Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT5 Beginners vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52538 - MT5 Beginners vragen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dyoma 7-10-2008 13:52 Print topicpost
Posts: 72
Ik heb vorige week een mt5 gekocht hier heb ik een aantal vraagjes over.

Bij aankoop vertelde de verkoper mij dat de MT begrenst was door middel van een prop in de Cylinder. Is dit er makkelijk uit te halen?

Ik heb van het weekend de kappen en het zadel er eens even vanaf gehaald en wat mij opviel is dat de uitlaat ontzettend los in elkaar zit (aan het blok wel goed vast maar onderling vallen die buizen zo uit elkaar. klopt dit?

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het zit met de standen van de benzine kraan?

Ik heb er van het weekend ook al even een stukje mee gereden in het bos (vrij veel blub) en daar kon ik merken dat hij bijna geen kracht heeft. na dat ik hem in het bos een aantal keer heb laten afslaan (kracht probleempje) wou hij helemaal niet meer starten en als hij al starte had hij helemaal geen kracht meer (niet eens meer optrekken) na 15 min was ik thuis en daar starte hij wel gewoon weer normaal en rijd hij ook weer normaal. hoe zou het kunnen dat hij niet meer wou starten en rijden?

Genoeg vragen dacht ik zo maar weer.
 

markhispania3 7-10-2008 14:10 Print reply

Posts: 1971
prop in de cylinder? nee.

benzine kraan = uit, aan, reserve.

zand en vocht in je luchtfilter/carburateur.
 
Erik 39 7-10-2008 14:13 Print reply

Posts: 15088
Prop in de uitlaat, waarschijnlijk. Voor in de bocht, vlak bij de cilinder.
Daardoor kan het ook komen dat hij weinig kracht heeft, hij wordt daar dus begrensd ;p
Zou ook kunnen zijn dat je cilinder- en zuiger gaar zijn, maar beter eerst de prop eruit, dan kan je dit uitsluiten.
Na het eruit halen van de prop moet er wel afgesteld worden (sproeiers), zie hiervoor de 'afstel FAQ'.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Dyoma 7-10-2008 14:19 Print reply
Posts: 72
Dat er 3 standen zijn in de benzine kraan weet ik maar ik kan er maar niet achter komen wat open dicht en reserve is aan gezien hij in elke stand start en rijd?

Als ik de uitlaat los haal kan ik gewoon met een schroevendraaier die prop er uit tikken? Wat moet ik precies daarna afstellen?

(een echte beginner zoals je wel kunt zien)

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 7-10-2008 om 14:22 uur.
 
markhispania3 7-10-2008 14:22 Print reply

Posts: 1971
dicht merk je wel, dan loopt hij een minuut en dan valt hij uit. na dicht komt open en na open komt reserve.

die prop kun je er wel uitmeppen, schroevendraaier + hamer, wel een beetje met beleid natuurlijk.
 
- Han - 7-10-2008 14:23 Print reply

Posts: 9667
wss heb je geen ori cilinder. Maar als die echt ori is loopt die ook echt maar maximaal 50. Er zit gewoon een hele kleine uitlaat poort in. De originele uitlaat is vooraan ook heel dun. Maar die zal er ook niet meer opzitten. Misschien een foto van je cilinder en uitlaat?
 
<10.000 posts
Dyoma 7-10-2008 14:30 Print reply
Posts: 72
Hij is als het goed is helemaal origineel
 
antonhonda 7-10-2008 14:39 Print reply

Posts: 3616
kun beter ff fotos maken van cilinder en uitlaat
orgineel dan kun je dr niet mee cross hoor
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
peter1 7-10-2008 17:26 Print reply
Posts: 72
benzine kraantje horizontaal= dicht

tegen de klok in draaien= open

met de klok meedraaien= reserve
 
====HONDA==== (MT/ MCX)
antonhonda 7-10-2008 17:27 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peter1
benzine kraantje horizontaal= dicht

tegen de klok in draaien= open (naar beneden)

met de klok meedraaien= reserve


 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
rik hulkenberg 7-10-2008 19:05 Print reply

Posts: 10029
denk dat je een imi ori hebt

een echte ori cilinder ziet er zo uit


waar die spijker/kauwgom inzit is het spruitstuk
dan zie je aan de kant van het spruitstuk hm166(op de cilinder)
daaraan kan je zien dat het een ori cil is

let niet op het beunwerk nood reparatie

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 7-10-2008 om 19:07 uur.
 
Dyoma 8-10-2008 9:36 Print reply
Posts: 72
Ik zal vanavond wel even fotos maken van de uitlaat en cylinder.
 
Dyoma 9-10-2008 15:46 Print reply
Posts: 72
Gisteren een aantal foto's gemaakt die zal ik vanavond er even opzetten. Wat trouwens ook vreemd is is dat mijn uitlaat giga los zit. (als de kappen er af zijn valt het gewoon uit elkaar) Hoort hier iets qua rubber tussen te zitten?

Tevens loopt mijn achter rem aan. geeft een beetje het zelfde geluid als een fiets rem inhouden en dan ermee lopen. Zou dit rommel(modder) tussen de remblokken kunnen zijn?

 
JasperHonda 9-10-2008 15:59 Print reply

Posts: 658
hield de brommer er neit mee op omdat je de benzine kraan dicht had??
 
Honda Powah!
Dyoma 9-10-2008 16:17 Print reply
Posts: 72
Daar zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad. Maar kon soieso wel merken dat hij te weinig kracht had om er door heen te komen.
 
antonhonda 9-10-2008 16:44 Print reply

Posts: 3616
fotos ?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
Daar zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad. Maar kon soieso wel merken dat hij te weinig kracht had om er door heen te komen.


 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 2040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved