar als je het over compressie hebt.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 15-10-2008 10:34 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


volgens mij ruikt hij alleen vreemd als hij gelopen heeft met een lekke keering.


Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 15-10-2008 om 9:27 uur.



nogal op dreef eej..
als je iemand op t oog heb, mag je t ook gwn persoonlijk zeggen

als je een lekke krukaskeering hebt, loopt je olie naar je cilinder en verbrandt daardoor.
klinkt logisch en tis waar.
vraag maar aan flip-nsr-80cc, die heeft tzelfde probleem gehad.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
markhispania3 15-10-2008 10:35 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Dat is practisch verwaarloosbaar als je het over compressie hebt.


dat zou kunnen. heb je er bewijzen van?
 
Pruttelaar 15-10-2008 12:46 Print reply

Posts: 761
heey, ik heb een beetje relevante vraag..

ik heb dus net 1000 km geleden me zuiger vervangen (3e zuigertje in 34000 km)

maar nou vind ik eigenlijk dat de compressie een beetje tegenvalt

de compressie is niet hoger geworden, en trekkracht is ook niet meer toegenomen

ook trekt mijn brommer minder hard op als toen ik em kocht , en de top is ook lager..

wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

het gaat om een senda drd 03,
ja ik heb de goede maat zuiger derin gepropt
nee hij heeft geen koppakkinglek (dan zou die witte rook moeten produceren..)

gr thomas
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Langeleendert 15-10-2008 12:55 Print reply
Posts: 68
Idd gewoon ff langs de brommerboer/garage en ff compressie meten,
gewoon ding dr in proppen bij je bougiegat en een paar keer flink kikken, volgens mij moet en goede 2 takt 50cc wel aan de 8 bar komen.
 
-
TECstar 15-10-2008 13:07 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Langeleendert
Idd gewoon ff langs de brommerboer/garage en ff compressie meten,
gewoon ding dr in proppen bij je bougiegat en een paar keer flink kikken, volgens mij moet en goede 2 takt 50cc wel aan de 8 bar komen.


wat een goede adviezen heb ik tog
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Langeleendert 15-10-2008 13:10 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


wat een goede adviezen heb ik tog


een bevestiging is nooit verkeerd
volgens mij moet en goede 2 takt 50cc wel aan de 8 bar komen was hier gelook ik nog niet vermeld
 
-
markhispania3 16-10-2008 18:45 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
heey, ik heb een beetje relevante vraag..

ik heb dus net 1000 km geleden me zuiger vervangen (3e zuigertje in 34000 km)

maar nou vind ik eigenlijk dat de compressie een beetje tegenvalt

de compressie is niet hoger geworden, en trekkracht is ook niet meer toegenomen

ook trekt mijn brommer minder hard op als toen ik em kocht , en de top is ook lager..

wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

het gaat om een senda drd 03,
ja ik heb de goede maat zuiger derin gepropt
nee hij heeft geen koppakkinglek (dan zou die witte rook moeten produceren..)

gr thomas


heb je de cilinder laten opmeten? alleen dan weet je zeker dat je de goede maat hebt.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-10-2008 19:02 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
mn neef had zown apparaatje dat je op de plek van de bougie draaide (ipv de bougie zelf)
dan moest je 1x kicken zonder gas te geven en dan gaf dat apparaat aan hoeveel compressie je had

ik denk dat een bromboer in je buurt dat ook wel heb, moetje gewoon ff vragen of je t mag lenen
dan kijk je hoeveel compressie je hebt en dan moet je ff zoeken wat normale compressie moet zijn bij jou cillinder (+brommermerk)


het moet juist volgas gemeten worden
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 18326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved