Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52559 - derbi cilinder tunen
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 15-10-2008 22:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]



had die dat niet effe eerder kunnen zeggen, nu hebk me eigen cil ookal verneukt

kvond al dattie voor geenkut draaid, kwam bijna niet in zijn powerband


wat is er met jou zuiger en cilinder gebeurt dan? en waar denk jij dat het aan lag
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
.puch_chopper 15-10-2008 22:49 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


wat is er met jou zuiger en cilinder gebeurt dan? en waar denk jij dat het aan lag


ik dacht aangezein mijn poorthoogtes hetzelfde waren, even die uitlaatpoort op 19,5 gezet. liep voor geen meter, kwam slecht in zijn powerband.

kheb net effe gekeken, blijkt mijn blowdown 37, nogwat te zijn

enne de zuiger is gaan happen in die poort zoals je ziet
 
Joel_koningslust 15-10-2008 23:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


ik dacht aangezein mijn poorthoogtes hetzelfde waren, even die uitlaatpoort op 19,5 gezet. liep voor geen meter, kwam slecht in zijn powerband.

kheb net effe gekeken, blijkt mijn blowdown 37, nogwat te zijn

enne de zuiger is gaan happen in die poort zoals je ziet


wtf, blowdown van 37. vink niet gek dat de powerband veels te kort is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 16-10-2008 17:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


ik dacht aangezein mijn poorthoogtes hetzelfde waren, even die uitlaatpoort op 19,5 gezet. liep voor geen meter, kwam slecht in zijn powerband.

kheb net effe gekeken, blijkt mijn blowdown 37, nogwat te zijn

enne de zuiger is gaan happen in die poort zoals je ziet

wou je hem hetzelfde dan mij tunen dan ?
dat zou zoieso niet lukken want am6 heeft een andere slag.
maaruh.
ik sta dus voor een dillema, ofwel blowdown 33.33 , ofwel de cilinder ophogen en een blowdown van 32 graden hebben
maar meer toeren janken.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 17-12-2008 20:17 Print reply

Posts: 14999
Wel, om even een oud topic van mij terug nieuw leven in te roepen heb ik het volgende te zeggen.
Ik heb net alles eens opnieuw bekeken en nagemeten.
Nu met de waardes die ik uitkwam (die deze keer 100%zeker kloppen)
Blijkt dat ik de cilinder 2 mm kan ophogen, en de uitlaatpoort dan nog 0.9mm omhoog kan halen.

Dan kom ik op de volgende timingen uit:

spoelers: 134.5
uitlaat: 198.5
blowdown exact 32

Zijn dit nog reële timingen, of begin ik het dan te veel naar het extreme te trekken?
In mijn ogen lijkt het zeer leuk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 20:21 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-12-2008 21:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Wel, om even een oud topic van mij terug nieuw leven in te roepen heb ik het volgende te zeggen.
Ik heb net alles eens opnieuw bekeken en nagemeten.
Nu met de waardes die ik uitkwam (die deze keer 100%zeker kloppen)
Blijkt dat ik de cilinder 2 mm kan ophogen, en de uitlaatpoort dan nog 0.9mm omhoog kan halen.

Dan kom ik op de volgende timingen uit:

spoelers: 134.5
uitlaat: 198.5
blowdown exact 32

Zijn dit nog reële timingen, of begin ik het dan te veel naar het extreme te trekken?
In mijn ogen lijkt het zeer leuk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 20:21 uur.



uitlaat timing van 200 is wel vrij hoog. maar het is wel zeker te doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
De Schout 17-12-2008 21:15 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Wel, om even een oud topic van mij terug nieuw leven in te roepen heb ik het volgende te zeggen.
Ik heb net alles eens opnieuw bekeken en nagemeten.
Nu met de waardes die ik uitkwam (die deze keer 100%zeker kloppen)
Blijkt dat ik de cilinder 2 mm kan ophogen, en de uitlaatpoort dan nog 0.9mm omhoog kan halen.

Dan kom ik op de volgende timingen uit:

spoelers: 134.5
uitlaat: 198.5
blowdown exact 32

Zijn dit nog reële timingen, of begin ik het dan te veel naar het extreme te trekken?
In mijn ogen lijkt het zeer leuk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 20:21 uur.


ga eens een beetje met time-area rekenen om te kijken of je nog genoeg oppervlakte hebt om vermogen te leveren bij de toerentallen die je 'moet' gaan draaien met zulke timingen. anders krijg je zo'n blok wat wel jankt, maar nergens echt vermogen levert.

 
tune tweak fiddle bang bummer
Derbi-Olaf 17-12-2008 21:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


ga eens een beetje met time-area rekenen om te kijken of je nog genoeg oppervlakte hebt om vermogen te leveren bij de toerentallen die je 'moet' gaan draaien met zulke timingen. anders krijg je zo'n blok wat wel jankt, maar nergens echt vermogen levert.


en wat zijn een beetje reële waardes voor die time area's?
edit: 40.4 reëel ? bij 11500 toeren
bij 15000 30.9?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 21:34 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mb-rider 17-12-2008 21:49 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



uitlaat timing van 200 is wel vrij hoog. maar het is wel zeker te doen


heb een bidalot cilinder met timing 145 en 200 :P blowdown 28 hoe kan dit?.. afdraaien, :P (maarja daardoor begint dat kut niscali te bladeren.)


maar in verhouding ligt het het idd wel hoog, 135 en 198 maar moet te doen zijn.
maar hier wordt dus nog opmaat uitlaat opgemaakt en opmaat kopje?

en als je de cilinder 2 mm verhoogt dan komen je spoelers ook hoger te liggen waarneer je zuiger onder in zit. wat ga je daar tegen doen? spoelers naar beneden laten halen of wat?

 
Derbi-Olaf 17-12-2008 21:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


heb een bidalot cilinder met timing 145 en 200 :P blowdown 28 hoe kan dit?.. afdraaien, :P (maarja daardoor begint dat kut niscali te bladeren.)


maar in verhouding ligt het het idd wel hoog, 135 en 198 maar moet te doen zijn.
maar hier wordt dus nog opmaat uitlaat opgemaakt en opmaat kopje?

en als je de cilinder 2 mm verhoogt dan komen je spoelers ook hoger te liggen waarneer je zuiger onder in zit. wat ga je daar tegen doen? spoelers naar beneden laten halen of wat?


spoelers idd wat omlaag halen, iig proberen, de uitlaat sowieso nog wat omlaag.

(gaat dat afdraaien zo slecht dan? dan moet ik een kopje fixen wat in mijn cilinder valt?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 21:52 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-12-2008 21:55 Print reply

Posts: 14514
met een goed scherpe beitel lukt afdraaien wel. maar een kopje dat in de cilinder valt is mischien wel een makkelijkere optie aangezien je toch een andere kop wilt

en wanneer denk je aan die spoelers te beginnen? want als je dat na de winter pas doet ( als wij een keer langskomen ) kan ik mn haaks handvat wel ff meenemen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-12-2008 22:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
met een goed scherpe beitel lukt afdraaien wel. maar een kopje dat in de cilinder valt is mischien wel een makkelijkere optie aangezien je toch een andere kop wilt

en wanneer denk je aan die spoelers te beginnen? want als je dat na de winter pas doet ( als wij een keer langskomen ) kan ik mn haaks handvat wel ff meenemen

ow in dat geval rijd ik voorlopig wel met onbewerkte spoelers, en enkel opgehoogd
hebben we op de meeting ook wat te doen (a)

maar jij zegt dus over deze timingen: Gewoon doen ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 22:01 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mb-rider 17-12-2008 22:01 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
met een goed scherpe beitel lukt afdraaien wel. maar een kopje dat in de cilinder valt is mischien wel een makkelijkere optie aangezien je toch een andere kop wilt

en wanneer denk je aan die spoelers te beginnen? want als je dat na de winter pas doet ( als wij een keer langskomen ) kan ik mn haaks handvat wel ff meenemen


maar haaks handvat? zo ding die je kan kopen voor dremel of wat? (ik moet ook iets hebben om me spoelers omlaag te brengen voor een projectje ) pm maar anders

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

spoelers idd wat omlaag halen, iig proberen, de uitlaat sowieso nog wat omlaag.

(gaat dat afdraaien zo slecht dan? dan moet ik een kopje fixen wat in mijn cilinder valt?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 21:52 uur.


nou afdraaien is een vak dat weet ik wel, maar de kwaliteit van deze wand is niet geweldig.. hopelijk kan ik hem nog gebruiken anders is het een mooie decoratie stuk hahaha
 
Joel_koningslust 17-12-2008 22:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ow in dat geval rijd ik voorlopig wel met onbewerkte spoelers, en enkel opgehoogd
hebben we op de meeting ook wat te doen (a)

maar jij zegt dus over deze timingen: Gewoon doen ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 22:01 uur.


t is wel haalbaar ja, t zal echt geen brommer zijn waar je lekker mee kunt toeren, maar dat is ook niet echt wat je wilt


@mb-rider


ik heb zon ding van een tandarts. die heb ik zeer goedkoop kunnen kopen 2e hands. waar je ze zo koopt weet ik ook niet eerlijk gezegd

en als je die bidalot als wandbekleding wilt gebruiken mag je hem ook wel aan mij doneren ( knal ik er een nieuwe wand op en zet ik hem op mn nsr )

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 17-12-2008 om 22:05 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-12-2008 22:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


t is wel haalbaar ja, t zal echt geen brommer zijn waar je lekker mee kunt toeren, maar dat is ook niet echt wat je wilt


nee, niet echt
maar, ik waag het erop, een ander cilindertje kost niet zo veel...
Voor mij is het ook allemaal gewoon om het eens gedaan te hebben
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 14682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved