markhispania3 |
15-10-2008 9:26 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
ruikt je brommer niet naar 2 takt, maar naar iets smerigs?
check dan je keerringen ff (of je oliepeil, dat tie lager is al normaal), en idd moet je een nieuw zuigertje+zuigerveer(en) regelen. of je geen stront aan je banden hebt zitten.
volgens mij ruikt hij alleen vreemd als hij gelopen heeft met een lekke keering.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 15-10-2008 om 9:27 uur.
|
|
|
|
TECstar |
15-10-2008 9:57 |
Posts: 4664 |
mn neef had zown apparaatje dat je op de plek van de bougie draaide (ipv de bougie zelf)
dan moest je 1x kicken zonder gas te geven en dan gaf dat apparaat aan hoeveel compressie je had
ik denk dat een bromboer in je buurt dat ook wel heb, moetje gewoon ff vragen of je t mag lenen
dan kijk je hoeveel compressie je hebt en dan moet je ff zoeken wat normale compressie moet zijn bij jou cillinder (+brommermerk)
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Viertakt |
15-10-2008 10:22 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
hmmm als toerental niks uitmaakt voor een compressie meting
moet je mij toch uitleggen waarom je bij een motor met bv een slechte startmotor een lagere compressie meet als bij een met een goede startmotor die een betere rotatiefrequentie heeft
(hoge rotatiefrequentie geeft minder lekverliezen langs kleppen,zuiger, etc etc etc terwijl bij een zeer lage rotatiefrequentie er altijd lekverliezen zijn zelfs in een perfecte motor)
het wel of niet openstaan van de gasschuif heeft trouwens ook invloed op de compressie meting gasschuif dicht slechte lage meting gasschuif open goede meestal hogere meeting
als ik met dit alles ongelijk heb dan ga ik 8 jaar schoolgeld terugvragen en honderden klanten terugbellen dat ik onterecht motorrevisies heb gedaan aan hun auto's
Je hebt wel gelijk, even simpel uitgelegt, als je zuiger sneller op en neer gaat (meer toeren) heeft het mengsel boven de zuiger minder tijd om langs de zuiger te lekken. Hierdoor heb je bij hoge toeren meer compressie, omdat er simpelweg minder langs de zuiger kan lekken in die tijd.
Bij het compressiemeten van een brommer duw ik hem meestal tot een bepaald toeren. (4k/5k toeren, flink hard drukken dus) totdat de teller van de compressiemeter op het maximale punt komt. Want hij kan toch nooit teveel aangeven.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-10-2008 om 10:27 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
markhispania3 |
15-10-2008 10:25 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Je hebt wel gelijk, even simpel uitgelegt, als je zuiger sneller op en neer gaat (meer toeren) heeft het mengsel boven de zuiger minder tijd om langs de zuiger te lekken. Hierdoor heb je bij hoge toeren meer compressie, omdat er simpelweg minder langs de zuiger kan lekken in die tijd.
bij een hoger toerental komt de zuiger toch ook hoger, waardoor de ruimte kleiner wordt en de compressie hoger?
|
|
|
|
Viertakt |
15-10-2008 10:27 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]
bij een hoger toerental komt de zuiger toch ook hoger, waardoor de ruimte kleiner wordt en de compressie hoger?
Als je krukaslagerspeling hebt wel ja
|
|
Viertakt uber alles. |
|
markhispania3 |
15-10-2008 10:29 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Als je krukaslagerspeling hebt wel ja
ik doel meer op het "uitrekken" van je zuiger. Daarom moet je tijdens het inrijden van je cilinder niet alleen maar lage toeren maken, dan krijg je een stootrandje.
|
|
|
|
Viertakt |
15-10-2008 10:32 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]
ik doel meer op het "uitrekken" van je zuiger. Daarom moet je tijdens het inrijden van je cilinder niet alleen maar lage toeren maken, dan krijg je een stootrandje.
Dat is practisch verwaarloosbaar als je het over compressie hebt.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
grasmaaier89 |
15-10-2008 10:34 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]
volgens mij ruikt hij alleen vreemd als hij gelopen heeft met een lekke keering.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 15-10-2008 om 9:27 uur.
nogal op dreef eej..
als je iemand op t oog heb, mag je t ook gwn persoonlijk zeggen
als je een lekke krukaskeering hebt, loopt je olie naar je cilinder en verbrandt daardoor.
klinkt logisch en tis waar.
vraag maar aan flip-nsr-80cc, die heeft tzelfde probleem gehad.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
markhispania3 |
15-10-2008 10:35 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Dat is practisch verwaarloosbaar als je het over compressie hebt.
dat zou kunnen. heb je er bewijzen van?
|
|
|
|
Pruttelaar |
15-10-2008 12:46 |
Posts: 761 |
heey, ik heb een beetje relevante vraag..
ik heb dus net 1000 km geleden me zuiger vervangen (3e zuigertje in 34000 km)
maar nou vind ik eigenlijk dat de compressie een beetje tegenvalt
de compressie is niet hoger geworden, en trekkracht is ook niet meer toegenomen
ook trekt mijn brommer minder hard op als toen ik em kocht , en de top is ook lager..
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
het gaat om een senda drd 03,
ja ik heb de goede maat zuiger derin gepropt
nee hij heeft geen koppakkinglek (dan zou die witte rook moeten produceren..)
gr thomas
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
Langeleendert |
15-10-2008 12:55 |
Posts: 68 |
Idd gewoon ff langs de brommerboer/garage en ff compressie meten,
gewoon ding dr in proppen bij je bougiegat en een paar keer flink kikken, volgens mij moet en goede 2 takt 50cc wel aan de 8 bar komen.
|
|
- |
|
TECstar |
15-10-2008 13:07 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Langeleendert
Idd gewoon ff langs de brommerboer/garage en ff compressie meten,
gewoon ding dr in proppen bij je bougiegat en een paar keer flink kikken, volgens mij moet en goede 2 takt 50cc wel aan de 8 bar komen.
wat een goede adviezen heb ik tog
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Langeleendert |
15-10-2008 13:10 |
Posts: 68 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
wat een goede adviezen heb ik tog
een bevestiging is nooit verkeerd
volgens mij moet en goede 2 takt 50cc wel aan de 8 bar komen was hier gelook ik nog niet vermeld
|
|
- |
|
markhispania3 |
16-10-2008 18:45 |
Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
heey, ik heb een beetje relevante vraag..
ik heb dus net 1000 km geleden me zuiger vervangen (3e zuigertje in 34000 km)
maar nou vind ik eigenlijk dat de compressie een beetje tegenvalt
de compressie is niet hoger geworden, en trekkracht is ook niet meer toegenomen
ook trekt mijn brommer minder hard op als toen ik em kocht , en de top is ook lager..
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
het gaat om een senda drd 03,
ja ik heb de goede maat zuiger derin gepropt
nee hij heeft geen koppakkinglek (dan zou die witte rook moeten produceren..)
gr thomas
heb je de cilinder laten opmeten? alleen dan weet je zeker dat je de goede maat hebt.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-10-2008 19:02 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
mn neef had zown apparaatje dat je op de plek van de bougie draaide (ipv de bougie zelf)
dan moest je 1x kicken zonder gas te geven en dan gaf dat apparaat aan hoeveel compressie je had
ik denk dat een bromboer in je buurt dat ook wel heb, moetje gewoon ff vragen of je t mag lenen
dan kijk je hoeveel compressie je hebt en dan moet je ff zoeken wat normale compressie moet zijn bij jou cillinder (+brommermerk)
het moet juist volgas gemeten worden
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|