Woutjuh |
14-10-2008 14:18 |
Posts: 4422 |
Hoe makkelijk kun je je kickstarter naar beneden drukken?
Gewoon met één vinger naar beneden drukken?
Anders moet je even nieuwe zuigerveren en/of zuiger kopen.
|
|
veel MT spul te koop! |
|
victorious |
14-10-2008 15:55 |
Posts: 32 |
oke bedankt
|
|
|
|
steef ts70xk |
14-10-2008 15:57 |
Posts: 3244 |
geen lekke koppakking
|
|
|
|
Thijz |
14-10-2008 16:21 |
Posts: 1176 |
je kan het ook testen door je brom in zn eerste versnelling te trappen, en dan voor uit duwen als je veel compressie hebt dan slipt je wiel, en als je weinig heb dan loop je er zo door heen(compressie punt)
|
|
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur ! |
|
Viertakt |
14-10-2008 16:23 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
je kan het ook testen door je brom in zn eerste versnelling te trappen, en dan voor uit duwen als je veel compressie hebt dan slipt je wiel, en als je weinig heb dan loop je er zo door heen(compressie punt)
Dit hoeft niet persé te werken, want dit ligt ook aan hoe zwaar je vertanding is of niet. Een brommer met een zware vertanding druk je makkelijker door de compressie heen dan eentje met een lichte vertanding.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Thijz |
14-10-2008 16:34 |
Posts: 1176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Dit hoeft niet persé te werken, want dit ligt ook aan hoe zwaar je vertanding is of niet. Een brommer met een zware vertanding druk je makkelijker door de compressie heen dan eentje met een lichte vertanding.
dat is misschien wel zo maar hij moet enig zins wel tegen werken. Want als je zo kan doorlopen weetje dat je niet veel meer heb. Ik heb nu ook mn cilinder vervangen, van een tnt voor een orginele derbi cilinder nieuw. En ik merk het wel dat hij nu gewoon meer compressie heb als k hem duw in de 1e versnelling.
|
|
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur ! |
|
Viertakt |
14-10-2008 16:35 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
[...]
dat is misschien wel zo maar hij moet enig zins wel tegen werken. Want als je zo kan doorlopen weetje dat je niet veel meer heb. Ik heb nu ook mn cilinder vervangen, van een tnt voor een orginele derbi cilinder nieuw. En ik merk het wel dat hij nu gewoon meer compressie heb als k hem duw in de 1e versnelling.
Als je dat direct er bij gezet had, dan had dat mogelijke verwarring voor ts kunnen voorkomen.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
marjo |
14-10-2008 16:53 |
Posts: 1211 |
je kan toch ook bougie eruit draaien en brommer aanduwen terwijl je je hand voor bougiegat houd. Dan voel je toch ook wel of je compressie hebt? of klopt dit niet wat ik nu zeg XD
|
|
|
|
Viertakt |
14-10-2008 16:54 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
je kan toch ook bougie eruit draaien en brommer aanduwen terwijl je je hand voor bougiegat houd. Dan voel je toch ook wel of je compressie hebt? of klopt dit niet wat ik nu zeg XD
Zelfs als je weinig compressie hebt voel je dan wel wat.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
marjo |
14-10-2008 16:57 |
Posts: 1211 |
Oké bedankt! het is dus wel een manier om te kijken of je compressie hebt maar niet hoeveel je hebt.
|
|
|
|
Aquamaniac |
14-10-2008 21:11 |
Posts: 882 |
loop naar de dichtstbijzijnde garage
draai de bougie eruit en vraag of je even compressie zou mogen meten van je brommer ,mits ze het goede gereedschap hebben (hebben ze bij de meeste garagebedrijven wel) kunnen ze in een paar tellen je compressie meten
wel goed hard aankicken tijdens het meten
en dan weet je exact hoeveel compressie je hebt
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
kees_tsx |
14-10-2008 21:14 |
Posts: 551 |
goed hard aan kicken, heeft helemaal niks met compressie te maken. Door harder te kicken krijg je absoluut niet meer compressie
|
|
|
|
J.wally |
14-10-2008 21:30 |
Posts: 2301 |
idd door goed hard aan te kicken maakt je zuiger gwn meer omwentelingen.
|
|
|
|
Aquamaniac |
14-10-2008 23:07 |
Posts: 882 |
hmmm als toerental niks uitmaakt voor een compressie meting
moet je mij toch uitleggen waarom je bij een motor met bv een slechte startmotor een lagere compressie meet als bij een met een goede startmotor die een betere rotatiefrequentie heeft
(hoge rotatiefrequentie geeft minder lekverliezen langs kleppen,zuiger, etc etc etc terwijl bij een zeer lage rotatiefrequentie er altijd lekverliezen zijn zelfs in een perfecte motor)
het wel of niet openstaan van de gasschuif heeft trouwens ook invloed op de compressie meting gasschuif dicht slechte lage meting gasschuif open goede meestal hogere meeting
als ik met dit alles ongelijk heb dan ga ik 8 jaar schoolgeld terugvragen en honderden klanten terugbellen dat ik onterecht motorrevisies heb gedaan aan hun auto's
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
grasmaaier89 |
14-10-2008 23:10 |
Posts: 14412 |
ruikt je brommer niet naar 2 takt, maar naar iets smerigs?
check dan je keerringen ff (of je oliepeil, dat tie lager is al normaal), en idd moet je een nieuw zuigertje+zuigerveer(en) regelen.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|