Rambo |
9-10-2008 15:21 |
Posts: 66 |
gelul allemaal,
je hoeft echt niet om de 10.000 km je zuiger te vervangen,
en als je om de 30.000 km je blok moet reviseren, doe je toch echt iets niet goed.
als je gewoon je filters en smering goed in orde hebt, is er niks aan de hand.
|
|
|
|
JasperHonda |
9-10-2008 15:25 |
Posts: 658 |
koop dan gelijk een dikke fireblade oid als je met 16 jaar op de motor gaat, de boete van dat je er niet op mag rijden is even hoog en ga je sneller
|
|
Honda Powah! |
|
rolo91 |
9-10-2008 15:30 |
Posts: 31 |
ik ben 17 en vriend van mj is 18 daarom beetje interesse/ en nog een jaartje wachten en ben er nu effe mee bezig maar ik moet er dus mee naar sgool en lange afstanden rijdn dus ik neem dan aan dat ik dan geen 125cc neem maar een 250 of meer en dan afknijp naar 25kw maar dan kan ik em alsnog beetje opfocke met uitlaat enzo tog?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-10-2008 15:31 |
|
honda_freak |
9-10-2008 15:42 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rolo91
ik ben 17 en vriend van mj is 18 daarom beetje interesse/ en nog een jaartje wachten en ben er nu effe mee bezig maar ik moet er dus mee naar sgool en lange afstanden rijdn dus ik neem dan aan dat ik dan geen 125cc neem maar een 250 of meer en dan afknijp naar 25kw maar dan kan ik em alsnog beetje opfocke met uitlaat enzo tog?
... je kan een 25kw motor niet opfocken, 25kw=25kw...
als je m op gaat focken kom je boven de 25kw uit..
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 9-10-2008 om 15:43 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
unclero |
9-10-2008 15:49 |
Posts: 85 |
Is het voor je vriend of voor jou?
Mijn persoonlijke favo 25kw motoren zijn de Suzuki Savage en de Honda Rebel.. Moet je van houden, maar zijn wel lekker goedkoop in de aanschaf.. Dan is je vriend niet helemaal bankroet alsie dr eentje voor je verjaardag moet kopen.
En moet je zover naar je school dan, dat je een stukkie Autobahn mee moet pikke waarop je 200 kan?
|
|
|
|
Frysk |
9-10-2008 15:51 |
Posts: 34928 |
125cc 2takt is het eerste halfjaartje leuk, dan wil je sneller maar je moet nog 2,5 jaar..
ik zou zelf persoonlijk CR250 op motorkenteken halen
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 9-10-2008 om 15:52 uur.
|
|
giggitybyte |
|
unclero |
9-10-2008 15:55 |
Posts: 85 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
125cc 2takt is het eerste halfjaartje leuk, dan wil je sneller maar je moet nog 2,5 jaar..
Daar is dat hele gedoe voor bedoelt.. Dat je eerst even kan wennen voor ze je op een Goudvleugel met Supercharger los kunnen laten. Zouden ze bij auto's ook moeten doen imho.
Quote: ik zou zelf persoonlijk CR250 op motorkenteken halen
Hehe.. Zou je met een 200cc DAX de snelweg op kunnen? Lijkt me wel kicke.. Al die lui denken dat je op een kinderfietsje zit terwijl je langszoeft met het geluid van een laagvliegende Lancaster.
|
|
|
|
OmafietS |
9-10-2008 15:57 |
Posts: 7472 |
mijn 25 kw VFR rijdt tegen de 170 maar wel met moeite denk ik. (Nog niet getest)
Onbegrensd zou die 206 moeten halen.
|
|
|
|
honda cr mt 80 |
9-10-2008 18:25 |
Posts: 694 |
ktm 525 sm staan toch ook op kentenken dat ze 25 kw zijn
die lopen ook wel aardig door dacht ik
|
|
|
|
-TimP- |
9-10-2008 18:35 |
Posts: 1836 |
mijn 25kw fiets gaat 160 ongeveer, 140 zit je zo aan, maar daarna houd het toch echt snel op.
En een 600 kan je ook wel afvoeren alleen loopt de motor dan minder.
Hoe dichter bij het originele vermogen hoe beter.
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
Ice Ap rs50 |
9-10-2008 19:00 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rambo
gelul allemaal,
je hoeft echt niet om de 10.000 km je zuiger te vervangen,
en als je om de 30.000 km je blok moet reviseren, doe je toch echt iets niet goed.
als je gewoon je filters en smering goed in orde hebt, is er niks aan de hand.
dat heet preventief onderhoud
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
senda80cc |
9-10-2008 19:00 |
Posts: 3434 |
tja begrensen is nooit goed voor een motor.
25kw is niet veel maar genoeg om het op te leren, doe maar es eerst ervaring op daar heb je langer plezier van dan je denkt.. en een 25kw fiets kan ook hard trekken. mag in nederland toch niet hard rijden. gewoon genieten, laat mij maarbochtjes met 100nemen, liever dan met 300km/h op een recht stuk!!
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
supermotaaah |
9-10-2008 19:45 |
Posts: 3082 |
Kawasaki ninja 250r is 4 takt, heeft 30pk dus valt binnen de 25kw norm. Topsnelheid 165 km/u
|
|
:| |
|
honda_freak |
9-10-2008 19:56 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
Kawasaki ninja 250r is 4 takt, heeft 30pk dus valt binnen de 25kw norm. Topsnelheid 165 km/u
Joah, zoiets is grappig je raakt t vervolgens aan de straatstenen niet meer kwijt, maar tis zeker leuk voor een lage aanschafsprijs
Verder kan je natuurlijk altijd een VFR400/ZXR400/GSXR400 afvoeren (of afgevoerd kopen), verschil is niet zo verschrikkelijk groot, en ze zijn best gewild..
Of je gaat ff voor een enduro modelletje, WRFje bijvoorbeeld, kan weinig aan kapot, kan nog net de snelweg ff op, en tis heerlijk bochtjes draaien
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|