Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Rempomp Diameter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52667 - Rempomp Diameter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 13-10-2008 23:53 Print topicpost

Posts: 60390
hoi,
ik heb:

een brembo, 4zuigerige remklauw. van een rs250 (als ik het goed heb)

nu wil ik weten, welke diameter rempomp ik moet hebben voor deze remklauw

ik heb leen gevraagd om hulp, die houd stug vol dat een 19mm nodig is

ik heb iemand die veel in aprilia's handelt en knutselt gevraagd, en die beweert weer dat een 16mm pomp het geen is wat ik moet hebben

wie o wie kan mij uitleggen welke ik nou in godsnaam moet hebben
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

rubbert 14-10-2008 0:46 Print reply

Posts: 8825
volgens mij doet je orri rempomp het ook wel op hoor, maar het gaat allemaal om het verzet, als je 2 remklauwen hebt heb je 2 keer zoveel olie wat erin gepompt moet worden he, maar aan 16 heb je vast wel genoeg, volgens mij als je groter neemt lijkt het me alleen maar minder precies te worden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Leen 14-10-2008 9:53 Print reply

Posts: 26877
Ja, alleen komt er nu een megaremklauw op, en moet je dus veel vloeistof verplaatsen. Dus 19mm. 16mm is net te weinig denk ik, zal ook wel werken, alleen moet je een grotere slag maken met je remhevel.
 
Ice Ap rs50 14-10-2008 10:16 Print reply

Posts: 7149
ik denk 16mm, toch als het voor een enkele klauw is

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-10-2008 om 10:17 uur.
 
GTI - GTD - BMW
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-10-2008 10:47 Print reply

Posts: 10560
je hebt voldoende oppervlakte op de zuigers om met een lagere druk in het systeem genoeg kracht op de blokken te zetten.

zou dus gewoon 19mm pakken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rubbert 14-10-2008 11:54 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
Ja, alleen komt er nu een megaremklauw op, en moet je dus veel vloeistof verplaatsen. Dus 19mm. 16mm is net te weinig denk ik, zal ook wel werken, alleen moet je een grotere slag maken met je remhevel.



valt wel mee hoor, moet je onno even vragen, waar hij mee reed/rijdt, en hoe dat gaat, want die rijdt ook met een leuke rempomp,

maar ik heb nu drd, dus dubbele remklauw, alleen zit gewoon een standaard rempomp op, maar ik heb nergens last van hoor.....


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
je hebt voldoende oppervlakte op de zuigers om met een lagere druk in het systeem genoeg kracht op de blokken te zetten.

zou dus gewoon 19mm pakken


ja, maar het is niet dat groter beter is, want hoe groter hoe minder precies je kunt remmen?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 14-10-2008 om 11:56 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-10-2008 12:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



valt wel mee hoor, moet je onno even vragen, waar hij mee reed/rijdt, en hoe dat gaat, want die rijdt ook met een leuke rempomp,

maar ik heb nu drd, dus dubbele remklauw, alleen zit gewoon een standaard rempomp op, maar ik heb nergens last van hoor.....


[...]


ja, maar het is niet dat groter beter is, want hoe groter hoe minder precies je kunt remmen?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 14-10-2008 om 11:56 uur.


want ? met een grote pompp heb je een minder felle rem en meer gevoel. hij reageerd wel sneller , maar minder krachtig..


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rubbert 14-10-2008 12:07 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


want ? met een grote pompp heb je een minder felle rem en meer gevoel. hij reageerd wel sneller , maar minder krachtig..





doordat hij meer olie verzet, kan je de stroom olie minder goed controleren, beter opletten bij natuurkunde, als je dan grote remklauwen, en/of 2 remklauwen zou hebben zou dat het weer opheffen, want dan hebben ze allebei een groot verzet, anders heeft alleen de 1 een groot verzet (je rempomp) en je klauw een klein verzet.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 14-10-2008 13:10 Print reply

Posts: 14514
t lijkt me gewoon afhankelijk van wat jou wensen zijn, wil je snel stilstaan door de hendel een beetje in te knijpen neem je 19mm. wil je gewoon heel fijn kunnen doseren neem je 16mm
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-10-2008 13:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
t lijkt me gewoon afhankelijk van wat jou wensen zijn, wil je snel stilstaan door de hendel een beetje in te knijpen neem je 19mm. wil je gewoon heel fijn kunnen doseren neem je 16mm

maar met 16 mm kun je -als je slag groot genoeg is- meer kracht zetten met de remblokken (dus op de schijf) dan je met een 19mm zou kunnen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-10-2008 om 13:14 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 14-10-2008 13:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

maar met 16 mm kun je -als je slag groot genoeg is- meer kracht zetten met de remblokken (dus op de schijf) dan je met een 19mm zou kunnen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-10-2008 om 13:14 uur.


maar de slag is niet groot genoeg om direct je blokken stukken uit de schijf te laten bijten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-10-2008 13:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


maar de slag is niet groot genoeg om direct je blokken stukken uit de schijf te laten bijten

inderdaad
en je schijf zal dus ook rechter moeten zijn dan met een grotere rempomp aangezien je blokken dichter bij je schijf zullen staan ter compensatie van de kortere slag.
Maar anyway, ik denk dat het allebij werkt.
en aangezien je met die remmerij op een brum zoieso wel genoeg kracht hebt, dan zou ik gewoon voor de 19 mm gaan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-10-2008 15:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



doordat hij meer olie verzet, kan je de stroom olie minder goed controleren, beter opletten bij natuurkunde, als je dan grote remklauwen, en/of 2 remklauwen zou hebben zou dat het weer opheffen, want dan hebben ze allebei een groot verzet, anders heeft alleen de 1 een groot verzet (je rempomp) en je klauw een klein verzet.


met deze klauw heb je een veel groter verzet als bv 2 drd klauwtjes..

de stroom beinvloeden is btw niet zo interresant, de druk is veel belangrijker
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved