Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki cp50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 668 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52530 - Suzuki cp50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4911 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Heilige Antonius 6-10-2008 20:40 Print topicpost

Posts: 1202
Hoi ik heb zojuist een suzuki cp50 van een opa gekocht En hij rijd maar 40. Hij is uit 1991, helemaal origineel en 5000 km gelopen.
Wat kan ik er aan doen om hem harder te laten gaan?
Ik heb al gezocht, maar kon niks vinden.
Alvast bedank

Dit bericht is gewijzigd door Tonderbi op 6-10-2008 om 22:53 uur.
 

RR89 6-10-2008 23:06 Print reply

Posts: 327
hoeveel harder wil je?
Edit: oh kut, nu zie ik dat het om een scooter gaat.

Koop een schakelbrommer!

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 6-10-2008 om 23:08 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Frysk 7-10-2008 9:29 Print reply

Posts: 34930
Uitlaat is extreem begrenzend, zonder uitlaat reed dat gezwel van derbi racer dik 70/75
dus snelle uitlaat scoren

nadat de uitlaat was afgebroken is er ook flink wat zand in de cilinder gekomen (stuifzand weg ) en toen vastgelopen, nadat we hem los hebben gewrikt ging hij nog sneller
 
giggitybyte
Heilige Antonius 7-10-2008 9:55 Print reply

Posts: 1202
haha maar kan ik de uitlaat niet gewoon ontproppe? of is gewoon de hele uitlaat sloom? Want dat er nou zoveel onderdele voor te krijge zijn..
 
Shinigami 7-10-2008 10:26 Print reply

Posts: 797
Uitlaten voor scooters zijn 9/10x standaard maat, ligt eraan wat voor blok je heb, minarelli horizontaal of verticaal, morini, of en speciaal merk blok?
 
...
Heilige Antonius 7-10-2008 10:33 Print reply

Posts: 1202
Geen idee, suzuki blok
 
honda_freak 7-10-2008 10:46 Print reply

Posts: 7650
hier kan vast wel iemand iets mee;

http://www.cmsnl.com...odel13129/partslist/

uitlaat komt er aan de achterkant uit carb zit voor de cil (kweet niet of dat standaard is veur scooters?)
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Heilige Antonius 7-10-2008 11:00 Print reply

Posts: 1202
Ja klopt dat issie, bedankt!
Maar kan iemand (die er meer verstand van heeft dan mij) kijken op die site ofdat er een begrenzer in de vario te vinden is, en het plaatje van de uitlaat, nr7 wat stelt dat voor?
 
honda_freak 7-10-2008 11:09 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Ja klopt dat issie, bedankt!
Maar kan iemand (die er meer verstand van heeft dan mij) kijken op die site ofdat er een begrenzer in de vario te vinden is, en het plaatje van de uitlaat, nr7 wat stelt dat voor?


Ik ben helaas van de originele onderdelen, daar kan ik verder niets mee. Volgens mij bestaat er wel een Technigas uitlaat voor dit model trouwens.

nr 7 van de uitlaat is een 'spacer', das puur een afstandshouder voor bevestiging
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Markjo 7-10-2008 13:00 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
hier kan vast wel iemand iets mee;

http://www.cmsnl.com...odel13129/partslist/

uitlaat komt er aan de achterkant uit carb zit voor de cil (kweet niet of dat standaard is veur scooters?)


hahaha, dit is echt een hok! dit is ook de enige scooter (volgens mij) waar dit zo zit.

bij zo'n ding zit er zelfs een heveltje op, zodat je eerst je achterrem in moet knijpen voordat ie kan kicken

heb ook een keer zo'n ding gehad, dik vliegen met dat ding. Heb 't welgeteld 2 weken volgehouden
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
honda_freak 7-10-2008 13:05 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


hahaha, dit is echt een hok! dit is ook de enige scooter (volgens mij) waar dit zo zit.

bij zo'n ding zit er zelfs een heveltje op, zodat je eerst je achterrem in moet knijpen voordat ie kan kicken

heb ook een keer zo'n ding gehad, dik vliegen met dat ding. Heb 't welgeteld 2 weken volgehouden


toch als je ff googled, zijn er blijkbaar zeker 2 aftermarket uitlaten voor, technigas en leovinci, valt me nog mee
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Heilige Antonius 7-10-2008 21:36 Print reply

Posts: 1202
De uitlaat gaat eerst een stukje langs de cilinder op, en daarna word hij dikker, op dat punt heb ik hem nu doorgeslepe en hij haalt nu 60 echte kilometers! een hele verbetering dus.
Maar hij maakt natuurlijk wel een tering herrie, wat zit er dan in dat andere stuk uitlaat, of volgens mij is het gewoon de demper wat hem zo sloom maakt? want dan kan ik dat er probere uit te halen..
 
Heilige Antonius 9-10-2008 13:30 Print reply

Posts: 1202
stuk eraf geslepe:
http://img147.images...hp?image=cp50xo7.jpg
Zo loopt hij 60, dus begrenzer zit ergens anders.

Neem aan dat dit buisje de begrenzer is/was:
http://img443.images...begrenzercp50ue9.jpg

En hier de demper: http://img521.images...ge=dempercp50mg5.jpg
Ding is mega zwaar, zou het slim zijn om hem aan de andere kant ook nog los te slijpe zodat ik die rommel die je nu op de foto ziet er ook nog uit kan halen, of zou dat geen vermogenwinst opleveren??
 
Heilige Antonius 6-11-2008 15:43 Print reply

Posts: 1202
Oke, heb nu de uitlaat 'ongrenst' loopt nu zoon 55, maar ik wil harder! Heb ookal andere rolletjes geprobeert maar had geen nut.
Kan ik niet gewoon een terugloopuitlaat pas maken op deze? als ik zelf een buisje maak van de cilinder naar de'zeikant' en zal dit nut hebben kwa snelheid?
 
Frysk 6-11-2008 16:04 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Oke, heb nu de uitlaat 'ongrenst' loopt nu zoon 55, maar ik wil harder! Heb ookal andere rolletjes geprobeert maar had geen nut.
Kan ik niet gewoon een terugloopuitlaat pas maken op deze? als ik zelf een buisje maak van de cilinder naar de'zeikant' en zal dit nut hebben kwa snelheid?



alles is pas te maken
 
giggitybyte
Heilige Antonius 9-11-2008 13:05 Print reply

Posts: 1202
Ok de diameter van de uitlaatpoort is 1mm groter dan de diameter van het 'beginstuk van de originele uitlaat' kan ik gewoon een terugloop uitlaat om dat stuk lassen, of heeft dat geen nut en moet ik hem vanaf de cilinder maken?
 

Dit topic is 4911 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved