Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #52559 - derbi cilinder tunen
|
Pagina 4 van 6
|
Dit topic is 14680 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
15-10-2008 14:47 |
Posts: 14999 |
zo , van middag ff gedremeld
en dan is het uiteraard ook wel leuk om even het resultaat neer te zetten:
van dit:
naar:
en dit was het poortmapje:
en dat ziet er nu zo uit :
dus als je nog wat kwijt wilt erover, zeg het maar
ik heb de uitlaat 2.5 mm omhoog gehaald, daardoor heb ik nu de gewilde blowdown van 32 graden
wat trouwens nog een leuke mannier is om eens de flow in je spoelers te bekijken is door hem met de onderkant van de cilinder onder de kraan te houden niet nauwkeurig, maar het geeft je een idee
(kwam ik net achter toen ik de cilinder afspoelde )
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
.puch_chopper |
15-10-2008 16:29 |
Posts: 7851 |
ben benieuwd naar hoe die zal presteren
|
|
|
|
Erik 39 |
15-10-2008 16:34 |
Posts: 15088 |
Gelijk aan wat extra gewichtsbesparing op de wand gedaan?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
.puch_chopper |
15-10-2008 16:37 |
Posts: 7851 |
waarom niet de fluitpoorten op dezelfde hoogte als (main) uitlaatpoort?
|
|
|
|
.puch_chopper |
15-10-2008 18:40 |
Posts: 7851 |
loopt hij bij jou goed?
ik heb hetzelfde gedaan met mijn dmp cil. spoelpoorthoogte was gelijk dus ik heb de uitlaatpoort op 19,5mm gezet.
resultaat :
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-10-2008 18:43 |
Posts: 14514 |
heb je de fluiters ook opgeboord ofzo?
en watsgebeurt met t wandje? die heeft een hoonbeurtje nodig
en btw, over die flow bekijken. weet je wat beter werkt
je gaat voor de spiegel staan, en steekt een dikke sigaar op. en dan de rook door je spoelers blazen. werkt ideaal. kan zelfs met een compleet blok ( alleen dan moet je gewoon in je inlaat blazen )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BIET |
15-10-2008 18:51 |
Posts: 22355 |
Leuk man, toch had ik zelf de fluiters ook een eind omhoog gehaald...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Joel_koningslust |
15-10-2008 18:52 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Leuk man, toch had ik zelf de fluiters ook een eind omhoog gehaald...
niet iedereen heeft daar het goede gereedschap voor
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
just_pelmke |
15-10-2008 19:58 |
Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je de fluiters ook opgeboord ofzo?
en watsgebeurt met t wandje? die heeft een hoonbeurtje nodig
en btw, over die flow bekijken. weet je wat beter werkt
je gaat voor de spiegel staan, en steekt een dikke sigaar op. en dan de rook door je spoelers blazen. werkt ideaal. kan zelfs met een compleet blok ( alleen dan moet je gewoon in je inlaat blazen )
ik denk dat ie mij dan nodig heeft want hij rookt niet
ik offer me dan wel op
edit: als hij de sigaar betaalt
Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 15-10-2008 om 20:02 uur.
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
just_pelmke |
15-10-2008 20:09 |
Posts: 1349 |
Heden deel ik u mee dat ik op bevel van derbi rijdende olaf dit moest zeggen,hier staat letterlijk wat hij gezegd heeft:
olaf... . zegt:
ik ga nog verder aan mijn cilindertja, post dat ff op bf. ik ga de boel nog fatsoeneren, en de fluiters nog wat omhooghalen.
olaf... . zegt:
en de want vertoont alleen schade die je ziet, maar niet voelt. Ik ga het dus zonder poetsen proberen :p
schrijffouetn inbegrepen
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
just_pelmke |
15-10-2008 21:16 |
Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
uitlaatpoort zou ik kwa breedte zo houden, en de fluiters breder maken
uitlaattiming op 200 graden zetten, komt je blowdown precies op 32 uit. ff een goed hoogtoerige uitlaat kopen, licht vertanden, dan blaas je iedereen eruit
met deze timingen kun je rekenen op een powerband van +- 10 tot 12K rpm
te laat :
olaf zegt:
Uhm: net een probleem gvonden
de deckheight is 0 , terwijl ik 2 had genomen.
ik heb nu dus een blowdown van 33 niet de bedoeling dus. Dan ff het cilindertje maar 2 mm ophogen met een aluminiumplaatje.
en zou het dan mogelijk zijn de uitlaat en de spoelers die 2mm omlaag te halen?
zodat ze weer net aan de bovenkant van de zuiger zitten als die op het ODP staat?
Ik zeg:
amen bro
olaf kan geen reply's neerzetten omdat hij zich niet ingelogd krijgt,alle communicatie gebeurt even via mij,alle reply's die gezet worden leest hij wel
Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 15-10-2008 om 21:20 uur.
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
Joel_koningslust |
15-10-2008 21:32 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]
te laat :
olaf zegt:
Uhm: net een probleem gvonden
de deckheight is 0 , terwijl ik 2 had genomen.
ik heb nu dus een blowdown van 33 niet de bedoeling dus. Dan ff het cilindertje maar 2 mm ophogen met een aluminiumplaatje.
en zou het dan mogelijk zijn de uitlaat en de spoelers die 2mm omlaag te halen?
zodat ze weer net aan de bovenkant van de zuiger zitten als die op het ODP staat?
amen bro
olaf kan geen reply's neerzetten omdat hij zich niet ingelogd krijgt,alle communicatie gebeurt even via mij,alle reply's die gezet worden leest hij wel
Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 15-10-2008 om 21:20 uur.
Ik zeg:
ver ophogen veranderd de blowdown toch niet? de afstand tussen hoogsste punt spoelpoort en hoogste punt uitlaatpoort verschilt niet met ophogen
en daarbij kun je niet zomaar "ff" je cilinder ophogen. dan moet je ook afdraaien enzo, en zorgen dat je timingen niet in de war gaan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
just_pelmke |
15-10-2008 21:35 |
Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
Ik zeg:
ver ophogen veranderd de blowdown toch niet? de afstand tussen hoogsste punt spoelpoort en hoogste punt uitlaatpoort verschilt niet met ophogen
en daarbij kun je niet zomaar "ff" je cilinder ophogen. dan moet je ook afdraaien enzo, en zorgen dat je timingen niet in de war gaan
hij heeft hem dus met andere woorden verneukt?
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
Joel_koningslust |
15-10-2008 21:40 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]
hij heeft hem dus met andere woorden verneukt?
uuhm, ja ofja, hij kan m monteren met een blowdown van 33. maar dat wil wel zeggen dat hij een hele korte pb heeft en dat hij echt vet hoogtoerig is
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
.puch_chopper |
15-10-2008 21:55 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
uuhm, ja ofja, hij kan m monteren met een blowdown van 33. maar dat wil wel zeggen dat hij een hele korte pb heeft en dat hij echt vet hoogtoerig is
had die dat niet effe eerder kunnen zeggen, nu hebk me eigen cil ookal verneukt
kvond al dattie voor geenkut draaid, kwam bijna niet in zijn powerband
|
|
|
|
Dit topic is 14680 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 6
|
|