Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52559 - derbi cilinder tunen
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 15-10-2008 14:47 Print reply

Posts: 14999
zo , van middag ff gedremeld
en dan is het uiteraard ook wel leuk om even het resultaat neer te zetten:

van dit:




naar:



en dit was het poortmapje:



en dat ziet er nu zo uit :


dus als je nog wat kwijt wilt erover, zeg het maar
ik heb de uitlaat 2.5 mm omhoog gehaald, daardoor heb ik nu de gewilde blowdown van 32 graden

wat trouwens nog een leuke mannier is om eens de flow in je spoelers te bekijken is door hem met de onderkant van de cilinder onder de kraan te houden niet nauwkeurig, maar het geeft je een idee
(kwam ik net achter toen ik de cilinder afspoelde )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
.puch_chopper 15-10-2008 16:29 Print reply

Posts: 7851
ben benieuwd naar hoe die zal presteren
 
Erik 39 15-10-2008 16:34 Print reply

Posts: 15088
Gelijk aan wat extra gewichtsbesparing op de wand gedaan?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
.puch_chopper 15-10-2008 16:37 Print reply

Posts: 7851
waarom niet de fluitpoorten op dezelfde hoogte als (main) uitlaatpoort?
 
.puch_chopper 15-10-2008 18:40 Print reply

Posts: 7851
loopt hij bij jou goed?

ik heb hetzelfde gedaan met mijn dmp cil. spoelpoorthoogte was gelijk dus ik heb de uitlaatpoort op 19,5mm gezet.

resultaat :


 
Joel_koningslust 15-10-2008 18:43 Print reply

Posts: 14514
heb je de fluiters ook opgeboord ofzo?

en watsgebeurt met t wandje? die heeft een hoonbeurtje nodig



en btw, over die flow bekijken. weet je wat beter werkt

je gaat voor de spiegel staan, en steekt een dikke sigaar op. en dan de rook door je spoelers blazen. werkt ideaal. kan zelfs met een compleet blok ( alleen dan moet je gewoon in je inlaat blazen )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 15-10-2008 18:51 Print reply

Posts: 22355
Leuk man, toch had ik zelf de fluiters ook een eind omhoog gehaald...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Joel_koningslust 15-10-2008 18:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Leuk man, toch had ik zelf de fluiters ook een eind omhoog gehaald...



niet iedereen heeft daar het goede gereedschap voor
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
just_pelmke 15-10-2008 19:58 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je de fluiters ook opgeboord ofzo?

en watsgebeurt met t wandje? die heeft een hoonbeurtje nodig



en btw, over die flow bekijken. weet je wat beter werkt

je gaat voor de spiegel staan, en steekt een dikke sigaar op. en dan de rook door je spoelers blazen. werkt ideaal. kan zelfs met een compleet blok ( alleen dan moet je gewoon in je inlaat blazen )


ik denk dat ie mij dan nodig heeft want hij rookt niet
ik offer me dan wel op

edit: als hij de sigaar betaalt

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 15-10-2008 om 20:02 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
just_pelmke 15-10-2008 20:09 Print reply

Posts: 1349
Heden deel ik u mee dat ik op bevel van derbi rijdende olaf dit moest zeggen,hier staat letterlijk wat hij gezegd heeft:

olaf... . zegt:

ik ga nog verder aan mijn cilindertja, post dat ff op bf. ik ga de boel nog fatsoeneren, en de fluiters nog wat omhooghalen.
olaf... . zegt:

en de want vertoont alleen schade die je ziet, maar niet voelt. Ik ga het dus zonder poetsen proberen :p



schrijffouetn inbegrepen
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
just_pelmke 15-10-2008 21:16 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
uitlaatpoort zou ik kwa breedte zo houden, en de fluiters breder maken

uitlaattiming op 200 graden zetten, komt je blowdown precies op 32 uit. ff een goed hoogtoerige uitlaat kopen, licht vertanden, dan blaas je iedereen eruit

met deze timingen kun je rekenen op een powerband van +- 10 tot 12K rpm


te laat :

olaf zegt:

Uhm: net een probleem gvonden
de deckheight is 0 , terwijl ik 2 had genomen.
ik heb nu dus een blowdown van 33 niet de bedoeling dus. Dan ff het cilindertje maar 2 mm ophogen met een aluminiumplaatje.
en zou het dan mogelijk zijn de uitlaat en de spoelers die 2mm omlaag te halen?
zodat ze weer net aan de bovenkant van de zuiger zitten als die op het ODP staat?


Ik zeg:

amen bro

olaf kan geen reply's neerzetten omdat hij zich niet ingelogd krijgt,alle communicatie gebeurt even via mij,alle reply's die gezet worden leest hij wel

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 15-10-2008 om 21:20 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Joel_koningslust 15-10-2008 21:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


te laat :

olaf zegt:

Uhm: net een probleem gvonden
de deckheight is 0 , terwijl ik 2 had genomen.
ik heb nu dus een blowdown van 33 niet de bedoeling dus. Dan ff het cilindertje maar 2 mm ophogen met een aluminiumplaatje.
en zou het dan mogelijk zijn de uitlaat en de spoelers die 2mm omlaag te halen?
zodat ze weer net aan de bovenkant van de zuiger zitten als die op het ODP staat?





amen bro

olaf kan geen reply's neerzetten omdat hij zich niet ingelogd krijgt,alle communicatie gebeurt even via mij,alle reply's die gezet worden leest hij wel

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 15-10-2008 om 21:20 uur.


Ik zeg:

ver ophogen veranderd de blowdown toch niet? de afstand tussen hoogsste punt spoelpoort en hoogste punt uitlaatpoort verschilt niet met ophogen

en daarbij kun je niet zomaar "ff" je cilinder ophogen. dan moet je ook afdraaien enzo, en zorgen dat je timingen niet in de war gaan


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
just_pelmke 15-10-2008 21:35 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


Ik zeg:

ver ophogen veranderd de blowdown toch niet? de afstand tussen hoogsste punt spoelpoort en hoogste punt uitlaatpoort verschilt niet met ophogen

en daarbij kun je niet zomaar "ff" je cilinder ophogen. dan moet je ook afdraaien enzo, en zorgen dat je timingen niet in de war gaan




hij heeft hem dus met andere woorden verneukt?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Joel_koningslust 15-10-2008 21:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


hij heeft hem dus met andere woorden verneukt?




uuhm, ja ofja, hij kan m monteren met een blowdown van 33. maar dat wil wel zeggen dat hij een hele korte pb heeft en dat hij echt vet hoogtoerig is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
.puch_chopper 15-10-2008 21:55 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]




uuhm, ja ofja, hij kan m monteren met een blowdown van 33. maar dat wil wel zeggen dat hij een hele korte pb heeft en dat hij echt vet hoogtoerig is



had die dat niet effe eerder kunnen zeggen, nu hebk me eigen cil ookal verneukt

kvond al dattie voor geenkut draaid, kwam bijna niet in zijn powerband
 

Dit topic is 14680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved