Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat prop dient dit ook als geluidsdemper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 816 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52586 - Uitlaat prop dient dit ook als gelu...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Orangebud 9-10-2008 14:03 Print topicpost
Posts: 11
Hallo beste forummers,

Omdat mijn tomosje nu eigenlijk te hard voor mijn zin rijd en teveel herrie maakt uit de uitlaat, had ik een vraag;

Is het mogelijk, dmv de prop terugplaatsen bij de bocht/aansluiting van cilinder het geluidsniveau terug te brengen? Of heeft dit geen invloed op het geluid?

Graag geen off-topic antwoorden, ik wil alleen maar antwoord op mijn vraag

Bvd...
 

Tommyofzo 9-10-2008 14:11 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Orangebud
Hallo beste forummers,

Omdat mijn tomosje nu eigenlijk te hard voor mijn zin rijd en teveel herrie maakt uit de uitlaat, had ik een vraag;

Is het mogelijk, dmv de prop terugplaatsen bij de bocht/aansluiting van cilinder het geluidsniveau terug te brengen? Of heeft dit geen invloed op het geluid?

Graag geen off-topic antwoorden, ik wil alleen maar antwoord op mijn vraag

Bvd...

het zal wel iets schelen maar ik kan je niet vertellen hoeveel.
 
mtx-bart 9-10-2008 14:15 Print reply
Posts: 816
ik zou deze demper er af halen en er een goede demper op zetten.
 
Orangebud 9-10-2008 14:20 Print reply
Posts: 11
Het is niet zozeer de demper maar de uitlaat in zijn geheel (Slecht materiaal, dus blikkerig). Maar ik dacht als het minder tekeer ging in de gehele uitlaat dat het geluidsniveau iets naar beneden zou gaan.

De uitlaat zelf is nog geen 700km oud, lijkt me sterk dat ik nu al de demperwol moet vervangen... En nee uitlaat pakking zit ook goed.

Hij deed aan het begin alzo, tis een Tecno uitlaat.
 
RS2Racer91 9-10-2008 14:22 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Orangebud
Het is niet zozeer de demper maar de uitlaat in zijn geheel (Slecht materiaal, dus blikkerig). Maar ik dacht als het minder tekeer ging in de gehele uitlaat dat het geluidsniveau iets naar beneden zou gaan.

De uitlaat zelf is nog geen 700km oud, lijkt me sterk dat ik nu al de demperwol moet vervangen... En nee uitlaat pakking zit ook goed.

Hij deed aan het begin alzo, tis een Tecno uitlaat.

bij mij ging t weg omdat ik eigenlijk te rijk rijd
 
Derbi-Olaf 9-10-2008 14:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Orangebud
Het is niet zozeer de demper maar de uitlaat in zijn geheel (Slecht materiaal, dus blikkerig). Maar ik dacht als het minder tekeer ging in de gehele uitlaat dat het geluidsniveau iets naar beneden zou gaan.

De uitlaat zelf is nog geen 700km oud, lijkt me sterk dat ik nu al de demperwol moet vervangen... En nee uitlaat pakking zit ook goed.

Hij deed aan het begin alzo, tis een Tecno uitlaat.

techno-uitlaatjes maken nu eenmaal zo'n geluid, ik denk niet dat je er veel aan kunt doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Orangebud 9-10-2008 15:06 Print reply
Posts: 11
Ok dan, fair enough.

Tecnigas Next R. Maakt deze op een tomosje minder geluid?

(Mijn tossie is opzich niet hoogtoerig en heeft natuurlijk 2 versnellingen).

En wat voor geluid maakt deze uitlaat?
http://www.motorkit....log/images/nextR.jpg

Stel dat deze ook herie maakt, maar de herrie komt hoofdzakelijk uit het uiteinde en niet door het staal heen. Zou een begrenzertje (prop) dan wEl werken?
 
Derbi-Olaf 9-10-2008 15:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Orangebud
Ok dan, fair enough.

Tecnigas Next R. Maakt deze op een tomosje minder geluid?

(Mijn tossie is opzich niet hoogtoerig en heeft natuurlijk 2 versnellingen).

En wat voor geluid maakt deze uitlaat?
http://www.motorkit....log/images/nextR.jpg

Stel dat deze ook herie maakt, maar de herrie komt hoofdzakelijk uit het uiteinde en niet door het staal heen. Zou een begrenzertje (prop) dan wEl werken?

is het je om de looks te doen?
(het lijkt mij iig niet dat het je voor de snelheid te doen is)
Als het je niet voor de looks, en niet voor de snelheid doet, dan zou ik gewoon een 2dehands ori uitlaatje kopen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markhispania3 9-10-2008 15:10 Print reply

Posts: 1971
idd de ori uitlaat is fluisterstil, en de originele uitlaat met dikke bocht maakt ook weinig lawaai.
 
Orangebud 9-10-2008 16:22 Print reply
Posts: 11
Dat is dus het hele probleem. De originele uitlaten kosten 150+ euro en tweedehands kan je ze niet vinden. (Nieuwste tomos blok A55)

Enige snelle uitlaat is de tecno funtastic (funtastic 25km heeft ook A55 blok).

Er is ook nog een Technigas Next R zwarte demper van om en nabij 100 euro maar die maakt denk ik nog meer lawaai. En verderest is het 100% zeker dat er geen ander uitlaatje meer voor is.

Daarom deze vraag maar ik heb nog geen concreet antwoord gehad.
 
zijstandaard 9-10-2008 16:33 Print reply

Posts: 1117
opmaat uitlaatje @ tomos
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Niek de Wildt 9-10-2008 16:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Orangebud
Dat is dus het hele probleem. De originele uitlaten kosten 150+ euro en tweedehands kan je ze niet vinden. (Nieuwste tomos blok A55)

Enige snelle uitlaat is de tecno funtastic (funtastic 25km heeft ook A55 blok).

Er is ook nog een Technigas Next R zwarte demper van om en nabij 100 euro maar die maakt denk ik nog meer lawaai. En verderest is het 100% zeker dat er geen ander uitlaatje meer voor is.

Daarom deze vraag maar ik heb nog geen concreet antwoord gehad.


een oud model (chrome sigaar) past er vast ook wel onder hoor.
misschien moet je alleen een metalen stripje maken met 2 gaatjes om je uitlaat te kunnen bevestigen (flens past denk wel gewoon)

Het lawaai is dan zeker verholpen.

met std uitlaat heb je overigens meer koppel en minder vermogen (het toerental waarop het maximum vermogen wordt gehaald ligt wat lager en het max vermogen ook)
dus vaak trekt hij zelfs wat beter op met een std uitlaat, namelijk:

stel je voor:

koppeling pakt bij 5000 toeren

std uitlaat heeft max 1,3 pk bij 5000 toeren
snelle uitlaat heeft 1,0 pk bij 5000 toeren, maar max 1,5 bij 7000 toeren.

dan trek je dus in het begin sneller weg met een std uitlaat, ook omdat deze een wat minder smalle powerband heeft en wat meer koppel.
de top zal wat lager liggen omdat hij bij een hogere snelheid --> en dus een hoger toerental minder vermogen leverd om door te trekken.

dus ik zeg, voor 15 euro een 2dehands Oud model pijpje kopen (zijn niet eens zo lelijk)
 
Orangebud 9-10-2008 17:13 Print reply
Posts: 11
Nou zo'n uitlaatje ziet er sowiezo niet uit, en de flens van de nieuwe A55 blokken zijn totaal verschillend, zo verschillend dat de uitlaat op de grond hangt of bijna verticaal staat. (Weet ff niet meer welke kant).

Maargoed ik probeer wel wat.
 

Dit topic is 4424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved