Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Echte Mikuni herkenen en Zuiger voor Getunede MBX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1276 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52540 - Echte Mikuni herkenen en Zuiger voo...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

doh 7-10-2008 15:35 Print topicpost
Posts: 129
Mijn vragen:

Waaraan kun je een échte Mikuni herkennen?
dus is deze bijv een echte:







En wat is de diameter van een std watergekoelde MBX cilinder? En dus wat de zuigermaat?

Ik ken namelijk iemand die zei dat zijn cilinder was opgeboord tot 50mm, flink getuned en daarna een ferroseal wand in was gezet, en een Mhr 50mm (derbi/am6) zuiger werd gebruikt.

Mijn vraag is: welke zuigers zou ik voor deze cilinder kunnen gebruiken (indien aangepast ---> op de huis tuin en keuken manier, dus: alleen zuiger op plekken inkorten)

Deze zou er dus in moeten:
http://www.schaafbro...php?srch=50mm+zuiger

Maar zou één van deze ook kunnen:
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO431638

http://www.motoimpor...motorisch/zuiger.htm
BEETJE OP HET EINDE:
(0485)zuiger MBX80 80cc immitatie diameters: 49,50(standaard)/ 49,75 / 50 / 50,25 / 50,50 / 50,75 ¤20
http://www.motoimpor...en/motorisch/485.JPG


indien een andere honda zuiger ook 50mm is, aub even vermelden.

 

kenny77 7-10-2008 15:39 Print reply

Posts: 29286
Over de zuigermaat geef je je eigen antwoord al.

"(0485)zuiger MBX80 80cc immitatie diameters: 49,50(standaard)/ "


 
rabarber 7-10-2008 16:25 Print reply

Posts: 169
een mikuni is echt als er "mikuni corp" op staat. dacht ik
 
doh 7-10-2008 17:13 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Over de zuigermaat geef je je eigen antwoord al.

"(0485)zuiger MBX80 80cc immitatie diameters: 49,50(standaard)/ "




dus die cilinder is niet echt 'opgeboord', eerder gehoned en dan een nicasil wand erin?

 
kenny77 7-10-2008 17:22 Print reply

Posts: 29286
Jawel ik denk het wel, want je zit ook nog met de dikte van de nikasil wand, al zal die niet zo heel dik zijn.

(maar ik dacht eigenlijk dat mbx orgineel 49mm was, maar dan zal ik me wel vergist hebben.)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-10-2008 om 17:24 uur.
 
honda tim 7-10-2008 17:26 Print reply
Posts: 92
denk dat jij hier praat over mijn cilindertje.
deze is wel opgeboord omdat hij nog een 0 maat zuiger had 49,5 dus. dus moet je hem naar 50mm krijgen iets meer nog omdat er ook nog een wand in moet dit zou je misschien kunnen honen, maar mijne dus is dus gewoon opgeboord naar die diameter. en uiteaard kun je een andere zuiger gebruiken alleen geen 1 met 2 zuigerveren omdat de poorten getuned aangepast en dus vergroot zijn en dan valt je zuigerveerslotje in je poort. tevens heb je een echte kwaliteitszuiger als je de 50mm mhr team zuiger pakt, cilindertje beukt mits goeie setup gewoon 14500 toeren en dat kan niet ieder zuigertje lang hebben die mhr wel. hoop dat je zo antwoordt hebt op je vraag

Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 7-10-2008 om 17:29 uur.
 
markhispania3 7-10-2008 17:28 Print reply

Posts: 1971
een nicasil wandje laten zetten kost toch echt klauwen met geld?
 
honda tim 7-10-2008 17:29 Print reply
Posts: 92
wandje in mijn cilinder was 233 euro. dus is aardig prijzig ja, daar komen dan de prijzen van het tunen het opboren en de mhr zuiger en de kop aanpassen nog bij. mijn cilinder waar de topicstarter het waarschijnlijk over heeft kost dus een dikke 350 a 400 euro zonder aanschaf van de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 7-10-2008 om 17:31 uur.
 
Frysk 7-10-2008 17:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda tim
wandje in mijn cilinder was 233 euro. dus is aardig prijzig ja, daar komen dan de prijzen van het tunen het opboren en de mhr zuiger en de kop aanpassen nog bij. mijn cilinder waar de topicstarter het waarschijnlijk over heeft kost dus een dikke 350 a 400 euro zonder aanschaf van de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 7-10-2008 om 17:31 uur.


chromen wand ?
 
giggitybyte
doh 7-10-2008 18:08 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda tim
denk dat jij hier praat over mijn cilindertje.
deze is wel opgeboord omdat hij nog een 0 maat zuiger had 49,5 dus. dus moet je hem naar 50mm krijgen iets meer nog omdat er ook nog een wand in moet dit zou je misschien kunnen honen, maar mijne dus is dus gewoon opgeboord naar die diameter. en uiteaard kun je een andere zuiger gebruiken alleen geen 1 met 2 zuigerveren omdat de poorten getuned aangepast en dus vergroot zijn en dan valt je zuigerveerslotje in je poort. tevens heb je een echte kwaliteitszuiger als je de 50mm mhr team zuiger pakt, cilindertje beukt mits goeie setup gewoon 14500 toeren en dat kan niet ieder zuigertje lang hebben die mhr wel. hoop dat je zo antwoordt hebt op je vraag

Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 7-10-2008 om 17:29 uur.



Het gaat inderdaad over die cilinder, ik heb erover gehoord van een vriend van mij, die hem eerst wou kopen, maar omdat hij hoorde dat hij beschadigd was, toch begon te twijfelen.
Ik zoek zelf een cilinder met een 53,8 mm boring, en als ik die van jou laat opboren, dan kloppen de poorten denk ik niet meer (die lopen vaak schuin enzo)
Ik heb dus denk ik geen interesse meer, die vriend van me zat nog te twijfelen, omdat hij krap bij kas zit.
 
kenny77 7-10-2008 18:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
[...]



Ik zoek zelf een cilinder met een 53,8 mm boring, en als ik die van jou laat opboren, dan kloppen de poorten denk ik niet meer (die lopen vaak schuin enzo)



Zo'n mooi cilindertje moet je niet op gaan boren want dan is de wand eruit.
Kan je beter voor 10 euro een vastgelopen mbx cilinder halen die laten opboren en dan naar de tuner brengen.
 
honda-mbx 7-10-2008 18:29 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
[...]



Het gaat inderdaad over die cilinder, ik heb erover gehoord van een vriend van mij, die hem eerst wou kopen, maar omdat hij hoorde dat hij beschadigd was, toch begon te twijfelen.
Ik zoek zelf een cilinder met een 53,8 mm boring, en als ik die van jou laat opboren, dan kloppen de poorten denk ik niet meer (die lopen vaak schuin enzo)
Ik heb dus denk ik geen interesse meer, die vriend van me zat nog te twijfelen, omdat hij krap bij kas zit.


waarom moet dat naar 53,8 mm ?

 
ik vlam je..
mtx-bart 7-10-2008 18:31 Print reply
Posts: 816
kan ook naar 55mm maar dan wordt het wel extreem dun, dus 1 hard tikje en het breekt.
 
honda tim 7-10-2008 19:12 Print reply
Posts: 92
geen chromen wan maar een nikasil wand voor in een gietijzeren cilinder, dat procces wordt ferrosealen genoemd en is duurder dan een normale wand in een alu cilinder.
ik denk dat deze cilinder sneller is dan een opgeboorde mbx 80 cil van 53,8mm weet het wel zeker eigenlijk.
en doh die vriend van jou stuurk ik straks nog wel een paar duidelijke foto's vanavond van de cilinder deze is zelf niet beschadigt maar de zuiger wel (die is ewoon aan vervanging toe versleten) niks raars mee dus zijn vast wel een paar mensen die mij hebben zien sprinten dit jaar en zij zullen ook wel gezien hebben hoe hij loopt met deze cilinder. zo loopt ie nog steeds

Dit bericht is gewijzigd door honda tim op 7-10-2008 om 19:46 uur.
 
PRO TUNING 7-10-2008 19:39 Print reply

Posts: 4000
Als op alle carburateur onderdelen het Mikuni logo staat, is het een " echte " Mikuni
 
Niek de Wildt 7-10-2008 21:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Als op alle carburateur onderdelen het Mikuni logo staat, is het een " echte " Mikuni


Hoe ziet dat teken er dan uit, en waar zit het?
Want deze in het voorbeeld is namelijk gewoon een echte.

 

Dit topic is 2828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved