Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat vraagjes, derbi en motor.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52553 - wat vraagjes, derbi en motor.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 8-10-2008 0:04 Print topicpost

Posts: 1944
Hey,

Ik had een vraagje, ik heb een tijd geleden mijn derbi blok gereviceerd (nieuwe krukas, lagers, koppelingsplaten etc..) en voor de tussentijd een 2ehands blok gekocht, nu staat dat gereviceerde blok al 3 maanden gewoon stil, én zonder olie..
Is dit heel erg? of zal ik hem heel gauw vullen met olie en onder die brommer gooien?

En dan nóg evne een vraagje, verkeerde topic miss, maar vond het nutteloos om 2 aparte topics te openen.

Ik wil binnenkort een motor kopen, en zie dat een aprilia RS250 25kw best goedkoop is.. Terwijl ze nog helemaal niet vele kilometers hebben (voor 3500 een ap250 met +-10000 km?)

Hoe komt het dat die dingen zo goedkoop zijn?
Omdat het 2tact motoren zijn? of gewoon omdat ze afgetrapt zijn?

Mvg Luziano.

 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Niek de Wildt 8-10-2008 0:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Hey,

Ik had een vraagje, ik heb een tijd geleden mijn derbi blok gereviceerd (nieuwe krukas, lagers, koppelingsplaten etc..) en voor de tussentijd een 2ehands blok gekocht, nu staat dat gereviceerde blok al 3 maanden gewoon stil, én zonder olie..
Is dit heel erg? of zal ik hem heel gauw vullen met olie en onder die brommer gooien?

En dan nóg evne een vraagje, verkeerde topic miss, maar vond het nutteloos om 2 aparte topics te openen.

Ik wil binnenkort een motor kopen, en zie dat een aprilia RS250 25kw best goedkoop is.. Terwijl ze nog helemaal niet vele kilometers hebben (voor 3500 een ap250 met +-10000 km?)

Hoe komt het dat die dingen zo goedkoop zijn?
Omdat het 2tact motoren zijn? of gewoon omdat ze afgetrapt zijn?

Mvg Luziano.



nee, blok kun je gewoon zo laten, tenzij je een gedeelte heel erg hebt ontvet (bijv met thinner) en dus geen vet laagje ligt, dan kan het gaan roesten.
maar aangezien je blok bijna kompleet alu is, durf ik je met zekerheid te zeggen dat het geen probleem is.

Motoren zijn gewoon niet zo duur.
3500 is een normale (nette) prijs voor een rs250 met 10K
(alleen echte 'racemotoren' om het maar zo te zeggen, dus Yamaha R1's etc kosten wat centjes)

 
markhispania3 8-10-2008 7:41 Print reply

Posts: 1971
volgens mij kostte die rs250 nieuw iets van 5/6000 euro. 2-takt motoren zijn goedkoper in aanschaf maar duurder in onderhoud (dan 4-takt bedoel ik).

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 8-10-2008 om 7:43 uur.
 
bobboiten 8-10-2008 7:42 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
volgens mij kostte die rs250 nieuw iets van 5/6000 euro. 2-takt motoren zijn goedkoper in aanschaf maar duurder in onderhoud.


Maar je hebt er wel veel meer plezier van
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
markhispania3 8-10-2008 7:44 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Maar je hebt er wel veel meer plezier van


nou ik heb liever een teruggevoerde zx6r, dan een standaard rs250 hoor.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 8-10-2008 om 7:45 uur.
 
honda_freak 8-10-2008 8:29 Print reply

Posts: 7650
das idd een kwestie van smaak

rs250 staat niet echt bekend als een motor voor woon/werk verkeer vanwege de hoeveelheid onderhoud..

dr zitten wel Suzuki RGV250 blokken onder, dus kwalitatief is t wel ok, mits je t blok een beetje normaal behandeld. (wat de meesten dus niet doen..)

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 8-10-2008 om 8:30 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
2SLOW4ME 8-10-2008 21:56 Print reply

Posts: 1944
Ok, dan rag ik het huidige blok gewoon af, en als die een revisie nodig heeft starten we weer van voor af aan .

En wat verstaan we onder onderhoud van een RS250.. want een heleboel kan ik wel zelf (een paar exploded views en dan alles gewoon net zo mooi terug zetten als dat het er in zat..)

Zijn het de cilinders die snel slijten? koppeling, of is het de krukas die snel gaar is.. lagers die van origineel eigelijk niet goed genoeg zijn..
Hoeveel kan zo'n 2t blok ongeveer aan als je een 25 kw set hebt en vlotte rij stijl?
Iemand ervaring, of moet ik gewoon ff zoeken op motorforum voor meer info? (kon het tog niet lagen om het te vragen op brommerforum )


 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved