Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat opvoeren.nl

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 924 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52575 - Uitlaat opvoeren.nl
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ozz 8-10-2008 19:44 Print topicpost

Posts: 1259
Hey '
Vraagje...
Ik zag deze demper, en vind hem best vet. Ikwil die gaan halen want die techno die ik er nu op heb zitten vind ik spuug en spuug lelijk:P
Maar gaat hij er minder door rijden, zoja wat dan??
EN hoe krijg je die techno uitlaat er fatsoenlijk af. (heb redelijk wat gereedschap)
Ozz

ps. de link
http://www.opvoeren....tra.asp?i=Afbeelding 120.jpg

van deze pagina
http://www.opvoeren....ures.asp?Srt=Dempers



 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!

Niek de Wildt 8-10-2008 19:45 Print reply
Posts: 7168
indien geen kleinere doorlaat dan je tailpijp heeft het geen invloed op je vermogen.
 
Ozz 8-10-2008 19:47 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
indien geen kleinere doorlaat dan je tailpijp heeft het geen invloed op je vermogen.



En dat hou din :?
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Derbi-Olaf 8-10-2008 19:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
[...]



En dat hou din :?

dat de binnendiameter van de demper niet kleiner mag zijn dan de binnendiameter van het einde van je uitlaat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ozz 8-10-2008 19:50 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat de binnendiameter van de demper niet kleiner mag zijn dan de binnendiameter van het einde van je uitlaat



Owkee :P dankje :P
EN hoe zie ik dat dan wer zo op de foto :? Of kan je die rustig opvijlen? Als j ehem heb??
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Niek de Wildt 8-10-2008 19:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
[...]



Owkee :P dankje :P
EN hoe zie ik dat dan wer zo op de foto :? Of kan je die rustig opvijlen? Als j ehem heb??


nee, kan je niet opvijlen.

en als jij dezelfde diameter heeft als de tailpijp heb je kans dat je cilinder extra heet wordt (tenzij de demper die er normaal op zit ook gewoon deze diameter heeft, dan maakt het niet uit.)
 
Thijsje 8-10-2008 20:02 Print reply

Posts: 1687
wat heeft een grotere diameter bij de demper voor effect dan??
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Niek de Wildt 8-10-2008 20:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
wat heeft een grotere diameter bij de demper voor effect dan??


Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.

lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)

en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)

Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.

dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt


EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.



kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.
--------------------------------------------------------------------------------


 

Dit topic is 586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved