Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwielpassing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52563 - vliegwielpassing
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 8-10-2008 19:22 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick_koningslust
krukas moer er helemaal op(zonder vliegwiel)

dan pak je een bout, daar slijp je de kop een beetje vierkant van, zodat je er een dop van de doppenset op kan zetten.

die bout, met de dop er op zet je in een hand boormachine, daarmee kan je dan de krukas snel laten rondgaan,

mischien even de bougie eruit voor minder tegendruk.



dit is idd de manier, maar met een vierkant geslepen bout doe ik het nooit, er is gewoon een verloopje voor. (die redelijk goed te vinden is)

@TS, maak eens een foto, als er wat kleine kuiltjes zitten op verschillende plaatsen is er waarschijnlijk niks aan de hand.
als het niet slingert met een std vliegwiel doet dat het met een HPI zeker niet.
 
wiebutt 8-10-2008 19:37 Print reply

Posts: 6264
Als je dan een hpi aanschaft,neem dan ook gelijk een nieuwe krukas...
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
vroembroem 8-10-2008 22:51 Print reply
Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Als je dan een hpi aanschaft,neem dan ook gelijk een nieuwe krukas...


krukas met moertje laten draaien klinkt wel goed.
alleen doe het denk ik met een heel fijn schuurpapiertje; kan echt nergen klepslijppasta vinden.

en hoezo moet ik een andere krukas aanschaffen??????????????????
krukas is nog voor de rest goed lagers zijn nog maar een paar honderd kilometer oud. tis honda geen am6 of derbi ofzo.
 
De Schout 8-10-2008 23:13 Print reply
Posts: 5327
met kleppenslijppasta hoe je je kruk niet te laten draaien. en dan weet je ook zeker dat t goed past op je vliegwiel. gewoon op de kruk smeren, vliegwiel erop duwen zonder spie en dan ten opzichte van elkaar gaan verdraaien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
S1lv3r 8-10-2008 23:46 Print reply

Posts: 5213
Die butsjes gewoon vlak veilen. Er is meer dan genoeg passingsoppervlak, waardoor het vliegwiel alsnog in het midden komt te zitten.
 
Niek de Wildt 8-10-2008 23:47 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
Die butsjes gewoon vlak veilen. Er is meer dan genoeg passingsoppervlak, waardoor het vliegwiel alsnog in het midden komt te zitten.


precies.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
met kleppenslijppasta hoe je je kruk niet te laten draaien. en dan weet je ook zeker dat t goed past op je vliegwiel. gewoon op de kruk smeren, vliegwiel erop duwen zonder spie en dan ten opzichte van elkaar gaan verdraaien.


ben bang dat als je dit doet, je dan juist makkelijker de passing scheef maakt.
 

Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved