Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - lachgas op tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52529 - lachgas op tsx
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 6-10-2008 21:29 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Sta er ook eens bij stil dat de naam van dit topic inhoudt dat er later op gesearched kan gaan worden.
Het is dus wel handig om serieus antwoorden te geven, ook voor het 'nageslacht' dus





zijn al genoeg nutteloze topics over geweest als je het mij vraagt.

Nou, ik hou het voor gezien, anders blijven we eeuwig over en weer disscucieren.
no hard feelings.
 
kenny77 6-10-2008 21:31 Print reply

Posts: 29286
Hier staat een klein beetje de werking op, plus wat er met je kan gebeuren en wat kitjes op.

http://www.scootertu...howarticle.php?ID=62

Verder zou ik op google gewoon naar sprint scooters zoeken sommigen hebben wel lachgas erop.


Hier is ook nog een topic: http://www.apriliafo....php?f=20&t=3961
(word ongeveer het zelfde gevraagd)

Maar als ik eerlijk ben zou ik erder het geld in je blokje steken, heb je meer plezier van.
Want als je om de 500m gebruiken, de fles weer kan vullen , daar word je beurs ook niet vrolijk van.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
http://www.50cc.eu/z...=nos&Submit=Zoek




Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 6-10-2008 om 21:27 uur.


Koopje.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-10-2008 om 21:32 uur.
 
stephan777 6-10-2008 21:31 Print reply

Posts: 7259
doe maar niet dan valt die uit elkaar
 
allbrezz 6-10-2008 21:59 Print reply

Posts: 493
ik heb met scheikunde eens het idee gehad om een projectje gehad over het testen van dit soort dingen zoals waterstof en pure zuurstof en ook lachgas

en het boeiende vond ik dat er maar ongeveer 21 % zuurstof in de lucht zit en 78% stikstof
de stikstof ontbrand helemaal niet enkel de zuurstof dus dat zou betekenen dat een motor op pure zuurstof heel veel meer vermogen zou moeten krijgen

mijn scheikunde leraares zei dat wij dit niet mochten doen want dit zou voor heel veel geluids overlast zorgen en de motortjes zouden het niet houden want ze beweerde ook dat je dan zo'n hevinge verbranding krijgt dat je ofwel heel snel een vastloper zou krijgen ofzo
maar ook de cillinder kop zou het misschien niet houden
(aldus mijn scheikunde leraares)

toen hebben we het over croftie bommen gedaan maar dat doet er niet toe


conclusie: gewoon pure zuurstof nemen en die dan mengen met gewoone lucht en dan met een ''BOOSTER'' knop de gewoone lucht afsluiten ofzo en hoe je het dan regelt met ontsteking enzo en met brandstof dat moet je dan maar zelf ontdekken want dat weet ik ook niet helemaal

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 6-10-2008 om 22:01 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Twizz 6-10-2008 22:03 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
ik heb met scheikunde eens het idee gehad om een projectje gehad over

uitlaat zal wss minder zijn taak doen, want puur zuurstof is zwaarder dan normale lucht en dus zullen de trillingen langzamer gaan.(wat betekend dat de timing niet meer zal kloppen)
Zal je waarschijnlijk niet veel van merken, maar ik denk ik doe ook ff slim

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 6-10-2008 om 22:03 uur.
 
houw ns op!
Viertakt 6-10-2008 22:03 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
ik heb met scheikunde eens het idee gehad om een projectje gehad over het testen van dit soort dingen zoals waterstof en pure zuurstof en ook lachgas

en het boeiende vond ik dat er maar ongeveer 21 % zuurstof in de lucht zit en 78% stikstof
de stikstof ontbrand helemaal niet enkel de zuurstof dus dat zou betekenen dat een motor op pure zuurstof heel veel meer vermogen zou moeten krijgen

mijn scheikunde leraares zei dat wij dit niet mochten doen want dit zou voor heel veel geluids overlast zorgen en de motortjes zouden het niet houden want ze beweerde ook dat je dan zo'n hevinge verbranding krijgt dat je ofwel heel snel een vastloper zou krijgen ofzo
maar ook de cillinder kop zou het misschien niet houden
(aldus mijn scheikunde leraares)

toen hebben we het over croftie bommen gedaan maar dat doet er niet toe


Ja en mischien ben je tijdens je scheikunde lessen achter gekomen dat lachgas (N2O) wat anders is dan gewoon stikstof, en dus ook heel andere eigenschappen heeft?

En de reden dat N2O gebruikt word, is omdat puur zuurstof te gevaarlijk is om mee te nemen, want onder invloed van pure zuurstof brand bijna alles.

 
Viertakt uber alles.
Twizz 6-10-2008 22:04 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Ja en mischien ben je tijdens je scheikunde lessen achter gekomen dat lachgas (N2O) wat anders is dan gewoon stikstof, en dus ook heel andere eigenschappen heeft?

En de reden dat N2O gebruikt word, is omdat puur zuurstof te gevaarlijk is om mee te nemen, want onder invloed van pure zuurstof brand bijna alles.


mits het de ontbrandingstemperatuur heeft.
 
houw ns op!
Viertakt 6-10-2008 22:07 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

mits het de ontbrandingstemperatuur heeft.


Probeer jij eens gewoon een stuk ruw ijzer in de brand te steken met een aansteker. Lukt niet.

Herhaal deze proef eens in een ruimte waar je niet gewone lucht hebt maar puur zuurstof. Wedden dat het stuk ruwe ijzer in de brand vliegt?
 
Viertakt uber alles.
allbrezz 6-10-2008 22:08 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Ja en mischien ben je tijdens je scheikunde lessen achter gekomen dat lachgas (N2O) wat anders is dan gewoon stikstof, en dus ook heel andere eigenschappen heeft?

En de reden dat N2O gebruikt word, is omdat puur zuurstof te gevaarlijk is om mee te nemen, want onder invloed van pure zuurstof brand bijna alles.



ja dat weet ik dat n2o wel even wat anders is dan N maar het ging erom dat N helemaal geen extra vermogen levert
het ging erom dat de maar enkel de 21% O het werk doet en met pure O dus 100% is en dus heel veel meer vermogen

en idd zuurstof is heel gevaarlijk
wat enkel N2O doet met vuur weet ik niet
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
pimmeke 6-10-2008 22:09 Print reply

Posts: 263
dat puur zuurstof alleen ook niet brand, je moet een mengsel hebben van gewoon lucht en zuurstof, er zijn onzuiverheden nodig als brandstof en zuurstof dient slechts als hele snelle oxidator
 
KOEKERT!
Viertakt 6-10-2008 22:10 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
[...]


ja dat weet ik dat n2o wel even wat anders is dan N maar het ging erom dat N helemaal geen extra vermogen levert
het ging erom dat de maar enkel de 21% O het werk doet en met pure O dus 100% is en dus heel veel meer vermogen

en idd zuurstof is heel gevaarlijk
wat enkel N2O doet met vuur weet ik niet


Nee natuurlijk leverd N geen extra vermogen, wie beweert dit dan?
En N2O doet niets met vuur, maar het ontbind tot pure stikstof, en pure zuurstof bij een tempratuur rond de 300 graden. Het is een soort van 'gebonden' zuurstof. Het werkt ongeveer het zelfde als jou 'zuurstof injectie idee', maar is een stuk veiliger, omdat het rond kamertempratuur, of zelfs rond de 100 graden, geen gevaarlijke eigenschappen heeft. Maar uitsluitend in je cilinder rond een tempratuur ontbind, en daar wel effectief is.

En natuurlijk, als je meer zuurstof hebt, kun je ook meer brandstof toevoegen om het 'optimale' mengsel te berijken.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-10-2008 om 22:11 uur.
 
Viertakt uber alles.
Twizz 6-10-2008 22:15 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Probeer jij eens gewoon een stuk ruw ijzer in de brand te steken met een aansteker. Lukt niet.

Herhaal deze proef eens in een ruimte waar je niet gewone lucht hebt maar puur zuurstof. Wedden dat het stuk ruwe ijzer in de brand vliegt?

wel? aah weer iets leuks geleerd

(maar is het dan serieus ook egt het ijzer zelf dat brand)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 6-10-2008 om 22:15 uur.
 
houw ns op!
allbrezz 6-10-2008 22:16 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Nee natuurlijk leverd N geen extra vermogen, wie beweert dit dan?
En N2O doet niets met vuur, maar het ontbind tot pure stikstof, en pure zuurstof bij een tempratuur rond de 300 graden. Het is een soort van 'gebonden' zuurstof. Het werkt ongeveer het zelfde als jou 'zuurstof injectie idee', maar is een stuk veiliger, omdat het rond kamertempratuur, of zelfs rond de 100 graden, geen gevaarlijke eigenschappen heeft. Maar uitsluitend in je cilinder rond een tempratuur ontbind, en daar wel effectief is.

En natuurlijk, als je meer zuurstof hebt, kun je ook meer brandstof toevoegen om het 'optimale' mengsel te berijken.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-10-2008 om 22:11 uur.


nee dat beweerde niemant maar dat was voor bij mijn ''verhaaltje''
over lucht dat 78 % stikstof bestaad

ohkee,
dan denk ik dat de eigenaar van dit topic gewoon moet gaan beunen en er zelf achter moet gaan komen wat zo'n '' VerBranding motor '' nou allemaal inhoud en wat je er mee kunt enzo en wat leert over de elementen ^^

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

wel? aah weer iets leuks geleerd

(maar is het dan serieus ook egt het ijzer zelf dat brand)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 6-10-2008 om 22:15 uur.
--------------------------------------------------------------------------------



ja voor mij hetzelfde ik wist niet dat juist N2O werd gebruikt voor de veilig heid

maar van dat ijzer is volgens mij wel waar

als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg




Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 6-10-2008 om 22:18 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Viertakt 6-10-2008 22:27 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

wel? aah weer iets leuks geleerd

(maar is het dan serieus ook egt het ijzer zelf dat brand)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 6-10-2008 om 22:15 uur.


Ontbrandingstempratuur is ook sterk afhankelijk van de hoeveelheid zuurstof dat aanwezig is in de ruimte. Maar puur zuurstof is inderdaad een erg gevaarlijk goedje. Hoe meer zuurstof er bij een verbranding aanwezig is, hoe sneller en heftiger deze reactie(verbranding) zal verlopen.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 6-10-2008 22:33 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Ontbrandingstempratuur is ook sterk afhankelijk van de hoeveelheid zuurstof dat aanwezig is in de ruimte. Maar puur zuurstof is inderdaad een erg gevaarlijk goedje. Hoe meer zuurstof er bij een verbranding aanwezig is, hoe sneller en heftiger deze reactie(verbranding) zal verlopen.



is dat hetzelfde idee als "valse lucht" dat je carb ingaat??
want in lucht zit gedeeltelijk zuurstof, 20% kan ik me nog herrinneren
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 4606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved