Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt nr de ruk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 598 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52533 - yamaha dt nr de ruk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroentjen13 6-10-2008 22:05 Print topicpost
Posts: 850
hallo
deze middag was ik lekr aan het rijden met mn dt en plots viel hij stil, ik nr maat bellen die me nr huis heeft gesleept, bougie bekeken en er hangende zo wat boel aangekoekt aan, andere bougie ingestoken en hij reed weer. Na 3km valt hij weer stil, ik merk dat mn draad uit mn cilinderkop is en hij starte helemaal niet meer.
effe cilinderkop afgehaald en er zat een gat in mn zuiger, bougie hangde vol ijzervijlsel...
weet iemand wat het probleem is?
ik rijd normaal met 98 en nu even met 95...
standaard 50cc
bossdemper-uitlaat
leovincie-demper
standaard carb 82 sproeier
 

Frysk 6-10-2008 22:06 Print reply

Posts: 34928
dat betekend dat je yamaha met z'n mooie ontsteking een gaatje in je zuiger gefikt heeft en je nu een nieuwe zuiger kan bestellen + ff elektronische ontsteking sprokkelen
 
giggitybyte
jeroentjen13 6-10-2008 22:12 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
dat betekend dat je yamaha met z'n mooie ontsteking een gaatje in je zuiger gefikt heeft en je nu een nieuwe zuiger kan bestellen + ff elektronische ontsteking sprokkelen


ik heb dus een elektronische ontsteking
en euhm ik reed al 3000km met vorige cilinder zonder problemen en nu ook al 200km met deze ook zonder problemen...
 
yamahadtt 6-10-2008 22:21 Print reply
Posts: 225
3000km met cilinder wil niks zeggen:P rij nu al ruim 22000km met orginele cilinder, nooit geen problemen.

dan denk ik dat de bougie een te warme vonk afgeeft.. misschien hittegraad van de bougie verkeerd ofzo? bobine die een te hoge spanning geeft?

en je draad uit de cilinderkop? dus dan kan je geen bougie er meer indraaien?
 
jeroentjen13 6-10-2008 22:24 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadtt
3000km met cilinder wil niks zeggen:P rij nu al ruim 22000km met orginele cilinder, nooit geen problemen.

dan denk ik dat de bougie een te warme vonk afgeeft.. misschien hittegraad van de bougie verkeerd ofzo? bobine die een te hoge spanning geeft?

en je draad uit de cilinderkop? dus dan kan je geen bougie er meer indraaien?


die 3000 is vanaf ik hem heb gekocht he
hij reed al hele tijd goed met die bougie dus ik snap niet wrm hij opeens dan een gat in mijn zuiger gaat branden?!
die draad is volgens mij weggesmolten ofso wan die was altijd goed tot nu...
 
yamahadtt 6-10-2008 22:28 Print reply
Posts: 225
dan weet ik het ook niet. en als je draad er niet meer is, dan was tie wel heel erg heet:P

maar misschien een keertje de bobine ofzo doormeten? ik heb anders geen idee.
 
riccardot 6-10-2008 23:02 Print reply

Posts: 1096
Zelfde type bougie erin gedaan als dat er eerst in zat?
 
RoelTrachsler 7-10-2008 10:06 Print reply
Posts: 141
Warmte graad is niet goed (te warm)
Dat heeft trouwens niets te maken met de temperatuur van de vonk maar met de warmtegeleiding
 

Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved