Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - weinig Compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 522 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52671 - weinig Compressie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 18402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

victorious 14-10-2008 14:09 Print topicpost

Posts: 32
Hallo,

Ik krijg mijn motorhispania furia niet meer aan de praat.
Ik denk dat het ligt aan te weinig compressie.
Hoe kan ik dit verhelpen?
 

Woutjuh 14-10-2008 14:18 Print reply

Posts: 4422
Hoe makkelijk kun je je kickstarter naar beneden drukken?

Gewoon met één vinger naar beneden drukken?

Anders moet je even nieuwe zuigerveren en/of zuiger kopen.
 
veel MT spul te koop!
victorious 14-10-2008 15:55 Print reply

Posts: 32
oke bedankt
 
steef ts70xk 14-10-2008 15:57 Print reply

Posts: 3244
geen lekke koppakking
 
Thijz 14-10-2008 16:21 Print reply

Posts: 1176
je kan het ook testen door je brom in zn eerste versnelling te trappen, en dan voor uit duwen als je veel compressie hebt dan slipt je wiel, en als je weinig heb dan loop je er zo door heen(compressie punt)
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Viertakt 14-10-2008 16:23 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
je kan het ook testen door je brom in zn eerste versnelling te trappen, en dan voor uit duwen als je veel compressie hebt dan slipt je wiel, en als je weinig heb dan loop je er zo door heen(compressie punt)


Dit hoeft niet persé te werken, want dit ligt ook aan hoe zwaar je vertanding is of niet. Een brommer met een zware vertanding druk je makkelijker door de compressie heen dan eentje met een lichte vertanding.
 
Viertakt uber alles.
Thijz 14-10-2008 16:34 Print reply

Posts: 1176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Dit hoeft niet persé te werken, want dit ligt ook aan hoe zwaar je vertanding is of niet. Een brommer met een zware vertanding druk je makkelijker door de compressie heen dan eentje met een lichte vertanding.


dat is misschien wel zo maar hij moet enig zins wel tegen werken. Want als je zo kan doorlopen weetje dat je niet veel meer heb. Ik heb nu ook mn cilinder vervangen, van een tnt voor een orginele derbi cilinder nieuw. En ik merk het wel dat hij nu gewoon meer compressie heb als k hem duw in de 1e versnelling.
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Viertakt 14-10-2008 16:35 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
[...]


dat is misschien wel zo maar hij moet enig zins wel tegen werken. Want als je zo kan doorlopen weetje dat je niet veel meer heb. Ik heb nu ook mn cilinder vervangen, van een tnt voor een orginele derbi cilinder nieuw. En ik merk het wel dat hij nu gewoon meer compressie heb als k hem duw in de 1e versnelling.


Als je dat direct er bij gezet had, dan had dat mogelijke verwarring voor ts kunnen voorkomen.
 
Viertakt uber alles.
marjo 14-10-2008 16:53 Print reply

Posts: 1211
je kan toch ook bougie eruit draaien en brommer aanduwen terwijl je je hand voor bougiegat houd. Dan voel je toch ook wel of je compressie hebt? of klopt dit niet wat ik nu zeg XD


 
Viertakt 14-10-2008 16:54 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
je kan toch ook bougie eruit draaien en brommer aanduwen terwijl je je hand voor bougiegat houd. Dan voel je toch ook wel of je compressie hebt? of klopt dit niet wat ik nu zeg XD




Zelfs als je weinig compressie hebt voel je dan wel wat.
 
Viertakt uber alles.
marjo 14-10-2008 16:57 Print reply

Posts: 1211
Oké bedankt! het is dus wel een manier om te kijken of je compressie hebt maar niet hoeveel je hebt.
 
Aquamaniac 14-10-2008 21:11 Print reply

Posts: 882
loop naar de dichtstbijzijnde garage
draai de bougie eruit en vraag of je even compressie zou mogen meten van je brommer ,mits ze het goede gereedschap hebben (hebben ze bij de meeste garagebedrijven wel) kunnen ze in een paar tellen je compressie meten
wel goed hard aankicken tijdens het meten

en dan weet je exact hoeveel compressie je hebt
 
er gaat niks boven luchtkoeling
kees_tsx 14-10-2008 21:14 Print reply

Posts: 551
goed hard aan kicken, heeft helemaal niks met compressie te maken. Door harder te kicken krijg je absoluut niet meer compressie
 
J.wally 14-10-2008 21:30 Print reply

Posts: 2301
idd door goed hard aan te kicken maakt je zuiger gwn meer omwentelingen.
 
Aquamaniac 14-10-2008 23:07 Print reply

Posts: 882
hmmm als toerental niks uitmaakt voor een compressie meting
moet je mij toch uitleggen waarom je bij een motor met bv een slechte startmotor een lagere compressie meet als bij een met een goede startmotor die een betere rotatiefrequentie heeft
(hoge rotatiefrequentie geeft minder lekverliezen langs kleppen,zuiger, etc etc etc terwijl bij een zeer lage rotatiefrequentie er altijd lekverliezen zijn zelfs in een perfecte motor)

het wel of niet openstaan van de gasschuif heeft trouwens ook invloed op de compressie meting gasschuif dicht slechte lage meting gasschuif open goede meestal hogere meeting

als ik met dit alles ongelijk heb dan ga ik 8 jaar schoolgeld terugvragen en honderden klanten terugbellen dat ik onterecht motorrevisies heb gedaan aan hun auto's


 
er gaat niks boven luchtkoeling
grasmaaier89 14-10-2008 23:10 Print reply

Posts: 14412
ruikt je brommer niet naar 2 takt, maar naar iets smerigs?

check dan je keerringen ff (of je oliepeil, dat tie lager is al normaal), en idd moet je een nieuw zuigertje+zuigerveer(en) regelen.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 18402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved