Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - lachgas op tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52529 - lachgas op tsx
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 6-10-2008 22:48 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



is dat hetzelfde idee als "valse lucht" dat je carb ingaat??
want in lucht zit gedeeltelijk zuurstof, 20% kan ik me nog herrinneren


Nee, valse lucht is gewoon lucht dat niet door je carb heen gaat, maar op een andere manier in je cilinder gezogen word, en daardoor je mengsel samenstelling veranderd, waardoor hij niet optimaal loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-10-2008 om 22:49 uur.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 6-10-2008 22:51 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Nee, valse lucht is gewoon lucht dat niet door je carb heen gaat, maar op een andere manier in je cilinder gezogen word, en daardoor je mengsel samenstelling veranderd, waardoor hij niet optimaal loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-10-2008 om 22:49 uur.



ow, zat ik toch ver naast

maar idd, pure zuurstof is niet leuk

maar wel als je wilt lachen en ff van de kaart wilt zijn
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
honda-mbx 6-10-2008 23:04 Print reply

Posts: 1688
niet best, gewoon 5 pagina's vol met kansloze reply;s..

NX of lachgas is een mengsel van stikstof en zuurstof, dat bij inspuiting je motor afkoelt zodat er meer brandstof verbrandt kan worden.
hierbij is bij een snelle setup een vermogens winst van max 30% mogelijk dacht ik zo..

maar omdit nou toe te passen bij een standaart TSX, of gewoon een niet getunde motor, dat heeft werkelijk helemaal geen zin.
alles gaat er stuk door, en je wint zoweinig vermogen..

zorg eerst maar eens dat je een goede basis hebt en veel vermogen hebt.
 
ik vlam je..
Coon 6-10-2008 23:09 Print reply

Posts: 142
ik zou t niet doen, maar als je een brommer over hebt, kan je het proberen.

Sluit een gastankje aan op een nippel ergens bij je spruitstuk. N2O nemen, is oxidator en volgens mij is die reactie dat t splits in ionen ook nog eens exotherm. Cilinder koelt eerst beetje af, daarna trekt hij heel veel mengsel aan omdat hij 'meer aan kan'. In 1 keer veel toeren en een warmloper wrs
 
RM-sm 6-10-2008 23:15 Print reply

Posts: 3908
Nos op een tsx... uhmz.

vrij kansloos, wel mogelijk.


beter koop je gewoon een spuit bus eetter en beun je die in je lucht fulter...

goedkoper en geef ook wel een leuk effect.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-10-2008 0:59 Print reply

Posts: 9841
voor zover ik weet moet er altijd extra brandstof geinjecteerd worden.
NOX zorgt voor de zuurstof, niet voor de brandstof.

maar internet is groot genoeg om de precieze werking van die meuk uit te vinden.

Denk dat er dingen vast gaan smelten


 
Too cool for school!
bierbundelhonda 7-10-2008 1:08 Print reply

Posts: 3396
Hoe beland ik in het Ziekenhuis.

op een waggelend Framepje zonder enige Goeie Ervaring (15jarig zijnde)
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Henk-88 7-10-2008 1:17 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Hoe beland ik in het Ziekenhuis.

op een waggelend Framepje zonder enige Goeie Ervaring (15jarig zijnde)



Nja, tsx-frame valt nog wel mee hoor
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PraatPaal 7-10-2008 1:39 Print reply

Posts: 7977
heeft iemand al aan deze 15jarige topic starter gevraagd of hij weet dat een NX setje zoon 600eu (voor een lege fles ) kost?!

En dan waarommmmmmmm op je 40cc tsx

Voer em dan goed op en zet er een begrenzer op, als je dan het knoppie overhaalt kan je ook ineens heel stoer veeeeeel harder

edit: @ martijn: Koelt alles heel snel af, dus past meer M3 lucht in de motor, daardoor moet je ook extra brandstof inspuiten om ideaal mengsel te behouden toch.

Ik weet iig cker dat de zgn "nitrous purge" het doorspuiten van de leidingen met N2O ook het doel heeft te koelen en dus meer compressie te kunnen bouwen.

correcte me if im wrong

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 7-10-2008 om 1:42 uur.
 
Malaguti RST 7-10-2008 8:40 Print reply

Posts: 1668
Als geld toch geen probleem is gaan dan maar op nitro rijden! (vind je blok lkkr )

Zuurstof en zo lijkt me beter op een water gekoeld blok.

een mini turbo op een brommer heb ik altijd al een lol idee gevonden.
maar de 2 takt zou te veel druk maken en je zou zkkr een vastloper of ontplofing krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 7-10-2008 om 8:46 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
pk 50-s joris 7-10-2008 19:33 Print reply

Posts: 108
over die turbo!
http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo

ik heb ook nog ergens een afbeelding van die uitlaat met turbo enzo.. ff zoeken

Dit bericht is gewijzigd door pk 50-s joris op 7-10-2008 om 19:33 uur.
 
beter 1 vogel in de hand dan geen hand
Solex tuner 9-10-2008 20:35 Print reply

Posts: 1527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dit idee is om te lachen.

beter geef je een wat normaler antwoord en help je hem met op zijn vragen te antwoorden
!

Lijkt me wel redelijk riskant om je blokje op het spel te zetten!
Hou het gewoon bij de snelheid die je nu rijd is al hard genoeg!

Dit bericht is gewijzigd door Solex tuner op 9-10-2008 om 20:36 uur.
 
I love Homoet

Dit topic is 4544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved