Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
ff nog een vraag, hoe zet het met een vario ring?, ik hoorde hier en daar dat door die er op of er af te halen je 60 gaat en het nog legaal is ook voor de verzekering?(ps zit dat ook op een brommer(honda mb))??
tjah, tis vrij om te vragen natuurlijk.. maar dit slaat toch alles..
heb je zelf een honda mb?
ik wel iig, en ik kan je vertellen, zit geen vario op.. haha..
maar het klopt, bij scooters, quads waar een vario op zit, kun je de rink tussenweg halen, zodat de varioschijfen dichter naar elkaar toe kunnen, en dus de riem bij de krukas hoger komt te liggen (wat dus ongeveer hetzelfde is als een groter tandwiel voor, bij een honda mb)
maargoed, over de verzekering..
zoals ik al zei, rij ik honda mb, heb de originele (belgische) hm167 eronder.. ja 50 cc, helemaal origineel etc etc, máár, wél strafbaar aangezien ik de 90 wel kan halen..
in nederland mag je domweg niet harder kunnen dan 45 met je brommer.
je bent ddan niet verzekerd, als er iets gebeurt iig, en daar komen ze achter.
wat geberuen kan als jeeen ongeluk hebt gehadd, of veroorzaakt. aan de hand van je remspoor kunnen ze uitrekenen met welke snelheid je reed.. is dit harder dan op die weg toe gestaan, voor bromfiets max 45, ben je dus de lul, en zal er hoogstwaarscheinljik een motorisch onderzoek komen naar je bromfiets.
meestal komt er dan wel aan het licht, wat er gebeurt is met de brommer, waardoor hij zo snel kon..
en nee, varioring demonteren is niet legaal.. want dat kan men achterhalen, door de boel even te demonteren, en dus te ontdekken dat de varioring er niet meer zit.. wat dus schadelijk is voor je portomonee..
trouwens,, als je met je brommer 60 gaat, of 58 oid, komt het precies uit op de rollerbank.. rollerbank mist iets van 5km/h en een correctie van 3km/h ongeveer.. iig iets van gelezen op brommerforum hier, dat je als je 60 kunt het nog wel zeeeer goed te doen valt...