Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opmaat uitlaatje NSR 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52583 - Opmaat uitlaatje NSR 50
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kurzel 9-10-2008 22:20 Print reply

Posts: 2369
hey,
bedankt voor alle vele replies,
zo te zien zijn er een aantal dingen echter niet echt duidelijk,
de derbi heeft een ori cilinder en wil een hoogtoerige uitlaat,
De nsr heeft een snelle pijl(fast arrow), en wil een uitlaat met een bredere powerband, voor meer trekkracht in de lagere toerentallen.

de poortmapjes zijn idd zo gemaakt als het moet, wil dan graag alleen nog ff weten hoe ik mijn blowdown uit kan rekenen.

alvast heel erg bedankt voor de tips en links,
ik hou jullie op de hoogte
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
RowdyCross 9-10-2008 22:39 Print reply

Posts: 3211
Dan moet je voor die nsr een niet al te scherpe diffusor hoek hebben, dan heb je een langere maar minder krachtige powerband.

Het vermogen is dan over een groter gebied verspreid.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Niek de Wildt 9-10-2008 22:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
hey,
bedankt voor alle vele replies,
zo te zien zijn er een aantal dingen echter niet echt duidelijk,
de derbi heeft een ori cilinder en wil een hoogtoerige uitlaat,
De nsr heeft een snelle pijl(fast arrow), en wil een uitlaat met een bredere powerband, voor meer trekkracht in de lagere toerentallen.

de poortmapjes zijn idd zo gemaakt als het moet, wil dan graag alleen nog ff weten hoe ik mijn blowdown uit kan rekenen.

alvast heel erg bedankt voor de tips en links,
ik hou jullie op de hoogte


staat allemaal in de tuning/poortmap faq
 
julian-derbi-drd-07 9-10-2008 23:06 Print reply
Posts: 46
heb hier de formules van frits overmars naast me liggen, daar staat in dat de temperatuur max 400 graden word.
Input Data
Temperatuur 450 graden
Max. Toerental 12500 tpm
Min. Toerental 9500 tpm
Uitlaatpoorttiming 180 graden
Cilinder inhoud 50 cc
Lengte flens + uitlaatschacht 25 mm
Inactieve uitlaatpoorttiming 20 graden

heb hier zelf wat aangepast, zoals max toerental en min toerental zoals je ziet, en temperatuur van 400 naar 450 graden gewijzigd, omdat ik anders bij mijn 2e conus in de min uitkwam :S mijn vraag : maakt het veel uit als k hier 450 van maak, en wat zou het maximaal mogen zijn ?
 
RowdyCross 9-10-2008 23:25 Print reply

Posts: 3211
Uitlaatpoorttiming is 180 graden?

Hou wel rekening met dat de poort meestal 10 graden bij ovale uitlaatpoort, en 5 graden bij uitlaatpoort met spiel ( bredere ) bij moet rekenen.

De poort staat dus ongeveer 10 graden hoger in de cilinder bij ovale uitlaatpoort, en 5 bij een bredere met een spiel in het midden.

Hij opent 10 graden eerder, en sluit 10 graden eerder.

Dus bij meeste cilinders is de uitlaatpoortiming 200 graden.


Heb je wel echt zelf poortmapje gemaakt van jou eigen cilinder ?

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 9-10-2008 om 23:26 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Niek de Wildt 9-10-2008 23:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: julian-derbi-drd-07
heb hier de formules van frits overmars naast me liggen, daar staat in dat de temperatuur max 400 graden word.
Input Data
Temperatuur 450 graden
Max. Toerental 12500 tpm
Min. Toerental 9500 tpm
Uitlaatpoorttiming 180 graden
Cilinder inhoud 50 cc
Lengte flens + uitlaatschacht 25 mm
Inactieve uitlaatpoorttiming 20 graden

heb hier zelf wat aangepast, zoals max toerental en min toerental zoals je ziet, en temperatuur van 400 naar 450 graden gewijzigd, omdat ik anders bij mijn 2e conus in de min uitkwam :S mijn vraag : maakt het veel uit als k hier 450 van maak, en wat zou het maximaal mogen zijn ?



dat heb je gedaan met dat excel bestandje, je hebt je lengte flens en uitlaatschacht en inactieve uitlaatpoorttiming niet aangepast, die kloppen al niet.
 
RowdyCross 9-10-2008 23:39 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



dat heb je gedaan met dat excel bestandje, je hebt je lengte flens en uitlaatschacht en inactieve uitlaatpoorttiming niet aangepast, die kloppen al niet.



Als je het echt goed wilt doen moet je er idd echt in verdiepen.
I.p.v zo'n excel bestandje, kan je net zo goed je uitlaat laten berekenen door een pool.
Dat bestand houd met heel erg veel variable geen rekening, nja jij iig niet.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
julian-derbi-drd-07 10-10-2008 18:21 Print reply
Posts: 46
dat komt omdat dat mijn vraag nog niet was, het was maar een voorbeeldje of ik daar 450 graden in kon vullen uitlaatpoorttiming heb ik nog niet opgemeten, er staat daar nog 180 omdat dat er standaard in staat
 

Dit topic is 3281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved