Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Lichten direct op accu (mogelijk?)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1373 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #52617 - Lichten direct op accu (mogelijk?)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stefan00 10-10-2008 21:02 Print topicpost
Posts: 130
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn lichten aan de gang te krijgen met mijn peugeot rapido. Nu heb ik er ook de ballen verstand van (electronica)

Als ik de plus van de lamp op de plus van de accu doe, dan brand hij gewoon mooi. Nou was mijn id, om mijn lichten DIRECT op de accu aan te sluiten, met daartussen een schakelaar, is dit mogelijk?, of moet er nog iets "tussen".

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,

Stefan
 
Owner of a Rieju RR Spike

rik hulkenberg 10-10-2008 21:06 Print reply

Posts: 10029
kan je beter niet doen
de koplamp trekt lagzaam de accu leeg
 
Stefan00 10-10-2008 21:13 Print reply
Posts: 130
ja maar hij word tijdens het rijden toch opgeladen...
 
Owner of a Rieju RR Spike
rubbert 10-10-2008 21:23 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan00
ja maar hij word tijdens het rijden toch opgeladen...



als hij dat wel doet..... want als je lichten het doen heb is de kans ook zeer groot dat hij je accu niet bijlaad, probeer het is, met licht rechtstreeks op je accu, als je licht na een half uurtje minder fel begint te branden laad hij niet bij
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
rik hulkenberg 10-10-2008 21:27 Print reply

Posts: 10029
klopt hij laad bij

maar hij laad niet genoeg bij
 
Markjo 10-10-2008 21:38 Print reply

Posts: 1061
ligt er net aan hoe lang je met licht aan/uit rijd
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
TECstar 11-10-2008 0:01 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
klopt hij laad bij

maar hij laad niet genoeg bij

lijkt me niet
want als je zonder accu rijd is je lamp even fel als wneer je met accu rijd (op mijn nsr dan) dus waarom geeftie dan wel genoeg stroom voor een lamp maar niet voor een batterij om genoeg op te laden

volgens mij laad hij precies genoeg op als wat hij gebruikt
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
rik hulkenberg 11-10-2008 0:11 Print reply

Posts: 10029
weet niet precies hoeveel volt de lichtspoel geeft
als je gas geeft dan zie je de koplamp feller branden

het word niet voor niets niet direct op de accu aangesloten
 
Stefan00 11-10-2008 0:26 Print reply
Posts: 130
bedankt voor jullie reacties..

Ik woon in een dorp en ik rij eigenlijk alleen daar maar heen en weer.. Dus echt grote afstanden overbrug ik niet. Maar het is dus mogelijk?.

Die schakelaar zet ik gewoon om als het pas echt donker is, en overdag laat ik hem natuurlijk gewoon uit. Lijkt mij genoeg om bij te laden..

Gr,
Stefan
 
Owner of a Rieju RR Spike
Stefan00 11-10-2008 12:05 Print reply
Posts: 130
Het is gelukt, heb net een schakelaartje gekocht en tussen me accu en me lichten gezet, en het werkt gewoon goed. Ben benieuwd hoelang ie het uit houd..
Nou nog een toeter vinden
 
Owner of a Rieju RR Spike
Viertakt 11-10-2008 12:12 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

lijkt me niet
want als je zonder accu rijd is je lamp even fel als wneer je met accu rijd (op mijn nsr dan) dus waarom geeftie dan wel genoeg stroom voor een lamp maar niet voor een batterij om genoeg op te laden

volgens mij laad hij precies genoeg op als wat hij gebruikt


Dat heeft te maken dat het licht eerst op wisselspanning zit, en als je het dan op de accu(gelijk spanning) zet, heeft het meer vermogen nodig om tot het zelfde resultaat te komen.
 
Viertakt uber alles.
Ice Ap rs50 11-10-2008 12:13 Print reply

Posts: 7149
reken is gewoon uit hoelang je batterij het uithoudt zonder dat je ze bijlaad....

hoeveel Ah is je batterij?

hoeveel stroom trekt je koplamp en achterlicht?
 
GTI - GTD - BMW
Markjo 11-10-2008 12:22 Print reply

Posts: 1061
ik heb het bij een Neo's laatst ook zo aangesloten (kabelboom was een puinhoop)

rijd redelijk grote afstanden in het donker en nog nergens last van gehad. Ook elektrische start doet 't nog prima!


 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
TECstar 11-10-2008 12:31 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ik heb het bij een Neo's laatst ook zo aangesloten (kabelboom was een puinhoop)

rijd redelijk grote afstanden in het donker en nog nergens last van gehad. Ook elektrische start doet 't nog prima!




he's the proof dattie dan (bij volgas dat wel) wel genoeg bij laad als dattie lamp nodig heb
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-10-2008 13:01 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
weet niet precies hoeveel volt de lichtspoel geeft
als je gas geeft dan zie je de koplamp feller branden

het word niet voor niets niet direct op de accu aangesloten


wow... jij bent wel een held in conclusies trekken.

dus omdat ze in de fabriek de verlichting niet direct op de accu aansluiten levert het blokje niet genoeg output om verlichting te laten branden.


 
Too cool for school!
rik hulkenberg 11-10-2008 14:39 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


wow... jij bent wel een held in conclusies trekken.

dus omdat ze in de fabriek de verlichting niet direct op de accu aansluiten levert het blokje niet genoeg output om verlichting te laten branden.



idd ja

mischien komt er net genoeg wisselspanning uit maar als je dat moet gelijkrichten hou je minder over

noem jij eens een reden waarom vroeger de verlichting niet direct op de accu werd aangesloten?

tegenwoordig word wel meer de verlichting direct op de accu aangesloten omdat de dynamo's meer voltage geven
 

Dit topic is 4269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved