Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bijna goed!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52596 - bijna goed!
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 6845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 9-10-2008 20:20 Print topicpost

Posts: 572
oke hier is wat er is gebeurt:

oude setup:

110cc athena watergekoeld ( mbx80blok)
28mm MRD carburateur 4 kleps membraam.
70cc mtx-sh uitlaat - 125cc crosdemper. Lekte vrij veel tussen de uitlaatbocht en de demper.

De setup is hetzelfde gebleven alleen heb ik er een andere uitlaat onder gedaan:

Giannelli mtx80r1 ( 80-125cc)
Proma demper. ( demperwol dr uitgehaald deze was helemaal verkoold en zat vol met vet!
pijpje opmaatgemaakt en op de demper gelast.
Nu schuif ik de demper over het uiteinde van de uitlaat heen.

Daarna ben ik naar de autosloop geweest op daar een stuk rubber te halen voor me lucht slang! deze had ik gevonden in een oude volvo v40 als ik me neit vergis. deze heb ik toen gemonteert op de orginele lucht slang ( eerst stukje afgezaagt e.d) en afgekit zodat ie lucht dicht is!

hier tussen door ging ik al een beetje afstellen dit was niet echt slim want ja zo krijg je het nooit goed als je uitlaat niet goed zit! en je lucht slang.

Toen kwam het volgende de bougie vonkte niet! dit was een probleem met de kabeltjes die je op je bobine zet deze waren afgesproken! dus opnieuw gestrip en klemmetje op beetje solderen en toen erop geschoven en voila hij vonkte weer.

Ik starte hem weer en hij wou eerst echt niet starten. toen toch maar beetje startpiloot dr in en toen deed ie het! hij schoot meteen hoog de toeren in.

door al deze aanpassingen is alles zoals het hoort en kan ik goed en netjes afstellen! maar nu is mijn vraag omdat ie meteen in toeren ging en slecht wou starten moet ik dan een paar sproeier terug? heb er nu 140 in zitten. en heb nog een standard sproeier van een MRD carb. liggen dat is een 118 dacht ik zo... wat is wijsheid?
 

Banaan 9-10-2008 20:21 Print reply

Posts: 5725
meteen in toeren?

valse lucht?
 
monsternaf 9-10-2008 20:23 Print reply

Posts: 109
iets kleinere sproeier idd lijkt mij slim, maar 118, mss niet zo klein, iets groter, iets er tussen in, maar je moet maar proberen


 
Derbi Senda DRD Limited Te koop, kijk maar op me profiel
mrgforce 9-10-2008 20:24 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
meteen in toeren?

valse lucht?


daar ben ik nu juist van af! alles is lucht dicht en krijgt alleen nog lucht vanuit me luchtfilterhuis. (zal niet weten waar ie valse lucht aan zal zuigen)
 
Banaan 9-10-2008 20:25 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


daar ben ik nu juist van af! alles is lucht dicht en krijgt alleen nog lucht vanuit me luchtfilterhuis. (zal niet weten waar ie valse lucht aan zal zuigen)

pakkkingen ergens, kzou ff testen met deo

of je gaskabel kan ook blijven hange
 
Johann 9-10-2008 20:26 Print reply

Posts: 1273
Blijft je gasnaald hangen? of heb je vlakschuif?

O sorry zij banaan al

Dit bericht is gewijzigd door Johan senda op 9-10-2008 om 20:27 uur.
 
StephenOtto 9-10-2008 20:27 Print reply

Posts: 1193
ik zit ook te denken aan valse lucht...

heb je al aan je luchtschroef gekloot? (helemaal dicht tot helemaal open)

je stationair schroef?

evt sproeier 126-128 proberen???

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 9-10-2008 om 20:28 uur.
 
KTM SX 250!!
mrgforce 9-10-2008 20:32 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
ik zit ook te denken aan valse lucht...

heb je al aan je luchtschroef gekloot? (helemaal dicht tot helemaal open)

je stationair schroef?

evt sproeier 126-128 proberen???

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 9-10-2008 om 20:28 uur.


me gaskabel blijft niet hangen heb dit gecontroleerd. valse lucht hmmm... zal niet zo weten! me luchtschroef heb ik dicht gedraaid en dan 1,5 slag open! e stationair schroef iets aan lopen draaien maar helpt niet veel! kan idd kleinere sproeier dr in doen daar zat ik zelf aan te denken. Omdat met de oude setup heb ik zo'n half jaar mee rond gereden. maar omdat ik nu een andere uitlaat heb moest ik de boel opnieuw afstellen dus heb alles meteen goed gemaakt. maar me cilinder en cilinderkop e.d zijn er niet af geweest!
 
StephenOtto 9-10-2008 20:34 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


me gaskabel blijft niet hangen heb dit gecontroleerd. valse lucht hmmm... zal niet zo weten! me luchtschroef heb ik dicht gedraaid en dan 1,5 slag open! e stationair schroef iets aan lopen draaien maar helpt niet veel! kan idd kleinere sproeier dr in doen daar zat ik zelf aan te denken. Omdat met de oude setup heb ik zo'n half jaar mee rond gereden. maar omdat ik nu een andere uitlaat heb moest ik de boel opnieuw afstellen dus heb alles meteen goed gemaakt. maar me cilinder en cilinderkop e.d zijn er niet af geweest!


heb je ook verder geprobeerd dan 1.5 slag open??? 1.5 slag is het richtpunt maar bij elke scooter/brommer/motor is het anders

maar ik denk andere sproeier en valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 9-10-2008 om 20:35 uur.
 
KTM SX 250!!
mrgforce 9-10-2008 20:41 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


heb je ook verder geprobeerd dan 1.5 slag open??? 1.5 slag is het richtpunt maar bij elke scooter/brommer/motor is het anders

maar ik denk andere sproeier en valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 9-10-2008 om 20:35 uur.



hmmm ik zal is die standard sproeier dr in doen en kijken wat ie dan doet! andere sproeier onder de 140 heb ik niet...
 
Banaan 9-10-2008 20:41 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


me gaskabel blijft niet hangen heb dit gecontroleerd. valse lucht hmmm... zal niet zo weten! me luchtschroef heb ik dicht gedraaid en dan 1,5 slag open! e stationair schroef iets aan lopen draaien maar helpt niet veel! kan idd kleinere sproeier dr in doen daar zat ik zelf aan te denken. Omdat met de oude setup heb ik zo'n half jaar mee rond gereden. maar omdat ik nu een andere uitlaat heb moest ik de boel opnieuw afstellen dus heb alles meteen goed gemaakt. maar me cilinder en cilinderkop e.d zijn er niet af geweest!


valse lucht kun je ook niet zo weten, ik zou even met deo gaan testen
 
mrgforce 9-10-2008 20:48 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


valse lucht kun je ook niet zo weten, ik zou even met deo gaan testen


moet ik wel ff een kleinere sproeier dr in doen toch? anders draai ik alles naar de galamise!
 
Thijsje 9-10-2008 20:50 Print reply

Posts: 1687
hi, toen ik het verhaal las, had ik echt zoiets van.. nou, wat is je vraag
haha

maar idd, ff valse lucht chekkuh, dus ffmet deo gaan lopen spiuten..

deo is een erg slecht ontbrandbare meuk, dus als je dat ergens spuit en word dus in je cilinder gezogen, zakt hij in toeren...
ff spuiten bij je voetpakking, membraampakkingen, spruitstukpakking...




 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
StephenOtto 9-10-2008 20:51 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


moet ik wel ff een kleinere sproeier dr in doen toch? anders draai ik alles naar de galamise!


ik zou hem eerst op valse lucht testen... dan kan je met je sproeiers gaan kloten en zo snel draai je je blok niet naar de kloten met een verkeerde sproeier
 
KTM SX 250!!
mrgforce 9-10-2008 20:56 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


ik zou hem eerst op valse lucht testen... dan kan je met je sproeiers gaan kloten en zo snel draai je je blok niet naar de kloten met een verkeerde sproeier


ook niet als ie meteen vol in de hoge toeren schiet?
 
StephenOtto 9-10-2008 20:59 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


ook niet als ie meteen vol in de hoge toeren schiet?


nee kan geen kwaad hoor... je bent geen uren bezig om je pakkingen enzo na te gaan neem ik aan
 
KTM SX 250!!

Dit topic is 6845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved