Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - A Yamaha DTR cilinder uitvijlenen ? hoe of wat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52574 - A Yamaha DTR cilinder uitvijlenen ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TerrorTrein 8-10-2008 19:44 Print topicpost
Posts: 9
Ik heb een probleem met me DTR door mijn nieuwe 125 cc demper raak ik trekkracht kwijt van mijn cilinder terwijl de 60cc snel alleen maar harder lijkt te gaan, ik had eerst een powerbox? uitlaat daar deetie ut perfect mee (zacht rukje en hij ging op ze achterwiel) maar dat maakte te veel *** herrie

hoe zorg ik dat hij wat meer toeren gaat maken maar geen compressie tijd verliest ? of als het niet mogenlijk is hoe moet ik het dan doen ????

spoelporten vijlen?
inlaatpoort groter maken?
uitlaat poort?

Dit is de setup van me brommer

yamaha DTR standaard luchtfilter, 20mm Mikuni, 150 sproeier, 70cc polini laagtoerig, een of andere race uitlaat, 125cc mtx carbon demper
voor/achtertandwiel 15/46
snelheid varieert tussen de 75 en 85 Kmh



Dit bericht is gewijzigd door TerrorTrein op 8-10-2008 om 19:52 uur.
 

markRD 8-10-2008 19:55 Print reply

Posts: 1178
ik zou de stinger diameter en lengte even nakijken.
 
TerrorTrein 8-10-2008 19:56 Print reply
Posts: 9
wat houd dat precies in dan ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
ik zou de stinger diameter en lengte even nakijken.


 
riccardot 8-10-2008 19:57 Print reply

Posts: 1096
Je 125cc demper dient eigenlijk nog als een stuk uitlaat. In vergelijking met een 50cc demper zou dit ervoor kunnen zorgen dat de powerband later begint.
 
markRD 8-10-2008 19:58 Print reply

Posts: 1178
De stinger is eigenlijk een soort weerstand aan het einde van je uitlaat, als deze weerstand te groot of te klein is kun problemen krijgen met of de temp. of de prestaties van de uitlaat.
 
Niek de Wildt 8-10-2008 20:03 Print reply
Posts: 7168
als je een beetje zoekt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.

lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)

en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)

Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.

dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt


EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.



kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-10-2008 om 22:03 uur.
 

Dit topic is 659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved