Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - BRomer verzuipt steeds

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52588 - BRomer verzuipt steeds
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PUCH_wiebe_PUCH 9-10-2008 14:24 Print topicpost
Posts: 132
hallo
ik heb een puch je met 65polini en 15mm en proma gp ( word nog anders) maaar daar gaat ut niet om
ik heb hem net in elkaar
en hij liep mooi toen
gewoon de hele dag liep die mooi
niks aan de hand start zomaar

maar nu de volgende dag
verzuipt die steeds en krijgt die veel teveel
hoe kan dat in eens

hij vonkt soms wel us tussen de contactpunten


 

TECstar 9-10-2008 14:29 Print reply

Posts: 4664
wat is je sproeier maat?
mischien is deze te groot
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Viertakt 9-10-2008 14:33 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
hij vonkt soms wel us tussen de contactpunten



Geef je zelf het mogelijke probleem al, contactpunten. Eerst beetje opschuren zodat ze mooi glad zijn en stellen, helpt dit niet ff condensator vervangen.
Ook ff ander bougietje proberen en je carb/luchtfilter schoonmaken, dat kan nooit kwaad.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 9-10-2008 om 14:37 uur.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 9-10-2008 14:34 Print reply

Posts: 14412
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46/2

kijk eens waar ik op zoek naar was
lijkt me ook handig voor jou
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Viertakt 9-10-2008 14:36 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46/2

kijk eens waar ik op zoek naar was
lijkt me ook handig voor jou


Afstelling veranderd ook zo 123 he, poef, opeens zit er een grotere sproeier in en verzuipt hij.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 9-10-2008 14:39 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Afstelling veranderd ook zo 123 he, poef, opeens zit er een grotere sproeier in en verzuipt hij.



nah, je weet nooit

misschien heeft tie met de afstelling zitten kloten..
en in die FAQ staat ook dat tie heel goed kan lopen, en daarna niet meer

ik kan dus een punt hebben
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Viertakt 9-10-2008 14:42 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



nah, je weet nooit

misschien heeft tie met de afstelling zitten kloten..
en in die FAQ staat ook dat tie heel goed kan lopen, en daarna niet meer

ik kan dus een punt hebben


Uitgaande van wat TS zegt, loopt hij de een op de andere dag slecht, zonder dat hij er in de tussentijd iets aan heeft gedaan. Lijkt me eerder een ontstekingsprobleem dan een afstellingsprobleem.

Je kan wel een punt hebben, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk gezien de symptonen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 9-10-2008 om 14:43 uur.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 9-10-2008 14:44 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Uitgaande van wat TS zegt, loopt hij de een op de andere dag slecht, zonder dat hij er in de tussentijd iets aan heeft gedaan. Lijkt me eerder een ontstekingsprobleem dan een afstellingsprobleem.

Je kan wel een punt hebben, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk gezien de symptonen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 9-10-2008 om 14:43 uur.



maar ontsteking kan ook volges jou.. als je bekijkt dat tie de dag daarna t niet meer goed deed.
Een afstelling die net een dagje loopt, kan plots veranderen ivm met het wennen van de motor-omstandigheden etc.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Viertakt 9-10-2008 14:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



maar ontsteking kan ook volges jou.. als je bekijkt dat tie de dag daarna t niet meer goed deed.
Een afstelling die net een dagje loopt, kan plots veranderen ivm met het wennen van de motor-omstandigheden etc.


Een afstelverandering door het 'wennen van de motor' heb ik nooit zo extreem gezien dat hij direct verzuipt, en ik heb in mijn hele brommercariƫre al heel wat brommers gezien, afgesteld, herbouwd en afgebroken.

9 van de 10x dat ik deze symptonen had gezien, was het toch echt een gare condensator/contactpunten die niet goed vast gezet waren en daarom van tijd, ect ect.

En zomaar de afstelling veranderen als een brommer slecht loopt is naar mijn idee zowiso niet een goed idee, want stel nou dat het geen afstellingsprobleem is, en hij drukt er een kleinere sproeier in om test te rijden(kijken of hij dan beter loopt), kan hij zo de cilinder naar de hemel helpen.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 9-10-2008 14:53 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Een afstelverandering door het 'wennen van de motor' heb ik nooit zo extreem gezien dat hij direct verzuipt, en ik heb in mijn hele brommercariƫre al heel wat brommers gezien, afgesteld, herbouwd en afgebroken.

9 van de 10x dat ik deze symptonen had gezien, was het toch echt een gare condensator/contactpunten die niet goed vast gezet waren en daarom van tijd, ect ect.

En zomaar de afstelling veranderen als een brommer slecht loopt is naar mijn idee zowiso niet een goed idee, want stel nou dat het geen afstellingsprobleem is, en hij drukt er een kleinere sproeier in om test te rijden(kijken of hij dan beter loopt), kan hij zo de cilinder naar de hemel helpen.



een cilinder naar de hemel helpen
ik rij al een maand of 3 te arm (blijkbaar dus, ik had t alleen niet door)
en rijd nog steeds goed, ben alleen mn luchtschroef weer verloren (maar da terzijde)

maar t kan, niets is onmogelijk..
kijk maar bij viertakt, die crossers hebben kleppen en zijn miss na 1 wedstrijd compleet ontregeld maar dat hebben ze meestal door bij Heat 2
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
markhispania3 9-10-2008 15:03 Print reply

Posts: 1971
sproeier eruit geknald, het zou niet die eerste keer zijn.
 
PUCH_wiebe_PUCH 9-10-2008 15:05 Print reply
Posts: 132
er zit een sproeier 80 in nou lijkt my niet erg groot ?
jah contactpunten heb ik al geschuurd
vliegwiel segmenten ook al
en ik denk dat het dan tog een kapotte condestator is
ofso

 
markhispania3 9-10-2008 15:07 Print reply

Posts: 1971
sproeier 80 is voor een puch erg groot.
 
JasperHonda 9-10-2008 15:22 Print reply

Posts: 658
mijn puch loopt koud ook hartstikke mooi, maar eenmaal warm verzuipt ie de hele tijd als ik ff stil sta, mishcien heb je hem gister ff koud geprobeert en dat je nu ff wat langer onderweg bent dat ie warm verzuipt ofzo
 
Honda Powah!
grasmaaier89 9-10-2008 15:28 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
mijn puch loopt koud ook hartstikke mooi, maar eenmaal warm verzuipt ie de hele tijd als ik ff stil sta, mishcien heb je hem gister ff koud geprobeert en dat je nu ff wat langer onderweg bent dat ie warm verzuipt ofzo



doet me herrineren aan een poeg die telkens uitvielt ja
hij trok als de Motherdinges (heftige setup), maar viel telkens uit
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Derbi-Olaf 9-10-2008 15:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
mijn puch loopt koud ook hartstikke mooi, maar eenmaal warm verzuipt ie de hele tijd als ik ff stil sta, mishcien heb je hem gister ff koud geprobeert en dat je nu ff wat langer onderweg bent dat ie warm verzuipt ofzo

dan staat 'ie te rijk.

en jhonny, wrsch was dat de bobine
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved