Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vraagje over Cilinder uithonen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52645 - Vraagje over Cilinder uithonen
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 15-10-2008 0:14 Print reply

Posts: 29286
Carter ruimte vol laten lopen met wasbenzine (of het met peterolium ook gaat weet ik niet) dan met de krukas rond draaien en blok goed schuden en dan op de kop alles eruit gieten.
Dit een paar keer herhalen met weer schoon spul.
Als je alles eruit hebt, dan een schuut 2 takt olie over lagers en krukas lager gooien, omdat je alles net ontvet hebt.
Zo heb ik het tenminste gedaan.
 
Henk-88 15-10-2008 0:53 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
kan ik mijn krukas kamer ook omspoelen met petrolium??




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
(of het met peterolium ook gaat weet ik niet)



Petrolium is vet dus dan blijven de stukjes alsnog plakken mss.

Wasbenzine ie niet vet dus dan heb je meer kans dat je alle kleine stukjes verwijdert
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bierbundelhonda 15-10-2008 1:24 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



[...]



Petrolium is vet dus dan blijven de stukjes alsnog plakken mss.

Wasbenzine ie niet vet dus dan heb je meer kans dat je alle kleine stukjes verwijdert

heb er peterolium in gedaan

dat heeft wel goed succes gehad

en is vet dus hoef ik niet speciaal 2T olie er in tedoen neem ik aan.


verder heb ik nog een doekje in me krukas gedaan en er doorheen geduwd door middel van draaien aan de vliegwiel

dus hij is schoon
en dan gaat de 70 CC imi er op

met 49cm3 er op

dat is 50 cc dacht ik :P

Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 15-10-2008 om 1:24 uur.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Henk-88 15-10-2008 1:46 Print reply

Posts: 26703
Blok gedemonteerd en geschud met die peut? of blok in frame laten zitten? Nee toch?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bierbundelhonda 15-10-2008 3:35 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Blok gedemonteerd en geschud met die peut? of blok in frame laten zitten? Nee toch?



Henk ik heb het blok er onder uit gehad en er weer onder gezet :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
bierbundelhonda 15-10-2008 23:43 Print reply

Posts: 3396
Zo

ik ben weer aan het rijden geweest.

de eerste 15 KM staan al op de nieuwe 70 cc cilinder en zuiger

veel 6000 tot 7000 Toeren gereden

soms even door tot 8000-9000

en perongeluk door me gaskabel 2X door de powerband maar dat was HEEEL kort *helaas*



kan ik nu gewoon tot 9000 Toeren rijden? met het rest van het inrijden ,bij 10000 zit me powerband heb ik gemerkt :P


let me know.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Joel_koningslust 15-10-2008 23:45 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Zo

ik ben weer aan het rijden geweest.

de eerste 15 KM staan al op de nieuwe 70 cc cilinder en zuiger

veel 6000 tot 7000 Toeren gereden

soms even door tot 8000-9000

en perongeluk door me gaskabel 2X door de powerband maar dat was HEEEL kort *helaas*



kan ik nu gewoon tot 9000 Toeren rijden? met het rest van het inrijden ,bij 10000 zit me powerband heb ik gemerkt :P


let me know.


zo te lezen rijdt jij in als elke noob ( is niet persoonlijk bedoelt hoor )

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 15-10-2008 23:45 Print reply

Posts: 29286
Dat vind ik nog wat veel voor net 15 km.
Ik zou eerste 50 km maar tot de 6-7000, gaan.
En dan langsaam opbouwen.

Edit: of nog rustiger.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-10-2008 om 23:46 uur.
 
bierbundelhonda 15-10-2008 23:47 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


zo te lezen rijdt jij in als elke noob ( is niet persoonlijk bedoelt hoor )




er zijn mongolen die helemaal niet inrijden


En ja

dit is me eerste cilinder die ik inrijdt !

 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Joel_koningslust 15-10-2008 23:48 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



er zijn mongolen die helemaal niet inrijden


En ja

dit is me eerste cilinder die ik inrijdt !



dat klopt idd, je moet zelf weten hoe je inrijdt hoor''


mij maakt het niet uit, maar eigenlijk doe je het verkeerd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
bierbundelhonda 15-10-2008 23:49 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat vind ik nog wat veel voor net 15 km.
Ik zou eerste 50 km maar tot de 6-7000, gaan.
En dan langsaam opbouwen.

Edit: of nog rustiger.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-10-2008 om 23:46 uur.



Oke iets rustiger dan


BTW

ik wil wel is de Konsekwenties weten als ik Nu al meteen Vol toeren ga rijden enzovoort??

wat ken er allemaal gebeuren als er Kort of niet ingereden wordt

of slecht in gereden wordt


dan leer ik ook nog is wat :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
bierbundelhonda 15-10-2008 23:50 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat klopt idd, je moet zelf weten hoe je inrijdt hoor''


mij maakt het niet uit, maar eigenlijk doe je het verkeerd



als je me verteld Waarom ik het verkeerd doe

dan leer ik er wat van


ik heb wel voor dat ik begon met rijden

hij starte wel gewoon in 1 X

heb ik zeker een 15 min stationair laten lopen ongeveer 2500 3000 toeren
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
kenny77 15-10-2008 23:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



Oke iets rustiger dan


BTW

ik wil wel is de Konsekwenties weten als ik Nu al meteen Vol toeren ga rijden enzovoort??

wat ken er allemaal gebeuren als er Kort of niet ingereden wordt

of slecht in gereden wordt


dan leer ik ook nog is wat :P


Dan kan die vast lopen, omdat de zuiger nog niet in de cilinder is in gesleten.

En dan slijt de cilinder sneller, waardoor je hem weer eerder opnieuw moet opboren en honen plus overmaat zuiger.



Edit: dat stationar laten lopen schijnt helemaal niet goed te zijn.
Maarja van fouten kan je leren.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-10-2008 om 23:53 uur.
 
Joel_koningslust 15-10-2008 23:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



Oke iets rustiger dan


BTW

ik wil wel is de Konsekwenties weten als ik Nu al meteen Vol toeren ga rijden enzovoort??

wat ken er allemaal gebeuren als er Kort of niet ingereden wordt

of slecht in gereden wordt


dan leer ik ook nog is wat :P


je moet juist iets minder rustig

hoe ik het altijd doe ( geleerd van profie racecoureurs enzo )

eerste 2km niet boven de 8k uitkomen en goed luisteren of je geen rare rammeltjes op hapjes van de zuigerveren of wat dan ook hoort.
dan nog ff goed blijven luisteren en hem een keer doortrekken tot ongeveer je hoogste toeren ( 1k eronder ofzo ). dan laten afkoelen. weer starten, ff minuutje rustig rijden en dan flink openknallen voor n paar minuten, weer af laten koelen en dan t hiervoor weer opnieuw

heeft bij mij nog altijd gewerkt, t is wel tijdrovend moet ik erbij zeggen. maar de cilinder loopt dan in op de toeren waar hij toch het meeste zal rijden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-10-2008 0:21 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dan kan die vast lopen, omdat de zuiger nog niet in de cilinder is in gesleten.




daar zie ik het verband niet echt tussen. Als de zuiger nog niet op de cilinder is ingesleten, waarom loopt ie dan vast? door de grote brokken alu die dan ertussen komen?

je zuigers moet je trouwens niet inslijten maar je zuigerveren.

een fatsoenlijke zuiger slijt helemaal geen drol.
Anyway... slecht inrijden zorgt voor slecht ingelopen zuigerveren en evt overmatige slijtage aan je cilinderwand wat in beide gevallen compressieverlies en dus vermogensverlies tot gevolg heeft.

 
Too cool for school!

Dit topic is 6453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved