Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - killswitch verkeerd om!!!!!!!????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #52666 - killswitch verkeerd om!!!!!!!????
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vroembroem 13-10-2008 22:44 Print topicpost
Posts: 617
ik sloot net me killswitch aan op me hpi en nu werkt het ding een letterlijk verkeerd om.
dus hij loopt als het koordje eraf is en niet als het koordje erop zit. ook draadjes omgewisseld maakt geen reet uit. ik heb een van de twee draadjes aangesloten met de zwart witte draad die uit de cdi (hpi) komt en de ander met het frame.
wat doe ik fout?
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-10-2008 22:45 Print reply

Posts: 17929
is het een maak of een verbreek killswitch?
 
Tommyofzo 13-10-2008 22:46 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
is het een maak of een verbreek killswitch?

duidelijk een maak, omdat de signaal draad aan het frame komt wanneer de kill switch 'aan gesloten' word en hij dus niet meer vonkt.
 
J.wally 13-10-2008 22:48 Print reply

Posts: 2301
deze is gwn ter vervanging van het contact slot zodat ze hem niet kunnen starten wanneer je die 'dop' eraf haalt voor te sprinten is het juist andersom zodat als je de dop eraf haalt hij het niet niet meer doet voor de veiligheid.
 
vroembroem 13-10-2008 22:53 Print reply
Posts: 617
jah maar er zit zo'n koord aan wat ik ook op al die sprinters zie zitten.
 
Tommyofzo 13-10-2008 22:56 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
deze is gwn ter vervanging van het contact slot zodat ze hem niet kunnen starten wanneer je die 'dop' eraf haalt voor te sprinten is het juist andersom zodat als je de dop eraf haalt hij het niet niet meer doet voor de veiligheid.

het idee achter een killswitch is altij dat zodra het touwtje los gaat, om dat je er bvb af valt, dat de motor stopt. maar per brommerm, motor, buitenboord motor of wat dan ook verschilt de manier waarop de motor uit word geschakeld dus, door een kort sluiting of juist door een onderbreking.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-10-2008 22:57 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
jah maar er zit zo'n koord aan wat ik ook op al die sprinters zie zitten.


knip die zwartwitte draad door, en maak die vast aan de 2 draden van je switch, dan werkt t wel

 
RoelTrachsler 13-10-2008 22:59 Print reply
Posts: 141
Hoewel ik geen killswitch of hpi heb kan ik je wel dit vertellen
je kan op twee manieren je brommer uit zetten

ontsteking verbreken (zwart-witte draad verbreken)
ontsteking kortsluiten (zwart-witte draad aarden)

het lijkt er dus op dat je je zwart-witte draad via je switch moet laten lopen

shit, jullie waren met net voor

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 13-10-2008 om 23:00 uur.
 
vroembroem 13-10-2008 23:04 Print reply
Posts: 617
dus wat thijsse zegt? allebei aan de zwart witte draad?
 
Tommyofzo 13-10-2008 23:05 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
dus wat thijsse zegt? allebei aan de zwart witte draad?

jep dat is alles, want wanneer je de switch dan los maakt word het signaal wat door je signaal draag loopt onderbroken.

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 13-10-2008 om 23:05 uur.
 
vroembroem 13-10-2008 23:12 Print reply
Posts: 617
soort van kortsluiten dus? heb zo'n idee dat ik het niet al te vaak moet gebruiken (lees uitknop) als ik langer dan een maand met de cdi wil doen.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-10-2008 23:17 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
soort van kortsluiten dus? heb zo'n idee dat ik het niet al te vaak moet gebruiken (lees uitknop) als ik langer dan een maand met de cdi wil doen.

neenee, je knipt die zwartwitte draad door, en maakt 1 einde ervan aan de ene kant van je switch en andere uiteinde aan de andere kant, als je koordje dan lostrekt verbreek je die kabel en valt je brommer uit

 
Tommyofzo 13-10-2008 23:18 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
soort van kortsluiten dus? heb zo'n idee dat ik het niet al te vaak moet gebruiken (lees uitknop) als ik langer dan een maand met de cdi wil doen.

nee, je sluit juist niet kort, je onderbreekt alleen de signaal kabel.
 
vroembroem 13-10-2008 23:21 Print reply
Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]

neenee, je knipt die zwartwitte draad door, en maakt 1 einde ervan aan de ene kant van je switch en andere uiteinde aan de andere kant, als je koordje dan lostrekt verbreek je die kabel en valt je brommer uit



uhm zwarte witte draad is geen signaal draad naar de bobine toe he.
volgens hpi.be is het een draad voor de stopknop. me brommer loopt nu zonder dat de zwart witte draad op aan iets is bevestigd.
 
RoelTrachsler 14-10-2008 13:08 Print reply
Posts: 141
Je sluit je spoel kort, en niet je cdi

 
Tommyofzo 15-10-2008 14:50 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
[...]


uhm zwarte witte draad is geen signaal draad naar de bobine toe he.
volgens hpi.be is het een draad voor de stopknop. me brommer loopt nu zonder dat de zwart witte draad op aan iets is bevestigd.

Dan kan je hem niet op die draad aansluiten.
Maar bvb wel tussen je signaal draad of iets anders waar door de brommer uitvalt wanneer het onderbroken word.
 

Dit topic is 2339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved