Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX met 70 cc: Tot een legaal geluidsvolume te krijgen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52593 - TSX met 70 cc: Tot een legaal gelui...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PuchMaxiS72 9-10-2008 18:44 Print topicpost

Posts: 343
Hey,

Ik heb gister een geluidsmeting gedaan bij m'n TSX. Daar kwamen de volgende (schrikbarende) waarden uit.

Stationair/klein beetje gas: 90dB
Volgas: ongeveer 113dB

Dit is natuurlijk veel te veel en asociaal. Als je nagaat dat 3dB een verdubbeling van het geluid is en 97dB max. toegestaan is kan je nagaan hoeveel harder 113 nou eigenlijk is.

1 ding. Hij moet dus stiller. Veel stiller. Heb zelf gauw last van harde geluiden, en ik heb daarnaast ook geen zin in een bekeuring.

Maar hoe? Er zit nu een simpel leovinci dempertje op, wel met goede demperwol, maar daar heb ik dus weinig aan. Ik moet echt een demper hebben die de brommer volgas onder de 100dB houdt.

Is dit te realiseren met een 70cc cillinder en 21mm carburatie? En zoja, wat voor dempers zijn aan te raden?
 
TSX gereviseerd

koekie - Administrator 9-10-2008 18:45 Print reply

Posts: 12588
Gewoon de standaard demper monteren..

dan moet je op je toerenteller kijken of hij wel loopt



Dit bericht is gewijzigd door koekie op 9-10-2008 om 18:45 uur.
 
Haaks de hoek om!
Torque 9-10-2008 18:46 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Hey,

Ik heb gister een geluidsmeting gedaan bij m'n TSX. Daar kwamen de volgende (schrikbarende) waarden uit.

Stationair/klein beetje gas: 90dB
Volgas: ongeveer 113dB

Dit is natuurlijk veel te veel en asociaal. Als je nagaat dat 3dB een verdubbeling van het geluid is en 97dB max. toegestaan is kan je nagaan hoeveel harder 113 nou eigenlijk is.

1 ding. Hij moet dus stiller. Veel stiller. Heb zelf gauw last van harde geluiden, en ik heb daarnaast ook geen zin in een bekeuring.

Maar hoe? Er zit nu een simpel leovinci dempertje op, wel met goede demperwol, maar daar heb ik dus weinig aan. Ik moet echt een demper hebben die de brommer volgas onder de 100dB houdt.

Is dit te realiseren met een 70cc cillinder en 21mm carburatie? En zoja, wat voor dempers zijn aan te raden?


geen id wat voor demper,
met een lekke uitlaat maakt je brommer ook een tering herrie, dus bekijk dat ook ff
 
gaat ie dat zeggen
riccardot 9-10-2008 18:46 Print reply

Posts: 1096
Je hebt zeker ook een snel uitlaatje?
Die zijn van een stuk dunner materiaal gemaakt en maken daarom een kutherrie. Als je nou een ori ts80x uitlaat scoort is hij waarschijnlijk een stuk stiller.

Je demper is denk ik voldoende, veel beter krijg je het niet.
 
steef ts70xk 9-10-2008 18:48 Print reply

Posts: 3244
gewoon org demper
 
BIET 9-10-2008 18:48 Print reply

Posts: 22355
Valt prima te realiseren. Kweet niet wat voor luchtfilter je hebt, maar een powerfilter of schuimfilter maakt ook veel meer herrie dan een ori filter.

Voor demper is ori een goede tip, maar iets anders groots ofzo werkt ook prima. Op mijn laatste nsr had ik een demper van een 125cc motor en die was heel mooi stil
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Henk-88 9-10-2008 18:50 Print reply

Posts: 26703
De x1361x presteert ook goed op 70cc en is de stilste snelle uitlaat.
Komt door de geluidsisolatie tegen de uitlaatwand.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 9-10-2008 18:50 Print reply

Posts: 3244
ja en dan nog org dmper hoor je niks meer:P
 
PuchMaxiS72 9-10-2008 18:55 Print reply

Posts: 343
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
De x1361x presteert ook goed op 70cc en is de stilste snelle uitlaat.
Komt door de geluidsisolatie tegen de uitlaatwand.


x1361x is gewoon de standaard TS50XK uitlaat of niet?

Ik heb idd een proma uitlaat.. volgensmij niet echt superdingen. De uitlaat zelf is echter niet lek, en ook bij de aansluiting uitlaat-demper lekt hij niet.

Probleem met zo'n 80cc uitlaat is dat je hem om moet lassen toch?
 
TSX gereviseerd
Henk-88 9-10-2008 18:57 Print reply

Posts: 26703
x1361x is de snelle Suzuki-uitlaat voor 50cc en 70cc; de originele voor 50cc is een x1374x ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-10-2008 om 19:00 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
koekie - Administrator 9-10-2008 18:59 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
x1361x is de snelle Suzuki-uitlaat; de originele is een x1374x ofzo.



Klopt..

Ik heb de X1361X maar die maakt icm open filter en proma dempertje ook een hoop herrie:P
 
Haaks de hoek om!
PuchMaxiS72 9-10-2008 19:00 Print reply

Posts: 343
maar die x1361x is toch een vrij bijzondere cq zeldzame uitlaat?
Luchtfilter heb ik trouwens opgeboord (origineel aanzuiggat groter gemaakt) dus die is opzich stilletjes..
 
TSX gereviseerd
Henk-88 9-10-2008 19:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



Klopt..

Ik heb de X1361X maar die maakt icm open filter en proma dempertje ook een hoop herrie:P



Ligt aan je luchtfilter, ori met gaten is stiller.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
koekie - Administrator 9-10-2008 19:01 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ligt aan je luchtfilter, ori met gaten is stiller.



I know, alleen ik wist net nog niet wat voorn filter hij had..
 
Haaks de hoek om!
Henk-88 9-10-2008 19:02 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
maar die x1361x is toch een vrij bijzondere cq zeldzame uitlaat?
Luchtfilter heb ik trouwens opgeboord (origineel aanzuiggat groter gemaakt) dus die is opzich stilletjes..



Da's voor de prestaties niet optimaal. Het buisje in de inlaat van je luchtfilter kun je wel afzagen zodat er alleen nog maar een gat zit maar dan niet groter maken. Paar gaten van ong. 7-10 mm in het dekseltje van luchtfilter id beter voor de prestaties.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
senda80cc 9-10-2008 19:03 Print reply

Posts: 3434
luchtfilter orgineel maken met grotere inlaat en dan fansoelijke demper scoren scheeld echt een hele hoop
 
Keep on rockin' in a free world

Dit topic is 2259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved