Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opmaat uitlaatje NSR 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52583 - Opmaat uitlaatje NSR 50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

julian-derbi-drd-07 9-10-2008 16:54 Print reply
Posts: 46
heb zelf natuurlijk al wel wat research gedaan, alleen mij lijkt het dat de formules van overmars een beetje uit de tijd zijn (correct me if i'm wrong). dus zijn we in eerste instantie op zoek naar iets recentere formules, zo nodig gaan we er zelf een aantal bouwen, testen en aanpassingen maken
 
Niek de Wildt 9-10-2008 16:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: julian-derbi-drd-07
heb zelf natuurlijk al wel wat research gedaan, alleen mij lijkt het dat de formules van overmars een beetje uit de tijd zijn (correct me if i'm wrong). dus zijn we in eerste instantie op zoek naar iets recentere formules, zo nodig gaan we er zelf een aantal bouwen, testen en aanpassingen maken


je weet niet wat hoog en laagtoerig is en wat een opmaat uitlaat is/doet, je wil geen poortmapje maken, maar wel hartstikke goede formules afdoen als 'oud'?


EDIT: mocht je je toch willen verdiepen in een expansie uitlaat.
zijn hier een paar artikelen.

http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf

http://www.kreidler....ning-graham-bell.pdf
vanaf pagina 76

http://www.kreidler....iewtopic.php?t=15147

mocht er nog meer vraag naar artikelen zijn, dan hoor ik het wel.


ps. weet niet of ik het hier mag plaatsen, als het niet mag verwijder dan maar me edit admins.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-10-2008 om 17:05 uur.
 
julian-derbi-drd-07 9-10-2008 17:03 Print reply
Posts: 46
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


je weet niet wat hoog en laagtoerig is en wat een opmaat uitlaat is/doet, je wil geen poortmapje maken, maar wel hartstikke goede formules afdoen als 'oud'?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-10-2008 om 16:57 uur.


dit bericht heb ik niet zelf gepost, maar een vriend van me wij willen samen een uitlaat gaan maken, ik wil voor hoogtoerig gaan voor mijn derbi. hij weet nog niet of hij hoog of laagtoerig wil voor zijn nsr, dat bedoelt hij ermee
en er is toch vast wel ergens een poortmap te vinden van een nsr of derbi ? dus lijkt het me niet perse nodig om een poortmap te maken, als er echt niks te vinden is op internet is dat de enige oplossing, ik zoek liever even dan dat ik gelijk die cilinder eraf beun. omdat die formules al best oud zijn dacht ik dat ze al lang achterhaald waren, heb jij hier mischien ervaring mee ??


Dit bericht is gewijzigd door julian-derbi-drd-07 op 9-10-2008 om 17:05 uur.
 
BIET 9-10-2008 18:02 Print reply

Posts: 22355
Waarom trek je niet met je luie donder die cil eraf, meet je alles op en vul je de boel in en dan weet je hoe je uitlaat eruit moet komen te zien. Lassen klaarrrr.

Hoog of laagtoerig is ook maar een subjectief iets en op je ori onbewerkte cil een uitlaat voor 14k berekenen is ook niet bepaald optimaal.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
julian-derbi-drd-07 9-10-2008 18:06 Print reply
Posts: 46
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Waarom trek je niet met je luie donder die cil eraf, meet je alles op en vul je de boel in en dan weet je hoe je uitlaat eruit moet komen te zien. Lassen klaarrrr.

Hoog of laagtoerig is ook maar een subjectief iets en op je ori onbewerkte cil een uitlaat voor 14k berekenen is ook niet bepaald optimaal.


als mijn doel 14k toeren draaien met een ori cilinder is is dat voor mij toch optimaal?, als ik zee en van tijd zou hebben zou ik die ciliner er wel afhalen, maar als ik een poortmap op internet kan vinden, waarom dan die cilinder eraf draaien ?
 
doh 9-10-2008 18:39 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: julian-derbi-drd-07
[...]


als mijn doel 14k toeren draaien met een ori cilinder is is dat voor mij toch optimaal?, als ik zee en van tijd zou hebben zou ik die ciliner er wel afhalen, maar als ik een poortmap op internet kan vinden, waarom dan die cilinder eraf draaien ?


zeeen van tijd? dacht aan een uurtje.

en je uitlaat mag dan wel 14k willen draaien, maar je std cilinder kan daar anders over denken.
 
BIET 9-10-2008 18:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: julian-derbi-drd-07
[...]


als mijn doel 14k toeren draaien met een ori cilinder is is dat voor mij toch optimaal?, als ik zee en van tijd zou hebben zou ik die ciliner er wel afhalen, maar als ik een poortmap op internet kan vinden, waarom dan die cilinder eraf draaien ?

Als je doel met die uitlaat zou zijn om 14k te halen zou dat behoorlijk kansloos zijn.

Wat betreft die poortmap vinden, zoek gerust door, tis karweitje van niets om die cil eraf te halen, poortmap te maken en er weer op te zetten, komt nog eens bij dat niet alle poortmappen op internet betrouwbaar zijn of dat iemand een ligt getunede cil heeft zonder dat te weten. Verder moet je ook jouw afstand van tdc naar de bovenkant van je zuiger weten, niet die van iemand anders. Opmeten op je eigen cil dus. Met jouw methodes kan je eigenlijk net zo goed gokken hoe die uitlaat eruit moet komen te zien.

@doh:
Ik denk idd dat de std cil er onbewerkt wat anders over denkt

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-10-2008 om 18:41 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Henk-88 9-10-2008 18:42 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
en je uitlaat mag dan wel 14k willen draaien, maar je std cilinder kan daar anders over denken.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Ik denk idd dat de std cil er onbewerkt wat anders over denkt





Zou dat dan aan de materiaalkwaliteit liggen of aan de poorten ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-10-2008 om 18:43 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RowdyCross 9-10-2008 18:43 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Zou dat dan aan de materiaalkwaliteit liggen of aan de poorten ofzo?



Beide
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
BIET 9-10-2008 18:46 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



[...]




Zou dat dan aan de materiaalkwaliteit liggen of aan de poorten ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-10-2008 om 18:43 uur.

De uitlaat heeft wel is waar grotendeels invloed op het toerental, maar de uitlaatpoorttiming heeft ook invloed.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
senda80cc 9-10-2008 18:49 Print reply

Posts: 3434
dat gaat die timing van die poorten ten never nooit halen
 
Keep on rockin' in a free world
julian-derbi-drd-07 9-10-2008 19:07 Print reply
Posts: 46
ik zeg ook niet dat 14k mijn doel is om uit een ori cilindertje te persen, het was maar een voorbeeld van BIET, mijn doel is ongeveer 12.5k , naja als ik tijd heb zal ik de cilinder er maar af gaan draaien als er niks anders op zit.

nu wil ik een onderwaartse uitlaat gaan maken, een twinner 1 pijp aan iedere kant. Dan lijkt me het verstandigst om een klein stukje tailpipe eraan te zetten en die daarna splitsen in 2 tailpijpjes die samen een evengrootte oppervlakte hebben, dan leid dit toch niet naar serieus prestatie verlies?
 
BIET 9-10-2008 19:39 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: julian-derbi-drd-07

nu wil ik een onderwaartse uitlaat gaan maken, een twinner 1 pijp aan iedere kant. Dan lijkt me het verstandigst om een klein stukje tailpipe eraan te zetten en die daarna splitsen in 2 tailpijpjes die samen een evengrootte oppervlakte hebben, dan leid dit toch niet naar serieus prestatie verlies?

Nee valt wel mee.

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
julian-derbi-drd-07 9-10-2008 19:41 Print reply
Posts: 46
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Nee valt wel mee.



oke, dan is het goed. dit lijkt me er nml wel erg vet uitzien.
 
Niek de Wildt 9-10-2008 19:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Beide


sorry, maar maak daar maar van alleen de poorten (grote's, timingen etc)
als ik die geweldige 14K opmaat van de TS op mijn puch zou zetten gaat hij immers ook geen 14K halen.
De uitlaat legt/bepaald de powerband, maar als dit niet haalbaar met een cilinder dan kan het gewoon niet.
Daarom is het ook belangrijk van een cilinder te weten op wel toerental hij het lekkerste draaid.
 

Dit topic is 3282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved